Správne zvolené POS ako podpora predaja funguje
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 15. jún 2021
Pri tvorbe efektívnych POS médií je dôležité poznať klienta, brand aj celé portfólio. Dodávateľ POS tak môže ponúknuť také aplikácie, ktoré sú technologicky vyspelé a zároveň maximálne podporia predaj.
Práve na kľúčovej znalosti klienta a brandu spočíva štúdia každého POS materiálu: určenie cieľa, návrh stratégie riešenia s reflexiou nákupného procesu konkrétnej kategórie alebo značky, nájdenie emočných a funkčných benefitov stimulujúcich predaj a podobne. Príprava týchto štúdií obvykle zaberie viac času, než samotná tvorba a výroba POS médií. Umožňuje však výrazne zvýšiť funkčnosť a úspešnosť jednotlivých médií ako aj celej kampane.
Hlavnou chybou je neodlíšiť sa
„Veľakrát dostávame zadanie, v ktorom je ako referencia uvedená realizácia konkurenčných značiek. Klienti tým dávajú najavo, že chcú svoju konkurenciu dobehnúť a nie byť lepší,“ hovorí Luboš Plačko, senior project manager zo spoločnosti DAGO SK. „V takom prípade sa snažíme brief nerešpektovať a prísť s novým a unikátnym riešením, ktoré danej značke skutočne pomôže,“ dopĺňa.
V Českej republike aj na Slovensku, kde DAGO pôsobí, dlhodobo dominujú v POP komunikácii určité segmenty - alkoholické a nealkoholické nápoje vrátane piva, cukrovinky a elektronika. Z každoročného prieskumu „Lidé a reklama“ vyplynulo, že predajňa je jediné miesto, kde by zákazníci uvítali viac reklamy. Viacero zadávateľov tomu rozumie a podlinkovú reklamu vníma ako podporné médium samotného predaja. Na druhej strane to ani zďaleka nie je prípad všetkých značiek. „Aj tak máme nových klientov, ktorí sa v tejto dobe snažia o revolučnosť, ich vystavenie v predajniach býva vždy originálne a naozaj výrazné,“ popisuje aktuálnu situáciu L. Plačko.
Tri úspešné realizácie pod taktovkou DAGO
Trstinový rum Heffron
„Pre Heffron sme chceli vytvoriť stabilné vystavenie, ktoré by odkazovalo na hodnoty značky a príbeh československých legionárov, na ktorých počesť rum vznikol. Cieľom bolo zviditeľniť Heffron v predajniach, osloviť nakupujúcich a navýšiť penetráciu nákupných košíkov,“ približuje vznik vystavenia Michal Kučera, brand manager Palírny U Zeleného stromu. Po umiestnení paletového vystavenia v predajniach Makro sme zaznamenali výrazné zvýšenie predajov, ktoré rástli spolu so zvyšujúcou sa znalosťou značky. In-store vizibilita bude preto v komunikácii značky zohrávať aj v budúcnosti významnú rolu,“ dopĺňa M. Kučera.
Big Shock! MUSIC
Pre limitovanú edíciu Big Shock! MUSIC sme chceli vytvoriť jedinečné in- store riešenie pre paletové vystavenie a endcap, ktoré podporia predaj dvoch nových, unikátnych príchutí. "Výberové konanie vyhrala spoločnosť DAGO s návrhom originálneho riešenia, ktoré v sebe nesie hlavné atribúty limitovanej edície – hudbu a letnú zábavu. Výsledné vystavenie je v predajniach vskutku neprehliadnuteľné,“ popisuje David Tlach, trade & category manager spoločnosti Big Shock.
Štvorpaletie pre Stock Plzeň a.s.
Štvorpaletie pre Stock Plzeň bolo naozajstnou výzvou. Zlučovalo totiž v sebe prezentáciu dvoch úplne odlišných konceptov. Na jednej strane to boli dve nové tváre, a to rumový elixír Božkov Republica Espresso a vodka z cukrovej trstiny Božkov Republica Vodka, na druhej strane potom bola klasika – Fernet Stock Božkov. Takto kompaktné zadania v našej praxi nie sú úplne bežné. Obvykle sa klient v prezentácii zameria len na jeden produkt, prípadne na jednu produktovú skupinu. Spätná väzba od klienta bola veľmi priaznivá. V rámci kampane nového konceptu Stocku sme vytvorili celý rad POS vystavení. Jedným z nich bolo už spomínané štvorpaletie, ktoré sa tešilo najväčšej popularite – keď teda vynecháme dvojpaletie prémium, ktoré sa stalo víťazom kategórie alkoholických nápojov v súťaži POPAI Awards 2020.
Zdroj a foto: DAGO
PR