KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Rastlinný reťazec roka 2020 je Kaufland

Projekt Jem pre Zem zorganizoval veľký prieskum rastlinných výrobkov v piatich najväčších reťazcoch na Slovensku. Z prieskumu vyplynulo, že zákazníci, ktorí chcú nakupovať tieto potraviny, majú najlepší výber v Kauflande a Tescu. Základné rastlinné alternatívy však nakúpia už v každom reťazci.

 

Kaufland Trnava

 

Podľa prieskumu, ktorý zastrešil projekt Jem pre Zem, získal titul Rastlinný reťazec roka 2020 Kaufland, ktorý tesne predbehol Tesco. Najväčší náskok pred konkurenciou mal vďaka svojej širokej ponuke rastlinných alternatív mäsa a mäsových výrobkov. Ponúka najviac rastlinných verzií fašírok, mletého “mäsa” či údenín a tiež viacero druhov tofu a tempehu. Strategický prístup Kauflandu k novému trendu stravovania, sa prejavil aj pri vytvorení vlastnej značky Take it Veggie. Tá ponúka rôzne druhy rastlinných mliečnych alternatív, vrátane zmrzliny, rôzne náhrady mäsa a nátierky.


„Keďže dopyt po alternatívach mäsa rastie, chceme našim zákazníkom ponúknuť široký sortiment, ktorý vyhovuje ich potrebám a preferenciám za výhodné ceny“, hovorí Lucia Vargová, hovorkyňa spoločnosti Kaufland. „Veľmi nás teší označenie za Rastlinný reťazec roka, keďže pri tvorbe sortimentu vždy pozeráme do budúcnosti. Zmeny klímy, nedostatok prírodných zdrojov, úbytok mnohých živočíšnych druhov, pribúdanie intolerancií a ochorení u ľudí – to všetko sú výzvy, ktoré si vyžadujú nielen našu pozornosť, ale aj ohľaduplnosť voči životnému prostrediu,“ dodáva.


Na druhom mieste sa umiestnilo Tesco. To predčilo konkurentov najmä v ponuke mliečnych alternatív. Ponúka priemerne až 40 druhov rastlinných mliek na predajňu. Na treťom mieste skončila Billa, ktorá za konkurenciou zaostáva v ponuke mäsových a mliečnych alternatív, má však širokú ponuku rastlinných sladkostí, snackov a čokolád.

 

Štvrté Terno postupne rozširuje svoju rastlinnú ponuku a ponúka dokonca viac rastlinných mliek ako Kaufland. Čoraz viac svojich predajní rebranduje na prémiový Kraj, kde má ponuku rastlinných alternatív ešte výrazne širšiu. Na poslednej priečke v tohtoročnom prieskume skončil Lidl. Aj tento reťazec však bojuje o zákazníkov zaujímajúcich sa o rastlinné alternatívy. V poslednej dobe zaradil do svojej ponuky viacero zaujímavých a kvalitných produktov vrátane vlastného mletého rastlinného “mäsa” alebo kokosových jogurtov a smotany značky PlantOn.


O rastlinnú stravu má záujem stále viac Slovákov a Sloveniek. Deje sa tak z environmentálnych, zdravotných alebo aj etických dôvodov.

 

 

 

„Rastlinné výrobky už dávno nie sú určené iba pre vegetariánov či vegánov. V súčasnosti väčšinu týchto produktov, ako rastlinné alternatívy mlieka, mliečnych výrobkov a rastlinné náhrady mäsa nakupujú najmä bežne sa stravujúci ľudia.“

 

Mária Agóčová, koordinátorka projektu Rastlinný reťazec roka

 

 

Zvýšený dopyt po rastlinných produktoch potvrdil aj prieskum agentúry Focus z roku 2019. Vyplynulo z neho, že štyria z desiatich ľudí na Slovensku zvažovali v roku 2019 jesť menej mäsa, mliečnych výrobkov a vajec alebo už znižovali ich spotrebu.


Hodnotenie Rastlinný reťazec roka ukázalo, že ponuka rastlinných alternatív sa na Slovensku postupne zlepšuje. Aby reťazce dokázali držať krok s narastajúcim trendom dopytu po rastlinných potravinách, budú však musieť v nasledujúcich rokoch pokračovať v práci na rozširovaní sortimentu moderných rastlinných potravín.

 


Zber dát prebehol počas leta 2020 v piatich prevádzkach každého hodnoteného reťazca v mestách po celom Slovensku. Do prieskumu nebol zahrnutý celý sortiment, ale iba tieto skupiny potravín: rastlinné alternatívy mäsa a mäsových výrobkov; rastlinné alternatívy mlieka a mliečnych výrobkov; rastlinné sladkosti a pochutiny; rastlinné polotovary a hotové jedlá; rastlinné omáčky, dipy a nátierky. Skupiny boli rozdelené do 26 podkategórií, ktorým bola pridelená rôzna váha - napríklad alternatívy mäsa mali väčšiu váhu ako rastlinné sladkosti. Zozbierané údaje boli vyhodnotené pomocou medzinárodného nástroja určeného priamo na účely prieskumu.


Zdroj: Jem pre Zem


PR

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk