Motoristi ocenia na čerpačkách aj čerstvé potraviny
- Podrobnosti
- Uverejnené streda, 17. máj 2023
Takmer 9 z 10 našincov považuje koncept predaja potravín na čerpacej stanici za výhodný. Najviac by ho využili cestou do práce a z nej, vo večerných a nočných hodinách, keď sú už ostatné predajne zatvorené a, samozrejme, počas štátnych sviatkov či dní pracovného pokoja.
Z aprílového prieskumu agentúry 2museAž ďalej vyplynulo, že na nákup by čerpaciu stanicu s potravinami, napríklad počas štátnych sviatkov, využilo až 60 % Slovákov. Až 35% ľudí by navštívilo tieto miesta za účelom nevyhnutného nákupu potravín, pre 30% je táto forma zaobstarania potravín výhodnejšia kvôli tomu, že nechcú stráviť príliš veľa času nakupovaním v bežnej maloobchodnej sieti, 24% Slovákov by ho využilo pri potrebe rýchleho nákupu k večernému posedeniu s kamarátmi, 23% opýtaných zasa uviedlo čerpaciu stanicu ako ideálne miesto na nákup počas cesty domov z dovolenky, služobnej cesty či letiska, no a 21% by ocenilo prednosti takéhoto nákupného miesta v rámci cesty domov z práce.
Obľúbené produkty
Čo je pre nakupujúcich slovenských zákazníkov na čerpacích staniciach pri výbere potravín dôležité? Až 95 % Slovákov sa v tomto prieskume vyjadrilo, že najdôležitejším kritériom, ktoré by mal koncept čerpacej stanice s potravinami rozhodne spĺňať je čerstvosť ponuky. Pokiaľ ide o konkrétne potravinové produkty, ktoré nesmú chýbať, nakupujúci by preferovali chrumkavé pečivo, širší výber trvanlivých výrobkov, čerstvé ovocie, mliečne výrobky, čerstvú zeleninu a tiež ponuku rôznych druhov mias a mäsových výrobkov.
Rýchly nákup
Najväčším benefitom pre širšiu skupinu spotrebiteľov (až 77 %) je pri prepojení tankovania s nákupom potravín praktické ušetrenie času. Prieskum 2 muse tiež odhalil, že 41% populácie uprednostňuje na nákup potravín menšie predajne potravín pred supermarketmi, z čoho pre 31% ľudí sú hlavným dôvodom menšie rady na zaplatenie nákupu.
Poznámka: Prieskum Potraviny na čerpacích staniciach realizovala agentúra 2muse na reprezentatívnej vzorke 605 respondentov v období od 14. 4. do 17. 4. 2023.
redakcia
Zdroj: 2 muse, Billa
Ilustračné foto: OMV