Ako platia Nemci počas pandémie COVID-19?
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 08. apríl 2020
Agentúra POSpulse sa v spolupráci s EHI Retail Institute zamerala na aktuálne správanie nemeckých spotrebiteľov pri pokladniciach obchodníkov. Aké sú zistenia?
Aktuálna pandemická situácia a potreba dodržiavania bezpečnostných vzdialenosti medzi jednotlivými nakupujúcimi prispievajú k zmene správania aj v pokladničných zónach predajní. Aktuálny prieskum agentúry POSpulse naznačil, že samoobslužné pokladnice sú v období hrozby koronavírusu čoraz obľúbenejšie. Proces skenovania a platby totiž zákazníci môžu vziať do vlastných rúk momentálne vo viac ako 1 000 predajniach s takmer 5 000 samoobslužnými pokladnicami. Skenovanie tovarov zo strany zákazníkov – či už v stacionárnej pokladnici alebo s mobilným zariadením - je vnímaný tohto ako dodatočný zákaznícky servis a v pandemických časoch sa stáva čoraz dôležitejším.
Zákazníci uprednostňujú samoobslužné pokladnice ...
Stacionárne samoobslužné pokladnice alebo mobilné „self-scanning“ systémy už využilo približne 80 % opýtaných tohto prieskumu a až 60 % by si želalo takýchto pokladníc viac. Výhody vidia v kratších čakacích dobách, v rýchlosti v rámci POS, ako aj v jednoduchej obsluhe a platbe.
V období pred pandémiou takmer 40 % Nemcov uviedlo, že by uprednostnili samoobslužné registračné pokladnice alebo bezhotovostné checkout systémy pred pokladnicami s obsluhou/s pokladníkom. Ich podiel sa logicky počas pandémie výrazne zvyšuje. Hlavným argumentom je teraz najmä možnosť vyhnúť sa bližšiemu kontaktu s inými ľuďmi, ale aj kontaktu s pokladnicou a s oddeľovačmi tovarov.
... a bezhotovostné platby
V Nemecku došlo podľa tohto prieskumu, ktorého sa zúčastnilo 1 046 spotrebiteľov, takisto k významným zmenám v spôsoboch platby. Pred pandémiou preferovalo hotovosť pri platení v predajni 38 % nemeckých spotrebiteľov, ich podiel klesol na súčasných 18 %. 42 % nemeckých nakupujúcich uprednostňuje platbu kartou, ďalších 31 % využíva bezkontaktnú platbu a približne 8 % využíva možnosť platby s využitím mobilných zariadení.
Zdroj: POSpulse, EHI Retail Institute
Ilustračné foto: Shutterstock.com