KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Využite silný potenciál digitálneho marketingu

Digitálny marketing predstavuje najrýchlejšie rastúce odvetvie marketingu. Jadrom digitálneho marketingu sú najmä sociálne siete.

 

digimarketing
Vývoj posledných rokov priniesol okrem iného masívnejší nástup niektorých nových marketingových trendov. Väčšina z nich sa týka najmä oblasti digitálneho marketingu, ktorý má už v súčasnosti široké využitie a zároveň potenciál ďalšieho rastu. Doterajšie možnosti marketingu totiž posúva na úplne inú úroveň.


Instagramové služby Shopping a Checkout

 

Online svet a jeho vymožnosti sa stali dôležitou súčasťou každodenného života každého z nás. Ťažko si už bez neho vieme predstaviť bežné fungovanie. Naprieč generáciami X, Y, Z je však vnímanie a využitie online sveta rozdielne. Starší prieskum spoločnosti Criteo z roku 2018 poukázal v tejto súvislosti na niekoľko zaujímavostí. Keďže na sociálnej sieti Instagram je sústredených čoraz viac spotrebiteľov, rozhodli sa poskytnúť týmto ľuďom a zároveň značkám virtuálny priestor. Tí ho mohli využiť nielen na nákup ale aj predaj. Výsledkom bola skutočnosť, že spustené služby Shopping a Checkout sa stali okamžite veľmi populárne. Zoznamy prianí sa dokonca rýchlo menili na nákupné zoznamy. U niektorých recipientov Generácie Z to prakticky okamžite viedlo k míňaniu financií. „Vždy si zároveň ukladám prezerané produkty do svojho nákupného košíka,“ uviedol v prieskume 14-ročný užívateľ Instagramu.

 

Spoločnosť Criteo sa v roku 2018 zamerala najmä na Generáciu Z, pre ktorú je využívanie sociálnych sietí a online nakupovanie viac menej samozrejmosťou. Aj prieskum napokon potvrdil, že až 75% respondentov, ktoré patria do Generácie Z s obľubou nakupuje online. Dôležitým zistením zároveň je, že už aj samotné kliknutie na odkaz reklamy dokáže u spotrebiteľa tejto generácie vyvolať chuť nakupovať.

 

Výsledkom projektu bolo tiež zistenie, že nakupovanie prostredníctvom Instagramu zjednodušilo samotný online nákup. 18 ročná respondentka prieskumu uviedla: „Je to veľmi jednoduché, môžem si vytvoriť nákupný košík na Instagrame a zaplatiť priamo tam.“ Z uvedeného tak vyplýva, že nástroje Shopping a Checkout môžu byť pre súčasných obchodníkov zaujímavou príležitosťou a prínosom.

 

Budovanie rastu na sociálnych sieťach

 

Cieľom každej ambicióznej spoločnosti je rásť. Zabezpečenie rastu, napríklad aj na sociálnych sieťach a prostredníctvom digitálneho marketingu, patrí v súčasnosti k dôležitým stratégiám. Zámerný a pravidelný kontakt so spotrebiteľmi totiž môže spustiť rýchle napredovanie u toho, kto stagnoval. A to následne generuje zaujímavý zisk.

 

Oblasť digitálneho marketingu a tiež virtuálny svet obchodu sú nepochybne silnými oblasťami, preto je nevyhnutné prichádzajúce príležitosti a aktuálne možnosti využiť. Úspešnejší bude totiž ten pripravený, ktorý čo najrýchlejšie využije marketingový priestor, ktorý sa pred ním otvára a cielene zasiahne vopred definovanú skupinu zákazníkov.

 

Nákupné rozhodovanie sa mení

 

V rámci ďalšieho prieskumu, konkrétne GenZ Report Findings z roku 2018 sa zasa potvrdila ďalšia zaujímavá skutočnosť. Hoci sú v súčasnosti sociálne siete mimoriadne populárne, môžu byť zároveň až príliš komerčné. To je dôvod, prečo až 18% respondentov skončí s niektorým sociálnym médiom. Netreba podceniť fakt, že Generácia Z dospieva, a jej nákupné rozhodovanie sa mení, niekedy až príliš rýchlo. Výskum však potvrdil, že až 65% respondentov – zástupcov tejto generácie, sleduje na Instagrame svoje preferované značky, z nich až 75% najmä kvôli možnosti získania zľavy alebo špeciálnej ponuky. Za zmienku stojí aj to, že produkty odporúčané celebritou viedli k nákupu u 57% respondentov Generácie Z a 43% spotrebiteľov často nakupuje priamo prostredníctvom sociálnej siete Instagram.

 

Dostupné výskumy z oblasti implementovania digitálnych technológií a digitálneho marketingu v obchode potvrdzujú rozdielnosť medzi jednotlivými generáciami, a to vo vzťahu k technológiám, ako aj vo vzťahu k nákupnému správaniu. Zdôrazňujú však najmä potrebu osobitného prístupu ku Generácii Z a potrebu perfektne nastaviť komunikačné kanály, formu a obsah komunikácie spôsobu, akým využíva technológie táto generácia.

 

Isté je, že virtuálny priestor je silným fenoménom súčasnej doby. Kto sa neprispôsobí, nedokáže napredovať. Obchodníci by preto mali využívať všetky dostupné inovatívne metódy a prístupy na oslovenie cieľových skupín zákazníkov. Digitálny marketing má svoju nezastupiteľnú úlohu a jeho možnosti a dosah ďaleko presahujú možnosti tradičného marketingu. Nástroje digitálneho marketingu však treba aplikovať a využívať veľmi citlivo, aby nepôsobili kontraproduktívne.

 

Jana Kuklová
Ilustračné foto: Shutterstock.com

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk