LPP kladie vysoký dôraz na udržateľný rozvoj

Pandémia zasiahla celý odevný priemysel, dodávateľské reťazce a trhy. Obdobie zotavovania sa z tejto krízy prináša pre priemysel množstvo výziev, ale je to tiež príležitosť na zotavenie v duchu udržateľného rozvoja.

 reserved avion

 

Na urýchlenie aktivít smerujúcich k udržateľnému rozvoju apelovala koalícia spoločností a mimovládnych organizácií v otvorenom liste adresovanom kruhom odevného a textilného priemyslu. Spoločnosť LPP sa ako jediná poľská spoločnosť pripojila k tejto výzve. LPP na slovenskom trhu zastrešuje módne značky RESERVED, CROPP, HOUSE, MOHITO a SINSAY.


Štyri piliere


Iniciatíva získala podporu medzi poprednými predstaviteľmi módneho trhu a rešpektovanými združeniami a mimovládnymi organizáciami, ktoré sa usilujú o udržateľnú výrobu. Okrem LPP sú signatármi spoločnosti aj Bon Ton Toys, Burberry, H&M Group, Primark, PVH, Tchibo, Teemill a medzinárodné organizácie pracujúce pre udržateľnú módu: Sustainable Apparel Coalition (SAC), Zero Discharge Hazardous Chemicals (ZDHC), Alliance for Water Stewardship’s Standard and CDP.


Ide o aktivitu v rámci stratégie LPP s názvom „Pre ľudí, pre našu planétu“, ktorú prijala už v roku 2019. Tento plán na roky 2020 - 2025, oznámený už v októbri 2019, sa zameriava na štyri piliere: ekologický dizajn a výroba, zníženie obehu plastov v životnom prostredí, rozvoj infraštruktúry spoločnosti založenej na ekologických riešeniach a chemickej bezpečnosti výroby. Rozhodnutia, ktoré LPP prijala minulý rok, ako pripojenie k medzinárodnému globálnemu záväzku New Plastics Economy Global Comitment a ku globálnemu paktu OSN, odštartovali proces dosahovania ambicióznych cieľov v nasledujúcich piatich rokoch.

 

cropp


Zníženie spotreby plastov


Implementované riešenia umožňujúce zníženie počtu plastových obalov v online predaji viedli k zníženiu spotreby plastov o takmer 250 ton do konca roku 2019. Percento výrobkov s označením Eco Aware v kolekciách značiek LPP a použitie recyklovaných materiálov alebo materiálov vyrobených v uzatvorených cykloch narástlo. Každý šiesty produkt v kolekcii RESERVED z roku 2019 bol vyrobený už udržateľnejším spôsobom.

 

 

 

„ Rok 2019 bol o.i. základným rokom spoločnosti pre znižovanie emisií skleníkových plynov. To značí, že spoločnosť prvýkrát počíta svoju environmentálnu stopu od fázy získavania surovín po likvidáciu odevov. V odevnom priemysle je to stále skôr vzácnosť. “

 

 

„Poukazuje to na náš záväzok poskytovať verejnosti transparentné informácie o vplyve spoločnosti na životné prostredie. Odteraz do roku 2025 znížime naše emisie o 15%“, vysvetľuje Anna Miazga, expertka na udržateľnosť v LPP. Priemerné emisie skleníkových plynov na kus odevu podľa LPP sú 5,68 kg.

 

sinsay


Zníženie chemickej stopy


V auguste roku 2020 sa spoločnosť LPP zapojila do programu Zero Discharge of Hazardous Chemicals (ZDHC). Tento program sa zameriava na zníženie chemickej stopy v textilnom, kožiarskom a obuvníckom priemysle. LPP chce do roku 2025 dosiahnuť úplnú zhodu s požiadavkami ZDHC.


Zapojenie do programu ZDHC umožňuje spoločnosti implementovať najlepšie postupy v oblasti udržateľnej chemickej bezpečnosti v celom dodávateľskom reťazci. Očakáva sa, že toto zapojenie spolu so záväzkom NPEGC a podpísanie otvoreného listu, prostredníctvom spoločného postupu mnohých aktérov, budú mať merateľný vplyv na udržateľnosť odvetvia, pretože svetová móda bude schopná efektívne reagovať na budúce výzvy len ak sa bude rozvíjať s ohľadom na životné prostredie a spoločnosť.

 

reserved n


Reserved Premium sustainable


V súlade so svojou stratégiou uviedla značka RESERVED kolekciu Premium Sustainable, ktorej modely sú vyrobené z prírodných, alebo recyklovaných materiálov, prípadne materiálov vyrábaných v uzatvorenom cykle, ktorý prináša úsporu vody.


Kolekcia je dostupná vo vybraných predajniach RESERVED alebo online.

 

Zdroj a foto: LPP


PR

 

Video

V boji proti vírusom je úspešný UV ROBOT

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW