Prvé začalo inovovať METRO Zvolen
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 19. február 2015
S cieľom viac prispôsobiť ponuku potrebám zákazníkov predstavila veľkopredajňa METRO Zvolen v minulom roku ako prvá na Slovensku svoj kompletne upravený koncept. Ktorá predajňa bude ďalšia?
Zvolenská predajňa je usporiadaná podľa nákupných zvykov podnikateľov a sortiment je špecifickejšie zostavený aj s prihliadnutím na potreby regiónu. „Zvolenský región je pre veľkoobchod jedným z najnáročnejších na Slovensku, pokiaľ ide o spádovú oblasť, tlak na ceny aj flexibilitu služieb. Z tohto dôvodu sa METRO Zvolen stalo ideálnym cieľom pilotného projektu inovácií. Cieľom je ponuku čo najužšie napojiť na želania a reálne každodenné potreby zákazníkov," vysvetľuje myšlienku vynoveného METRO Dana Lukáčová, riaditeľka predajne. Prípravy na nové smerovanie zvolenskej prevádzky METRO odštartovali už v apríli minulého roka detailným prieskumom trhu. Po ňom nasledovalo desať zákazníckych panelov – rozhovorov o tom, čo zákazníci využívajú, potrebujú, čo oceňujú a čo by zmenili. Novinky tak predajňu ešte viac zatraktívnia, zvýšia jej efektivitu, zákazníkom prinesú tovary presne podľa ich predstáv.
Koncept „päť svetov"
V nepotravinovom sortimente Zvolen ako prvý na Slovensku zaviedol zredukovaný koncept
„5 svetov", v potravinách prešla úpravou napríklad ponuka cestovín. „Racionalizáciou maloobrátkového tovaru sme sortiment upravili o približne 15-20%. Nejde však len o škrty. Na základe zákazníckeho prieskumu a revízie trhu zaraďujeme aj nový sortiment, po ktorom vznikol dopyt," hovorí D. Lukáčová. Ponuka METRO Zvolen sa tak ešte výraznejšie zameria na lokálnu slovenskú produkciu, mliečne výrobky, mäso či zeleninu, narastie bezlepkový a dia sortiment, koreniny aj cukrovinky. Servis pre top zákazníkov rozšíri vivárium so živými homármi a akváriá v oddelení rýb, spolupráca s lokálnym pekárom prinesie zákazníkom kompletný sortiment čerstvého chleba a pečiva vo formáte shop in shop.
Zmena usporiadania
Novinky na predajnej ploche sa dotknú aj umiestnenia niektorých oddelení. Nákupné zvyklosti zákazníkov napríklad vytýčili novú polohu pre ťažký koloniál hneď na začiatku predajne. „Oleje alebo múky na vozíky tak budú prichádzať ako prvé, čo zákazníkom výrazne uľahčí nakladanie ďalšieho tovaru," hovorí D. Lukáčová. Zmeny, ktoré sa na strednom Slovensku aktuálne pilotujú, majú potenciál nájsť uplatnenie na všetkých prevádzkach METRO aj MAKRO v SR a ČR. Konkrétna realizácia však podľa generálneho riaditeľa reťazca záleží na východiskovej pozícii každej predajne. „Niekde je potrebné na základe dopytu optimalizovať sortiment, inde prijať desať nových zamestnancov na naplnenie potenciálu distribúcie. Z úspešných nápadov pilotovaných vo Zvolene v každom prípade budú ťažiť všetky naše predajne a najmä ich zákazníci," hovorí Guillaume Chêne.
Pripravil: dk
Zdroj a ilustračné foto: METRO Cash & Carry, redakcia