KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

E-shopy predvídajú pokojnejšie Vianoce

advent fotoKým uplynulé roky bola sezóna nakupovania vianočných darčekov prostredníctvom internetu značne hektická, tento rok očakávajú najväčšie internetové obchody väčší pokoj. Súvisí to predovšetkým s ďalším výrazným skrátením doby dodávky tovarov.


Bratislavčania si tak napríklad môžu vyzdvihnúť nakúpené darčeky už za štyri hodiny (Hej.sk), ostatní nakupujúci dostanú drvivú väčšinu darčekov nasledujúci deň. Dvojica z najsilnejších hráčov na slovenskom e-shopovom trhu, Hej.sk a Alza.sk, si medzičasom na Slovensku vybudovali veľké centrálne sklady, na ktorých majú naskladnenú väčšinu ponúkaného tovaru, čo im umožňuje vybavenie objednávok extrémne rýchlo aj v náročnom predvianočnom období.

 

Rýchlejšie dodanie, lepšia pripravenosť

 

Vianočné nákupy tvoria podľa odhadov cenového porovnávača Pricemania.sk 30-35 % celoročných predajov internetových obchodov. „Vianočné nákupy sú kľúčovou sezónou, sme na ne kapacitne pripravení a prvé nápory pociťujeme už v týchto dňoch. Nové veľké sklady výrazne zrýchľujú celý proces vybavenia objednávky, takže drvivá väčšina zákazníkov dostane svoj tovar na ďalší deň, Bratislavčania si dokonca môžu vyzdvihnúť svoje darčeky ešte v ten istý deň," hovorí Vladimír Sušil, riaditeľ Hej.sk, podľa ktorého rastie aj podiel osobných odberov na pobočkách, v tzv. HEJHOUSOCH. Podobne rýchle lehoty vybavenia objednávky hlási aj Martinus.sk. „Veľkú časť ponuky kníh vieme odoslať zákazníkom do 1-2 dní," potvrdzuje Michal Meško z Martinusu. Väčšiu pripravenosť e-shopov na predvianočný nápor deklaruje aj porovnávač cien Pricemania.sk. „E-shopy sa viac predzásobujú a sú tak schopné vybaviť objednávky promptnejšie. Vyplýva to ako zo štatistík, tak i z našej každodennej komunikácie s e-shopmi," uvádza Michal Král, CEO Pricemania.sk, ktorá zobrazuje ponuku viac ako 6000 e-shopov.

 

Viac doručovateľov

 

Z prudkého rastu nákupov cez internet profitujú i prepravné spoločnosti. Vianočný nápor a medziročný rast ich nesmie dostať do problémov. Upozorňujú však, že zvýšený nápor si vyžaduje presné údaje zo strany nakupujúcich pri objednávkach. „Správnosť údajov poskytovaných objednávateľom sú kľúčové pre úspešne doručenie. V snahe zvládnuť enormný nárast zásielok v tomto ročnom období navyšujeme v Slovak Parcel Service a In Time počet doručovateľov. Pre väčšiu flexibilitu doručujeme tiež do Balíkomatov, a zároveň uvádzame na trh sieť odberných miest, kde si budú môcť zákazníci prevziať svoje zásielky," hovorí Ali-Hussein Daher zo spoločnosti Slovak Parcel Service.

 

Zdroj: redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk