Ako vnímajú Slováci pivo?

Aspoň raz týždenne si tento nápoj vychutná až 85 % dospelých Slovákov. Spotreba piva v porovnaní s inými alkoholickými nápojmi rastie, a podľa aktuálnych predbežných štatistík sme v roku 2019 v priemere vypili až 77,9 l na osobu.

 

pivomuzi zeny v

 


Z exkluzívneho prieskumu o slovenských konzumentoch piva, ktorý si dalo vypracovať Slovenské združenie výrobcov piva a sladu ďalej vyplýva, že viac ako tretina Slovákov (38 %) sa považuje skôr za pivárov, ako za vinárov (26 %). Najčastejšie si vychutnávame svetlú desiatku a čoraz viac aj nealkoholické pivá a radlery.


Prečo Slováci holdujú pivu?


Rozhoduje aj to, že ide o nápoj, ktorý je vyrábaný z prírodných surovín. Je nízko alkoholický, nízko kalorický, ponúka množstvo druhov, chutí a tiež spôsobov pitia. Okrem toho pivo výborne osvieži a zahasí smäd.


„Pivo je nápoj, ktorý vďaka nespočetným variáciám chutí a štýlov vie ponúknuť niečo na každú príležitosť a dokonca aj reagovať na zmeny v životnom štýle ľudí,“ hovorí Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia piva a sladu. „V súčasnosti sú Slováci náročnejší a častejšie hľadajú kvalitné a štýlové nápoje, ktoré si môžu vychutnať vonku, s priateľmi po práci. Pod rast spotreby a obľúbenosti piva sa u nás podpisuje aj skutočnosť, že máme možnosť siahnuť aj po nealkoholickom pive, či radleroch. Tieto varianty piva sa stávajú čoraz vyhľadávanejšou alternatívou pre ľudí, ktorí často šoférujú alebo sa venujú športu,“ dodáva J. Shepperd.


Čo ďalšie vyplýva z aktuálneho prieskumu Slovenského združenia výrobcov piva a sladu?


Slováci pijú najmä klasické alkoholické pivo – aspoň raz týždenne si ho dopraje 72 % Slovákov. Viac muži (86 %) ako ženy (58 %).


• V obľube je čapované (44%) a svetlé pivo 10°(44%). Ženy viac preferujú malé čapované pivo (45 %) a viac ako trištvrte mužov zas veľké čapované pivo ( 84 %)


• Ženy popri svetlom pive (36%), pijú aj nealkoholické pivá. Zvolí si ich 37% Sloveniek.


• Keď sa ide na pivo, tak sa objednáva najčastejšie veľké čapované pivo (60 %), malé si dávame menej často (27 %).


Veľmi obľúbené sú však aj radlery, ochutené pivá a nealkoholické pivo. Aspoň raz týždenne si ochutené pivá a radlery dopraje 56 % Slovákov (z toho viac ženy 60 % ako muži 51 %) a nealko pivo si dá polovica Slovákov (51 %) – z toho viac ženy (58 %) ako muži (43 %).


16 % sa nezaradilo ani medzi pivárov, ani medzi vinárov a 20 % respondentov nekonzumuje ani pivo a ani víno.


Muži a ženy


Prieskum uvádza aj ďalšie zaujímavé zistenia a napríklad aj odlišnosti v konzumácii piva medzi mužmi a ženami.
Za milovníkov piva sa považuje 77 % mužov, tí vypijú v priemer 11 l piva mesačne. Polovica z nich (51 %) si dopraje pivo niekoľkokrát za týždeň, najčastejšie klasické neochutené pivo. Ide najmä o svetlú 10° (51 %) a svetlú 12° (29 %). Ak si môže muž vybrať typ „balenia“, rozhodne sa pre čapované pivo.


Ak čapované, tak veľké (0,5 l) a vždy uprednostňuje pivo v krígli. Podľa ďalších výsledkov prieskumu sú zároveň muži verní svojej obľúbenej značke piva. Je aj všeobecne známe, že muži sa v pive vyznajú a zároveň s obľubou ochutnávajú rôzne pivné špeciály. Potvrdil to aj prieskum.


Pokiaľ ide o ženy, za milovníčky piva sa považuje 54 % žien Sloveniek. V priemere vypijú 6 l piva mesačne a viac ako tretina z nich (39 %) si dopraje pivo raz za týždeň. Uprednostňujú najmä nealko pivo (37 %) a svetlú 10° (36 %). Zároveň častejšie ako muži siahnu po radleri alebo nealko pive, vyhľadávajú aj tmavé pivo. Ak sa rozhodnú pre čapované pivo tak zvolia malé čapované. Pivo sa najradšej vychutnávajú v pohári na stopke. Ženy – konzumentky piva tiež veľmi radi skúšajú novinky a nové druhy značiek.


redakcia
Zdroj a foto: Slovenské združenie výrobcov piva a sladu

 

Exkluzívny prieskum konzumentov piva Kantar Slovakia pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu (jeseň 2018, vzorka 800 dospelí Slováci, online)


Štatistický úrad SR – Spotreba potravín v SR na obyvateľa 2019


Lifestyle štúdia Kantar Slovakia 2018 (online, vzorka 2033 dospelých Slovákov)


Exkluzívny prieskum konzumentov piva Kantar Slovakia pre Slovenské združenie výrobcov piva a sladu (jeseň 2018, vzorka 800 dospelí Slováci, online)


Lifestyle štúdia Kantar Slovakia 2018 (online, vzorka 2033 dospelých Slovákov)

Video

V boji proti vírusom je úspešný UV ROBOT

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW