Barter, jedno z možných riešení v čase krízy

Nadšenie, ktoré je spúšťacím impulzom pre vznik mnohých obchodných či výrobných firiem, môžu v istom momente zabrzdiť finančné limity. Netradičným riešením, ktoré firmy podporí v ich raste, je bartrový obchod.

 

Bartrova KAMPAN 778x519 01

 

Barter ako forma obchodu, pri ktorom prebehne nadobudnutie tovaru alebo služby výmenou za iný tovar alebo službu bez použitia peňazí, netreba bližšie predstavovať. A hoci je pojem barter starý stovky rokov, rozhodne nepatrí len do učebníc dejepisu. Funguje na trhu v modernejšej podobe aj v súčasnosti. Pozornosť by mu mali venovať najmä začínajúce firmy s obmedzeným rozpočtom, firmy prechádzajúce krízovým obdobím, ale aj tie, ktoré hľadajú priestor na ďalšiu expanziu a rast. Otvoria sa im totiž nové obchodné príležitosti a môžu si nájsť nových zákazníkov, ktorí by v prípade nákupu za peniaze v danej firme nakúpiť nemohli.


Bilboard za prepravku vína?


Investície do výroby, web stránok, logistického zázemia, atraktívneho obalu, častokrát následne limituje výšku výdavkov na marketing. No marketingové služby sú pre podporu predaja nevyhnutné. Získať ich však možno cez barter.

 

Nadlinková reklama v médiách, tlač POS materiálov či tlačovín na prezentačné akcie, darčekové predmety pre lojalitné akcie a budovanie vzťahu s klientami a dodávateľmi ... možnosti bartrového obchodu sú prekvapivo široké. Otvorí sa ním priestor pre aktivity, ktoré sa odkladali na neskôr. Školenia obchodných zručností, nábytok pre zariadenie prevádzok, prenájom priestorov na zážitkové kurzy aj školy pre klientov, ubytovacie a voľnočasové aktivity, ktoré využijete pre CRM aktivity aj v HR marketingu ...


Ako to funguje v praxi?


Moderná forma bartrového obchodu prebieha v súčasnosti cez sprostredkovateľa. Ten vás predáva a pomáha vám aj s nákupom. Ak napríklad menší výrobca slovenských čajov potrebuje katalóg tovaru na gastro veľtrh, môže si jeho grafiku a tlač vybartrovať. Tlačiareň v bartrovom systéme si týmto obchodom vygeneruje kredity, ktoré môže minúť u daného výrobcu čajov, ale aj u ktoréhokoľvek iného partnera zaregistrovaného v bartrovom systéme. Výrobca čaju získa registráciou v bartrovom systéme nielen možnosť získať služby, na ktoré má limitovaný rozpočet, ale aj nový obchodný kanál.


Ktorýkoľvek z partnerov v bartrovom systéme môže vygenerované kredity minúť, napríklad na nákup koncoročných darčekov v podobe vianočných balení čaju. Výrobca čaju zase získa kredit, možno na reklamnú kampaň svojich produktov alebo inú službu, ktorá mu pomôže v expanzii či naštartovaní svojich aktivít.


Bartrova, s. r. o. je jednou zo spoločností, ktoré služby bartrového obchodu na slovenskom trhu ponúkajú. Jej fungovanie si jednoducho vyskúšate formou bezplatnej registrácie na časovo limitované obdobie na stránke www.bartrova.sk.

 

redakcia

Zdroj a vizuál: Bartrova, s.r.o.

 

Video

Pozvánka na Retail Summit 2021

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk