Kaufland Moja malá záhradka

Kaufland Moja malá záhradka

Kaufland Moja malá záhradka

So súčasnou infláciou záujem o akciové ponuky prudko vzrastá

Aby boli obchodné reťazce agilné voči náhlym zmenám v spotrebiteľskom správaní, Kimbino implementovalo do platformy rad marketingových nástrojov, ktoré sú v prospech výkonnosti obchodnej infraštruktúry.

 

kimbino 0422 v

 

Faktory, ktoré vplývajú na aktuálnu náladu v spoločnosti, sa premietajú ako do hodnôt indexov spotrebiteľských cien. Pre zákazníkov tak zostáva dôležité, kedy a kam ísť na nákup.


Pripomeňme, že inflácia na Slovensku sa priblížila k desiatim percentám len medzi koncom Q1 a začiatkom Q2. Je teda zrejmé, že zdražovanie bude mať za následok väčšiu spotrebiteľskú opatrnosť. Reakciou spotrebiteľov, na ktorú je nevyhnutné sa pripraviť, bude preto v najbližších mesiacoch zmena v nákupných vzorcoch, ktoré budú založené na vyčkávaní akciovej ceny a nákupov potravín vo väčších objemoch. Situácia je o to závažnejšia, že táto inflácia je podľa Eurostatu historicky jednou z najvyšších v histórii moderného Slovenska.

 

POSTPANDEMICKÝ VZOREC TRVÁ


Už na vlaňajšom New Retail Summite zaznelo, že pandémia sa zaslúžila o to, že spotrebitelia a zvlášť mladé rodiny, ktoré sú náchylné pri nakupovaní míňať o tretinu viac ako je priemer, sa snažia vyhľadávať produkty, ktoré sú v akcii a zároveň sú ochotné čakať výhodnejšiu ponuku potravín, ktoré kupujú pravidelne. Neistá doba prirodzene vedie spotrebiteľov k tomu, aby okrem nakupovania mali dostatočné finančné vankúše. Obdobie rokov 2020 až 2022 bolo zároveň významným aj z hľadiska zvýšenej komunikácie prostredníctvom TTL formátov, ku ktorým okrem iného patrí aj online propagácia akciových letákov. Bolo súčasne vítaným zo strany spotrebiteľov, usilujúcich sa minimalizovať návštevy predajní a nakupovať racionálnejšie. Zareagovať na tento silnejúci trend sa oplatí. Na základe údajov zhromaždených z otvorení online letákov totižto možno vhodne nastaviť vlastné online kampane a zaznamenávať komplexnejšie údaje zásadné pre úspešné dosiahnutie konverzie.

 

PROFIT ZO ŽIVÝCH DÁT


V úsilí poskytnúť zákazníkom čo najväčší prehľad o cenových ponukách, ktoré môžu v rámci zvoleného segmentu nájsť na zvolenom trhu, sa Kimbino v tomto období sústredilo na to, aby bola digitalizácia prospešná pre predajcov práve teraz, keď je nutné čeliť veľkým výzvam a nepredvídateľným zmenám, ktoré majú nielen logický, ale aj emocionálny základ. Cestu zákazníka preto v porovnaní s minulosťou Kimbino povedie do ďalších etáp nákupného procesu prostredníctvom funkcií ako priamy prechod na stránku e-shopu a prepojenie s API systémom získavajúcim in-time údaje o aktuálnom informačnom dopyte pri hľadaní požadovaného produktu či sezónneho tovaru.

 

SPOĽAHLIVOSŤ SA CENÍ STÁLE VIAC


Dáta, ktoré možno získať z nových digitálnych nástrojov, sa navyše v tomto roku stanú zásadnými a je možné, že vzhľadom na hľadanie ekonomicky udržateľného riešenia, budú aktivity spojené s distribúciou elektronických letákov cenovo a časovo efektívnejším nástrojom, než tradičné papierové letáky či plošná televízna reklama, ktorá vzhľadom na nákladnosť dovoľuje promovať iba drobnú frakciu z týždenného plánu zliav. Kimbino hodlá svojim partnerom poskytnúť dostatočnú technickú expertízu, zakladajúcu sa na kľúčových ukazovateľoch. Aj v dôsledku vyššie spomenutých okolností garantuje výhodné vstupné poplatky za topovanie ponúk na hlavnej stránke, ročne dosahujúcej viac ako 13 miliónov návštev. Zároveň stanovilo cenový strop, vďaka čomu majú marketéri istotu, že na ročné budgety nemusia čerpať prostriedky z rezerv. Prostredníctvom nových nástrojov dokážu klienti konfigurovať marketingové stratégie pružnejšie. Najrýchlejšie dostupné dáta poskytnú insight zásadný pre tvorbu ďalších ponúk. Získať si dôveru zákazníkov v neistých mesiacoch bude pre obchodné reťazce a napokon aj ich partnerov základným stupňom k tomu, aby sa čo najväčšmi zachovalo status quo. S využitím bohatej mailingovej databázy s viac ako 200 000 registráciami sa spoľahlivo dostanete k ľuďom ešte bližšie. 

 

Kimbino sa špecializuje na podporu retailových reťazcov. S pôsobnosťou vo viac ako štyridsiatich krajinách na celom svete poskytuje zásadným obchodným partnerom, medzi ktorými sa nachádzajú najväčší predajcovia spotrebného a špecializovaného tovaru, dôležité informácie a riešenia vyhovujúce momentálnym tendenciám spotrebiteľského trhu. Viac o ponuke riešení na www.kimbino.green/our-services.

 

Zdroj: Kimbino

Foto: Shutterstock

 

PR

 retail newsletter banner F2

 

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk