KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Primark otvára prvú slovenskú predajňu

Od 25. mája sa stáva súčasťou rozšírenej časti obchodného centra Eurovea v Bratislave. Slovensko je 16. svetovým trhom a 5. európskym, kde táto značka v súčasnosti pôsobí. Čo ponúkne slovenským zákazníkom?

 primark eurovea

 

Príchod tohto reťazca na Slovensko je významným míľnikom v jeho expanzii do strednej a východnej Európy. Prvá slovenská predajňa sa rozprestiera na dvoch podlažiach a má viac ako 3 660 m2. Primark do nej investoval viac ako 10 miliónov €. Reťazec slovenským zákazníkom sľubuje excelentný zážitok z nakupovania za priaznivé ceny a v moderných priestoroch. 


Značka Primark nie je v našich končinách úplne nezmáma. Nakupovanie v jej predajniach, či už v susednom Rakúsku, Česku alebo v Spojenom kráľovstve a ďalších krajinách si už mnohí Slováci vyskúšali a veľa z nich sa dokonca zaradilo k pravidelnejším zákazníkom. Dá sa preto predpokladať, že misia tohto reťazca, aj vzhľadom na nastavenú cenovú stratégiu, bude aj na našom trhu úspešná.


Primark Eurovea ponúkne zákazníkom pestrý výber módneho tovaru pre ženy, mužov aj deti, predovšetkým trendové výrobky, vrátane najnovších „must-haves“ tovarov, za priaznivé ceny. Zastúpené v regáloch tejto prvej slovenskej predajne sú aj vybrané kozmetické výrobky, sortiment súvisiaci so skrášľovaním a okrem toho aj vybrané doplnky bývania. Pokiaľ ide o špecifický sortiment, zastúpené sú licencované kolekcie, vrátane značiek Disney a NBA.

 

primark eurovea 1


Udržateľnosť


Až 45 % odevov, ktoré tento obchodník v súčasnosti predáva, je vyrobených z recyklovaných alebo udržateľnejších materiálov. Je to súčasťou ambície značky Primark urobiť udržateľnejšiu módu dostupnou pre každého. Stratégia s označením Primark Cares bola prvýkrát predstavená v septembri 2021 a stanovuje záväzky tohto maloobchodného reťazca v troch hlavných oblastiach: produkt, planéta a ľudia. Jej podstatou je napríklad docielenie dlhšej životnosti odevov, ktoré sú cenovo dostupné a alebo aj na spomínaných kúskoch vyrobených z recyklovaných vlákien. Značka realizuje viacero ďalších aktivít s cieľom ochrániť život na planéte. Podniká napríklad viaceré kroky, aby znížila na polovicu svoju uhlíkovú stopu, eliminovala odpad, ktorý je spojený s oblečením a prispela k obnovovaniu biodiverzity.


V plnení týchto záväzkov sa značke darí a každoročne v tejto oblasti zdieľa nové informácie. Z najnovších štatistík napríklad vyplýva, že polovica (50 %) všetkého oblečenia obsahuje recyklované alebo udržateľnejšie získané materiály. Ide o zvýšenie z pôvodných 25 % pri spustení stratégie udržateľnosti v septembri 2021.


V Spojenom kráľovstve a Írsku sa okrem toho uskutočnilo v rámci poslednej doby 43 workshopov, ktorých cieľom bolo povzbudiť zákazníkov a zamestnancov Primarku, aby oblečenie mali a nosili dlhšie. V rámci programu Primark Sustainable Cotton Programme (PSCP) bolo vyškolených 252 800 farmárov a do konca roka 2023 plánuje vyškoliť celkovo 275 000 farmárov, čím sa tento program stane najväčším svojho druhu spomedzi všetkých módnych predajcov.

 

primark eurovea 2


Ľudské zdroje


Prvá slovenská predajňa Primark vytvorila viac ako 200 pracovných miest a naďalej robí nábor na ďalšie pracovné pozíciie. Záujemcom ponúka flexibilný pracovný čas, vrátane práce na plný, čiastočný, večerný alebo víkendový úväzok a to tak, aby vyhovoval rôznym životným štýlom a zachoval rovnováhu medzi pracovným a súkromným životom.


Expanzné plány


Primark založil v roku 1969 Arthur Ryan. Prvá predajňa sa nachádzala na Mary Street v Dubline – pod značkou Penneys. V súčasnosti má tento reťazec v rámci sveta 422 predajní a zamestnáva viac ako 70 000 ľudí. Naďalej má sídlo v írskom Dubline. Cieľom plánovanej globálnej expanzie je mať do roku 2026 až 530 predajní.


Pokiaľ ide o strednú a východnú Európu, v súčasnosti má Primark jeden obchod v Slovinsku a Rumunsku, dva obchody v Českej republike a štyri obchody v Poľsku, pričom tento rok plánuje otvoriť ďalšie dva obchody v Poľsku, a to v Magnolia Parku vo Vroclavi a v Manufakture v Lodži, ako aj druhý obchod v Rumunsku v AFI Cotroceni v Bukurešti. V rámci ambicióznych plánov expanzie otvorí v budúcom finančnom roku aj svoju prvú predajňu v Maďarsku.

 

 

redakcia
Zdroj a foto: Primark

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk