Doručovanie zásielok je stále efektívnejšie

dhl parcelZásielkové a kuriérske služby aj vďaka rozmachu internetového predaja v Európe investujú stále viac do nových služieb. Jednou z noviniek v logistike, ktorú si zákazníci za ostatné roky obľúbili v Nemecku, Poľsku, Česku a štátoch BeNeLuxu, začína byť realitou aj na Slovensku.


Ide o sieť lokálne umiestnených ParcelShopov, ktoré ľuďom umožnia vyzdvihnúť si a podať zásielku bez asistencie kuriéra, či nutnosti zájdenia na poštu. „Ak si napríklad zákazník objedná tovar zo svojho obľúbeného e-shopu, môže si ho vyzdvihnúť kedy bude potrebovať a na ním určenom mieste, v blízkosti práce, či bydliska," hovorí Mgr. Richard Bebjak zo spoločnosti DHL Parcel Slovensko.

 

Ako vznikne ParcelShop

 

Lokálne predajne ako kníhkupectvá, kvetinárstva, či papiernictvá sa môžu zapojiť do logistickej siete ParcelShopov a získať tak väčšiu koncentráciu návštevníkov vďaka rozšíreniu o novú službu. V Nemecku tento koncept funguje už na 20 000 prevádzkach a na Slovensku plán do konca roka 2015 otvoriť niekoľko 100. Aktuálne je aktívnych 5. Čo rozhoduje o tom, aby sa z bežnej predajne stal aj ParcelShop? „Dôležitá je lokalita. Na základe analýzy pohybu ľudí v jednotlivých mestách a požiadaviek našich zákazníkov, dokážeme presne vymedziť lokalitu, kde by mal byť umiestnený ParcelShop," uvádza R. Bebjak.

 

Využitie služby

 

V zahraničí je väčšina zásielok posielaná do ParcelShopov z internetových obchodov. Vďaka tejto službe e-shopy získavajú logisticky rýchlu sieť výdajných miest a ich zákazníci majú možnosť dostať sa k svojim objednávkam vo veľmi krátkom čase. „Vo veľkej miere sa tak podporí online nakupovanie a rozšíria sa možnosti e-shopov, ktoré budú môcť doručovať dokonca aj produkty s krátkou dobou trvanlivosti," hovorí R. Bebjak a dodáva, že „Jediné obmedzenia pre sieť ParcelShopov je zásielka do 30kg, ktorá nie je dlhšia ako 1 meter a širšia ako 0,5 metra" Pričom tieto parametre v súčasnosti spĺňa väčšina produktov zasielaných zo slovenských e-shopov.

 

Rast online nakupovania

 

V súčasnosti na Slovensku funguje viac než 8 000 registrovaných internetových obchodov, pričom len minulý rok Slováci minuli prostredníctvom online nákupov až 611 mil. €. „Príchodom nových služieb sa predpokladá, že bude rásť nielen objem peňazí, ktorý minú Slováci na online nákupoch, ale aj počet zákazníkov v e-shopoch. Tomuto trendu by mali napomôcť práve nové služby, medzi ktoré patrí aj sieť ParcelShopov," dodáva R. Bebjak.

 

Pripravil: dk
Zdroj a ilustračné foto: DHL Parcel

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk