KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

KAUFLAND CARD

Čo znamená zavedenie zálohového systému pre vaše podnikanie?

Od januára 2022 sa na Slovensku spúšťa zálohovanie PET fliaš a plechoviek. Čo tento krok znamená pre obchodníkov?

  

tomra

 

Úspech spustenia systému zálohovania jednorazových obalov na Slovensku bude vo veľkej miere závisieť od toho, ako sa naňho pripravia obchodníci. Tí si počas najbližších týždňov a mesiacov vyberú zálohový systém, ktorý bude nainštalovaný v ich prevádzkach. Na základe prijatého zákona platí, že pre všetky prevádzky nad 300 metrov štvorcových bude zálohovanie povinné, pre tie menšie dobrovoľné.

 

Ako to bude vyzerať v obchodoch?

 

V praxi obchodník kúpi produkty v jednorazových obaloch tak, ako doteraz, pričom zaplatí aj za výrobok, aj za zálohu. Následne maloobchodník predá produkt spotrebiteľovi, pričom sa k cene výrobku pripočíta aj vratná záloha, ktorá bola stanovená na 15 centov za jeden obal. Zákazník následne obal vráti a 15 centov dostane späť. V poslednom kroku si obchodník nárokuje hodnotu vrátených záloh a od administrátora systému dostáva späť manipulačný poplatok.

 

Zálohovanie je pre našu krajinu síce novinkou, avšak v globálnom meradle ide o bežnú prax. Bohaté skúsenosti spojené s efektívnym a spoľahlivým systémom zálohovania má spoločnosť TOMRA, ktorej recyklačné automaty pracujú po celom svete. V súčasnosti až 7 z 10 prístrojov vo svete patrí práve tejto spoločnosti. „Spôsob, akým likvidujeme nápojové obaly, je pre našu planétu neudržateľný. Trendy sa však menia a po zmene volajú spotrebitelia, vlády, ale aj samotný trh,“ vraví Roman Postl, konateľ spoločnosti TOMRA Collection Slovakia.

 

Na základe dlhoročných skúseností teraz odborníci z TOMRA vysvetľujú obchodníkom pôsobiacim na Slovensku, aké kroky v súvislosti so zálohovaním ich čakajú. Majitelia obchodov si môžu zvoliť, či budú prázdne obaly, ktoré zákazníci vrátia, prijímať ručne alebo prostredníctvom recyklačného automatu.

 

tomra01

 

Automatizácia pomôže obchodom aj zákazníkom

 

V prípade ručného spracovávania musia zamestnanci obchodu vykonávať všetky úkony súvisiace so zálohovaním fyzicky, pri pokladniach. „Zber prázdnych fliaš, uskladňovanie, vyplácanie vratných záloh, a tak ďalej. Takýto postup zaberá veľa času aj priestoru a vytvára pôdu pre prípadné chyby spojené napríklad s vyplácaním zálohy,“ upozorňuje R. Postl.

 

Naopak, ak sa obchodník rozhodne PET fľaše a plechovky zbierať pomocou automatizácie, vyplynie mu z tohto kroku hneď niekoľko výhod:

 

  • Vďaka zhromažďovaniu obalov na jednom mieste sa šetrí predajný priestor obchodu
  • Úlohy sú automatizované, čím sa šetrí pracovná sila
  • Automaty poskytujú rýchly a pohodlný servis pre zákazníkov
  • Vrátanie zálohy bude vďaka automatu bezchybné.

 

Verejnosť je na strane zálohovania

 

Vstupná investícia, ktorú zavedenie recyklačných automatov predstavuje, sa odrazí na vysokej spokojnosti zákazníkov a pravdepodobnosťou je aj zvyšovanie tržieb. Podľa prieskumu Slovenskej agentúry životného prostredia totiž až 86% slovenskej verejnosti podporuje zálohový systém ako správne riešenie.

 

Príklady zo zahraničia ukazujú, že investícia do systému zálohovania predstavuje pre obchodníka aj ďalšie výhody. V Dánsku a Fínsku až 79% ľudí, ktorí dostanú späť svoju zálohu za odovzdanie prázdneho obalu, minie tieto peniaze priamo v danom obchode. A napríklad v New Yorku nakupuje 68% zákazníkov pravidelne presne v tých obchodoch, v ktorých predtým odovzdali obaly od nápojov.

 

Výsledky, ktoré úspešne zabehnutý systém zálohovania krajine prinesie, môžeme taktiež sledovať v zahraničí. Napríklad v Nemecku je miera recyklácie obalov na úrovni 98%, v Litve je to 92%. K takýmto číslam sa tieto krajiny dopracovali vďaka efektívnemu systému a výkonnej spolupráci medzi štátom, obchodníkmi aj zákazníkmi.

 

„Čím viac obalov dokážeme spracovať, tým menej ich bude v prírode. Každú minútu totiž pribudne na zemi až 1,2 milióna nových plastových fliaš. Zálohovaním dosiahneme to, že doteraz nevyužiteľné materiály dokážeme zrecyklovať a opäť dať do obehu. Tento krok je významným pre planétu, ale pomôže aj spotrebiteľom a v neposlednom rade aj obchodníkom,“ vysvetľuje R. Postl.

 

tomra02

 

Ako si vybrať správne recyklomaty?

 

Prečo si vybrať systém TOMRA?

 

  • Dodáva osvedčené a inovatívne technológie
  • Vytvára pre spotrebiteľov skvelý zážitok v spojení s recykláciou
  • Ponúka jednoduché finančné riešenia
  • Zabezpečuje pre obchody efektívnosť a jednoduchosť

 

TOMRA už od roku 1972 úspešne spolupracuje s veľkými aj menšími obchodníkmi, ktorí využívajú jej systémy. Recyklomaty TOMRA, ktoré dnes nájdeme v 60 krajinách sveta, sú praktickým a spoľahlivým pomocníkom pre každého majiteľa obchodu a jeho zamestnancov. Okrem prijímania, rozpoznávania, triedenia, znehodnocovania a skladovania obalov tiež reportujú a zúčtujú vrátenie zálohy a manipulačného poplatku. Navyše ponúka riešenia pre každého obchodníka.

 

Práve TOMRA ako globálny líder v oblasti zálohovania a recyklácie ponúka obchodníkom v oblasti automatizácie osvedčené riešenia. „Náš systém zabezpečí monitorovanie zálohovania v reálnom čase aj pravidelné užitočné analýzy, ktoré pomôžu obchodníkom zaistiť plynulý chod automatov. Samozrejmosťou je preventívny servis či online a odborná podpora,“ uzatvára R. Postl.

 

Zdroj a foto: TOMRA

 

PR

 

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk