KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

3 z 10 domácností sa poistili mimoriadnou zásobou potravín

Uvádza sa to vo výsledkoch prieskumu GfK, ktorý zisťoval, do akej miery znepokojuje aktuálna situácia ohľadom koronavírusu kupujúcich na Slovensku a v Čechách?

 

potravinovezasoby v

 

Slovenskí kupujúci sú podľa tohto aktuálneho prieskumu, v porovnaní s českými kupujúcimi, znepokojení viac. Najväčšie obavy majú kupujúci nad 60 rokov, na Slovensku aj kupujúci vo veku 50-60 rokov. Zatiaľ čo v Českej republike vidno najväčšie obavy medzi kupujúcimi z menších sídel, na Slovensku sú to vo väčšej miere aj kupujúci zo stredne veľkých sídel.

 

gfk znepokojenie koronakriza


Praha a Bratislava


Kým kupujúci v Prahe sa obávajú v porovnaní so zvyškom krajiny menej, na Slovensku sú znepokojení práve kupujúci z Bratislavy, a tiež zo Stredného Slovenska. V Českej republike spôsobuje koronavírus najväčšie obavy v regióne Stredných Čiech. Naopak, okrem Prahy majú podpriemernú mieru obáv aj kupujúci zo Severozápadu Čiech. Mladšie ročníky, či už ide o jednotlivcov, páry alebo mladé rodiny s predškolákmi a rodiny s tínedžermi, sú aktuálnou situáciou znepokojení v menšej miere. Najväčšie obavy z ochorenia COVID-19 majú staršie páry a jednotlivci.

 

Ako zmenili kupujúci svoje správanie?


Slováci sa v porovnaní s Čechmi intenzívnejšie zapojili do preventívnych opatrení. Medzi najviac vykonávané činnosti patrí častejšie umývanie rúk, dodržiavanie odporúčaných vládnych hygienických pravidiel a vyhýbanie sa preplneným a verejným miestam; ide o opatrenia, ktoré účinne pomáhajú zmierňovať riziko šírenia vírusu.


Tak českí ako aj slovenskí kupujúci sa viac obávajú dopadu koronavírusovej krízy na ekonomiku než na vlastné zdravie. V prípade slovenských kupujúcich však obavy o zdravie nasledujú hneď za ekonomickými obavami.


Súčasná situácia mala vplyv aj na nákupné správanie, v oboch krajinách vidno nárast nákupov. Avšak len 13 % domácností v Českej republike a jedna pätina kupujúcich na Slovensku si v súvislosti s aktuálnom situáciou kúpilo viac dezinfekčných prostriedkov. 3 z 10 slovenských a len 13 % českých domácností si urobili mimoriadnu zásobu potravín - čím z krátkodobého pohľadu prispeli k všeobecnej panike.

 

gfk koronakriza zmena nakupneho spravania cr

gfk koronakriza zmena nakupneho spravania sk


Následky je vidieť aj v spotrebe mimo domácnosť: jedna pätina kupujúcich v Českej republike a jedna štvrtina kupujúcich na Slovensku obmedzila jedlo a pitie mimo domova a počet tých, ktorí do väčšej miery využívajú donáškové služby, tento výpadok nekompenzoval.

 

Zdroj: GfK
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk