Fresh Market zaznamenáva rastúci záujem nových obchodníkov

Slováci pri cestovaní po európskych metropolách vyhľadávajú aj miestne tržnice. Či už je to Veľká tržnica v Budapešti, Nashmarket vo Viedni alebo Borough Market v Londýne. V Bratislave je takýmto miestom Fresh Market.

 

freshmarket2019 v

 

Tento zaujímavý a v rámci Slovenska ojedinelý koncept sa postupne stal obľúbeným miestom nákupov, vychutnávania si čerstvého jedla a stretávania sa domácich aj turistov.

 

Za nápadom otvoriť modernú farmársku tržnicu v Bratislave netreba ísť ďaleko. Mnohí z nás majú v pamäti tradičné sobotňajšie nákupy s rodičmi na „Miletičke“ alebo v tržnici na Trnavskom mýte. Veľkou inšpiráciou pre ľudí, ktorí stoja za koncepciou Fresh Marketu, boli práve tradičné trhoviská v zahraničí.

 

„Nápad celého konceptu Fresh Marketu vznikol pri zahraničných mestských víkendových výletoch. V Bratislave vždy chýbalo trhovisko, kde by bola k dispozícii ucelená ponuka čerstvých jedál, domáceho ovocia, zeleniny s možnosťou ich ochutnania priamo na mieste,“ opisuje začiatky Andrej Slezko, konateľ Fresh Marketu. Druhou našou silnou inšpiráciou bol dynamicky sa rozvíjajúci trend street foodu. Veľa mladých ľudí, ktorí žijú v meste práve takéto miesta cielene vyhľadáva. A v budúcnosti bude tento trend len silnieť.

 

Hľadanie predajcov a dodávateľov

 

Rozbeh konceptu modernej bratislavskej tržnice nebol jednoduchý. Dovtedy totiž podobný projekt na Slovensku ešte nebol realizovaný. Na druhej strane takýto svieži koncept chýbal aj v metropolách ako Budapešť, Praha či Viedeň. V týchto mestách pritom tržnice už dávno existovali, išlo o budovy s dlhou históriou, ktoré boli súčasťou týchto metropol po stáročia. Nikto však nemal reálne skúsenosti s otvorením ako aj prevádzkou nového trhu v takejto podobe.

 

„Celá príprava prebehla vo vlastnej réžií a s pomocou mojich kolegov. Začínali sme prakticky na „zelenej lúke“, resp. v budove ktorú predtým využíval nábytkársky reťazec. Systematickou a vytrvalou prácou sme sa snažili identifikovať drobných predajcov a producentov, ktorí by do toho s nami išli,“ hovorí A. Slezko. Aktuálne má Fresh Market pod jednou strechou viac ako 40 predajní, 30 reštaurácií ako aj 20 trhových stolov.

 

Zákazníci žiadajú poctivé a domáce výrobky

 

Fresh Market otvoril svoje brány návštevníkom v roku 2016. Odvtedy do súčasnosti ho navštívili tisícky ľudí. “Našimi návštevníkmi sú prevažne mestskí a moderne zmýšľajúci ľudia, ktorí majú vysoký záujem o kvalitné, domáce výrobky. Ide o zákazníkov, ktorí sa vracajú k tradíciám nakupovať v tržnici, pretože si z detstva takéto nákupy pamätajú,“ uvádza A. Slezko.

 

Vymedziť o aké produkty je najväčší záujem je ale zložité. Veľkú úlohu v tomto zohráva sezónnosť. V letnom období sú to napríklad melóny. Podľa slov konateľa je fungovanie správnej tržnice založené práve na sezónnosti. Dôležité totiž je, aby si každý našiel to svoje, na čo má aktuálne, v danom období chuť.

 

Fresh Market ponúka prostredníctvom svojich prevádzok pestrú paletu potravín prakticky z celého sveta. Kúpa slovenských výrobkov je ale aj tu na veľkom vzostupe a má významnú prednosť. Je na každom čo si vyberie. Veľa mladých ľudí dnes chce mať k dispozícii aj rôzne zahraničné potraviny a lahôdky, súčasne aj slovenskú produkciu.

 

„Osobne sa riadim sedliackym rozumom. Kupujem napríklad slovenskú bryndzu a talianske prosciutto,“ konštatuje A. Slezko. Takto to zrejme funguje aj v povedomí zákazníkov, ktorí do tejto prevádzky prichádzajú. Za silné predajné obdobia v minulosti považoval A. Slezko najmä sviatky. Či už to boli Vianoce, Veľká noc alebo stále obľúbenejšie letné grilovačky, ale aj iné príležitosti. V súčasnosti je záujem o nákupy rovnomernejší a rozložený do celého roka.

 

Záujem obchodníkov rastie

 

Fresh Market sa počas svojho pomerne krátkeho fungovania etabloval na trhu celkom dobre a rýchlo. Odrazilo sa to aj na rastúcom záujme obchodníkov mať vo Fresh Markete svoju predajňu, reštauráciu či stánok.

 

„V súčasnosti sme vo fáze, kedy si predajcov naozaj vyberáme. Jedlo má rovnako svoje módne vlny a my sa snažíme prinášať produkty a koncepty, ktoré nenájde zákazník v supermarketoch alebo veľkých obchodných centrách. Za úspech nášho projektu považujem aj to, že zaznamenávame množstvo dopytov na otvorenie ďalšej zaujímavej prevádzky u nás,“ konštatuje A. Slezko.

 

Plány tohto moderného maloobchodného konceptu na najbližšie obdobie sú jasné. V nasledujúcom období vznikne hneď vedľa Fresh Marketu administratívna budova, ktorá bude jej súčasťou. Fresh Market tak čaká ďalšia výzva, spojiť kancelársky život a tržnicu do jedného perfektne fungujúceho celku.

 

Michal Ondruš
Foto: Fresh Market

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk