kaufland

kaufland veggie banner l

kaufland

Retail UP ako pomocník na ceste k rastu

V posledných rokoch snáď všetci vnímame veľký prílev zmien, efektívnejších riešení a noviniek. Vznikajú nové koncepty a projekty. Mnohé majú pred sebou sľubnú budúcnosť. Veľa zaujímavých zmien sa týka aj oblasti retailu.

 

retailup v

 

Ide o nové predajné koncepty, inovatívne technológie, ktoré uľahčujú každodenný chod a zásobovanie obchodu, efektívnejšie prístupy k riešeniu každodenných rutinných prác, zážitkovejšie formy predaja a predovšetkým produktové novinky, ktorých je aj napriek horším časom nemalé množstvo.


Produktové novinky, či už pochádzajú z dielne väčších výrobcov alebo menších lokálnych podnikateľov, hneď od svojho zrodenia intenzívne usilujú o priazeň spotrebiteľa. Nie vždy sa to ale podarí. Komplikovanejšie to mávajú najmenší výrobcovia, ktorí väčšinou disponujú len obmedzenejšími príležitosťami. Ich šance dostať sa na tie najatraktívnejšie predajné miesta sú tak často malé. Ich produkty sú pritom často originálne a zaujímavé.


Za mnohými novinkami sú navyše aj zaujímavé príbehy, silná vášeň pre vec a veľké odhodlanie napredovať. Niekedy sú pri výrobe uplatnené tradičné a už takmer zabudnuté postupy a vzácne receptúry, využívané unikátne regionálne suroviny a výsledné produkty majú dizajnovo atraktívne obaly. Inokedy je za inováciami aj intenzívna spolupráca s rôznymi zahraničnými zdrojmi. Veľa týchto nadšencov a malých výrobcov patrí k vekovo mladším kategóriám s dobrým prehľadom o tom, čo sa v tejto oblasti deje. Pri zviditeľňovaní svojej produkcie využívajú moderné marketingové nástroje a trendové komunikačné kanály. Majú teda tie najlepšie predpoklady napredovať.


Mnohí obchodníci, aj tí väčší, našťastie už podávajú menším lokálnym producentom pomocnú ruku. Tým títo začínajúci hráči získavajú šancu na to, aby ich produkty boli v regáloch spolu so zabehnutejšími značkami.


Za posledný rok sme aj my mali možnosť stretnúť sa s množstvom menších výrobcov. Ich výrobky nás prekvapili, mnohé nadchli, ale neskôr sme ich už nikde nenašli.. Dôvodom je napríklad aj nedostatočná odvaha pokúsiť sa preraziť a nájsť na to vhodné spôsoby a nástroje.

 

 

 

Prostredníctvom novej rubriky Retail UP by sme chceli dať priestor v prvom rade menším ale aj ďalším výrobcom a tvorcom nápadov, aby predstavili a viac pred obchodníkmi (alebo aj medzi sebou) zviditeľnili svoje zaujímavé produktové novinky a rady, ktoré sú niečím iné a unikátne.

 


Zároveň máme aj my v pláne hľadať a nachádzať zaujímavosti a inovácie, ktoré pomáhajú meniť a osviežovať retail na Slovensku.


Samozrejme, nechceli by sme upriamovať pozornosť len na produktové novinky. Na Slovensku máme aj veľa noviniek iného charakteru, ktoré takisto pomáhajú odvetviu retail napredovať. O mnohých, napríklad technologických alebo dizajnových, ste možno ani nevedeli. Viaceré si získali aj nás v redakcii. A nemusia to byť v tomto prípade len nápady a riešenia menších hráčov, ale aj tých zabehnutejších.


Želáme vám veľa inšpiratívneho čítania.

 

redakcia odborného portálu RETAIL magazin.sk

 

Video

Prvé ohlasy spotrebiteľov na recykláciu plastov

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk