KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Počas Dňa dopravy zdarma Slováci minuli viac než vlani

denzdarmaDeň dopravy zdarma bol tento rok celkovo podstatne silnejší než vlani. Do akcie sa zapojilo zhruba o dve tretiny viac e-shopov. O čo bol v tomto roku najväčší záujem?


Slováci ušetrili na poštovnom tento rok v rámci Dňa dopravy zdarma vyše 88-tisíc €. Je to o takmer 23-tisíc € viac než vlani. Celkovo minuli v e-shopoch počas 24 hodín 1 831 604 €, teda o 4 percentá viac.

 

Medziročný nárast objednávok

 

Druhý ročník Dňa dopravy zdarma organizoval nákupný radca Heureka.sk v dňoch 18. a 19. novembra. „Slováci zrealizovali v 422 zapojených e-shopoch celkovo 23 485 objednávok, čo predstavuje medziročný nárast o 35 %," uvádza Jan Kriegel, manažér zákazníckeho servisu Heureka.sk. Priemerná výška objednávky bola tento rok 78 €. „S tohtoročným Dňom dopravy zdarma na Slovensku sme spokojní. Akcia sa osvedčila a Slováci sa na ňu pripravili. Tento deň bol úspešným odštartovaním sezóny vianočných online nákupov a celkovo sme zaznamenali počet objednávok na úrovni najsilnejších nákupných dní v období vianočnej sezóny," dodáva J. Kriegel.

 

Úspech elektroniky

 

Najviac Slováci nakupovali elektroniku (31 %) a bielu techniku (23 %). Vybavenie pre dom a záhradu nakúpilo bez poštovného 9 % nakupujúcich a v segmentoch šport, kozmetika a zdravie a oblečenie a móda 7 %. V porovnaní s vlaňajškom zaznamenala Heureka aj v tomto ohľade zmeny, vlani sa najviac nakupovalo v kategórii dom a záhrada, elektronika bola až na druhom mieste.

 

Minulý ročník

 

Počas prvého ročníka Dňa dopravy zdarma v roku 2014 sa v slovenských e-shopoch minulo 1,77 milióna €. Počas 24 hodín uskutočnili Slováci 17 421 objednávok a ušetrili na dopravných nákladoch 65 503 €. Vlani sa do akcie zapojilo 255 domácich internetových obchodov. Inšpiráciou pre akciu je Freeshippingday.com, ktorý vznikol v USA a tento rok sa koná už jeho ôsmy ročník. Každoročne sa akcia stretáva s obrovským záujmom e-shopov aj zákazníkov. V Česku Heureka pripravila akciu už po štvrtý raz. Partnerom akcie bola už druhý rok spoločnosť DPD.

 

Pripravil: dk
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk