Kto vyhral súťaž EuroShop RetailDesign?
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 04. máj 2017
Tohtoročnými víťazmi súťaže EuroShop RetailDesign sa stali tri predajné koncepty. Dizajn obchodného domu Primark v Madride, cyklistického centra Rose Biketown v Bocholte a luxusného obchodného domu Saks Fifth Avenue v kanadskom Toronte.
Ceny udeľoval nemecký inštitút EHI spoločne s Messe Düsseldorf v rámci odborného veľtrhu EuroShop. Traja víťazi sa napokon presadili spomedzi 80 účastníkov súťaže. Prihlášky do súťaže prišli v tomto roku až z 27 krajín. Svojim jednoznačným oslovením cieľových skupín, čistým posolstvom týkajúcim sa sortimentu, konzistentným predajným konceptom a vydarenou kombináciou architektúry, materiálov, osvetlenia, farieb a vizuálneho predaja, ktorá názorne rozpráva príbeh predajne, splnili víťazi výberové kritériá medzinárodnej odbornej poroty.
Primark, Madrid / Španielsko
Koncept novej vlajkovej predajne módneho obchodného domu Primark očarí svojím digitálnym charakterom, ktorý má byť priamou odpoveďou na elektrizujúcu atmosféru madridskej Gran Via. Na známej nákupnej triede v Madride sa na piatich poschodiach s celkovou plochou 12 356 m2 rozkladá obchodný dom s trendovým dizajnom.
Átrium uprostred historickej stavby obklopuje jedenásť transparentných, navzájom súvisiacich LED obrazoviek, ktoré na mieru strihaným vizuálnym obsahom kombinovaným so špeciálnymi zvukovými efekty reagujú na architektúru predajne, čím vytvárajú mimoriadny 3D zážitok pre zákazníkov.
Pozornosť priťahujú aj expresívne typografie, ilustrácie, sochy a inštalácie lokálnych umelcov, ale aj tradičné materiály a farebné stvárnenie zladené s jednotlivými oddeleniami.
Rose Biketown, Bocholt / Nemecko
V obchodnom dome nemeckého výrobcu a špecializovaného predajcu kolies a cyklistického príslušenstva Rose Bike hrá prím omnichannel. Na ploche 6 000 m2 sa navzájom prelínajú online a offline svety, to všetko vďaka interaktívnemu konfiguračnému nástroju, ktorý pozýva zákazníkov, aby si pomocou tabletu alebo spoločne s predajným poradcom na interaktívnom stole vytvorili svoj vlastný vysnívaný bicykel, alebo proste len listovali produktovým katalógom.
Rôzne testovacie stanice v obchode, napríklad pre navigačné systémy alebo osvetlenie bicykla, majú zákazníkovi uľahčiť výber a voľbu. Odovzdanie individuálne nakonfigurovaného kola prebieha v tzv. pick-up stanici, kde personál zákazníkovi ešte raz všetko starostlivo vysvetlí.
Materiály, ako drevo a betón, naznačené ulice a veľké obrazy krajiny dodávajú obchodu vhodný outdoorový charakter. Na podestách uprostred predajného priestoru sa prezentujú bicykle, ktoré uvádza na scénu osvetlená stropná konštrukcia takým spôsobom, že ihneď upútajú pozornosť.
Saks Fifth Avenue, Toronto / Kanada
V prvej vlajkovej predajni luxusného reťazca obchodných domov Saks Fifth Avenue zaisťujú impozantný celkový dojem exkluzívne umelecké objekty v kombinácii s prírodnými materiálmi. Umelecké inštalácie a ručne spracované materiály a povrchy sú inšpirované prírodou v okolí Toronta. Striedanie teplých a studených, matných a leštených materiálov dodáva každému oddeleniu individuálny vzhľad ladiaci s príslušným sortimentom.
Predajný dizajn na treťom poschodí obchodného domu napr. pripomína štylizovanými stromami z kovu a zvlnenými sklenenými črepmi v tvare cencúľov miestnu zalesnenú krajinu. Tento otvorený objekt zaliaty svetlom ešte podtrhuje exkluzívny a prirodzený dizajn.
Ponuku dopĺňa rad služieb a osobná poradenská služba pri nákupe. To všetko zaručuje zákazníkom ďalší luxus a komfort.
Pripravil: ab
Zdroj a foto: EHI, Retail News, redakcia
http://archiv.press21.cz/retailnews/2017/4/?pn=44