Prečo je automatizácia merchandisingu na Slovensku silnou témou?

Nákup väčšiny položiek z nákupného košíka prebieha podľa prieskumov impulzívne. Dve tretiny nakupujúcich sa až v predajni rozhodnú, ktorú značku si kúpia. Mlieko Rajo alebo Pilos? Výber konkrétnych položiek tak prebieha najmä pri regáli. Pre výrobcov a distribútorov FMCG sortimentu je preto problematika automatizácie merchandisingu nesmierne dôležitá. Konkrétne výhody približujú odborníci z IT-spoločnosti IBA Group

 

automatizacia merchandising1

 

 

Čo je automatizácia merchandisingu a na čo slúži?

 

Automatizácia merchandisingu spočíva v používaní technológií, ktoré úplne alebo čiastočne nahrádzajú človeka pri vykonávaní jeho práce a postarajú sa o to, aby určité procesy prebehli automaticky. Automatizačné procesy už teraz aktívne využívajú maloobchodníci a distribútori na celom svete a pomáhajú im vyriešiť viacero úloh:


- zostaviť rozvrh práce zamestnancov s prihliadnutím na pracovné vyťaženie predajne,
- budovať optimálne trasy s ohľadom na pracovnú dobu predajní,
- kontrolovať vystavený tovar,
- vytvárať analytické správy,
- spracovať a synchronizovať ukazovatele.

 

Automatizácia má svoje výhody a to nielen pre vedúcich a manažérov, ale aj pre zamestnancov. IT riešenia zjednodušujú obchodné procesy, robia ich transparentnými a zrozumiteľnými.

 

automatizacia merchandising2

  

 

Merchandising na Slovensku: aké procesy by sa mali automatizovať ako prvé?

 

Pri pohľade na vývoj maloobchodu na Slovensku je zrejmé, že sme svedkami rastu. Spoločne s maloobchodom však prechádza rastom a pozoruhodným vývojom aj merchandising. Pozrime sa na niekoľko príkladov automatizácie maloobchodu na Slovensku, ktorá prebieha pomocou IT-riešenia Goods Checker.

 

Goods Checker je ekosystém slúžiaci na automatizáciu procesov merchandisingu. Pri analýze vystavených produktov v regáloch používa počítačové videnie a na základe presných a úplných údajov pomáha podnikateľom prijímať rozhodnutia.


1. Automatická kontrola vystavenia. IT-riešenie Goods Checker porovnáva skutočné vystavenie tovaru s planogramom a pomáha zistiť, či je tovar na svojom mieste alebo je potrebné ho presunúť.

Firma môže s jeho pomocou kompetentne organizovať merchandising a zvýšiť tým predaj. Pozrite si viac vo videu.

 

 

Výsledok: Analýza vystavenia pomáha obchodníkom pochopiť, či planogram funguje alebo ho bude lepšie zmeniť. Takisto umožňuje posúdiť postavenie spoločnosti a jej konkurentov na trhu.

 

automatizacia merchandising5

 

2. Optimalizácia trasy. Trasy môžete generovať pomocou dát založených na GPS. Mobilná aplikácia pri návrhu trás zohľadňuje dopravné zápchy, otváracie hodiny skladov a predajní, prioritu zákazníkov a dokonca aj dátumy spotreby tovarov.

 

Výsledok: Manažér alebo supervisor strávi menej času plánovaním trás a merchandiser stihne navštíviť všetky plánované predajne.

 

automatizacia merchandising3


3. Elektronické planogramy. Výrobcovia a distribútori prechádzajú na elektronické planogramy s pomocou Goods Checker. V priebehu niekoľkých minút v nich manažér vytvorí planogram s obrázkami pre stovky pozícií. Pre merchandisera je ľahko použiteľný, pretože jasne ukazuje, čo a kde sa má nachádzať. A manažér ho zase vie ľahko zaktualizovať, obrázky jednoducho premiestni metódou drag-and-drop.

 

Výsledok: Zamestnanci strávia menej času tvorbou a overovaním planogramov a pri práci robia menej chýb.

 

automatizacia merchandising4

 

Automatizácia procesov pomáha rýchlejšie reagovať na trhové zmeny. Vďaka nej manažéri operatívne získavajú informácie o prítomnosti tovaru na pultoch predajní, ale aj o kvalite práce zamestnancov. A to je spoľahlivý základ pre prijímanie správnych manažérskych rozhodnutí. S pomocou automatizácie môžete byť o krok vpred pred konkurenciou a dostať sa tak na prvé miesto v náročnom boji o zákazníka.

 

Zdroj a foto: IBA Group

 

PR

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk