KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Slováci sú ochotní si za kvalitu aj priplatiť

kvalita NielsenV prístupe našincov k jedlu sa v súčasnosti presadzuje niekoľko tendencií. Pri nákupe potravín radi ušetria, tretina z nich je naopak ochotná si za kvalitné jedlo priplatiť a pomerne výrazný je tiež záujem o zdravý životný štýl.


Záujem o zdravý životný štýl sa prejavuje napríklad snahou o pravidelnú konzumáciu ovocia a zeleniny či užívaním vitamínov, minerálov a iných potravinových doplnkov. Naopak, medzi slovenskými internetovými užívateľmi je veľmi málo rozšírené vegetariánstvo a vegánstvo. Ukázal to nedávny prieskum Nielsen Admosphere realizovaný na vzorke päťsto respondentov z internetovej populácie staršej ako 15 rokov zo Slovenského národného panela.

 

Pri zisťovaní návykov Slovákov súvisiacich s nákupom jedla až 54 % opýtaných odpovedalo, že sa snažia nakupovať potraviny za akciové ceny. Polovica spotrebiteľov sleduje letáky reťazcov a ich akcie, výraznejšie je to u žien. Nemalé percento ľudí si však pri nákupe potravín rado priplatí za kvalitu, medzi respondentmi je ich tretina. Pre obchodníkov je to určite potešujúca správa.

 

Pokiaľ ide o stravovacie návyky, pomerne výrazne sa prejavuje snaha o zdravý životný štýl, aspoň v niektorých aspektoch. Tretina Slovákov sa napríklad podľa tohto prieskumu usiluje konzumovať doporučenú dennú dávku ovocia a zeleniny, štvrtina užíva nevyhnutné vitamíny, minerály a podobne, vo forme potravinových doplnkov. Viac ako štvrtina ľudí vo výskume odpovedala, že sa považujú za zdravo sa stravujúcich.

 

Malé predajne pre nákup potravín využíva 22 % ľudí, pričom zrejme neprekvapí, že táto tendencia je výraznejšia u ľudí žijúcich v menších mestách. V obciach s počtom tisíc až 5 tisíc obyvateľov nakupuje prevažne v malých predajniach 31 % respondentov, zatiaľ čo v mestách s počtom nad 100 tisíc obyvateľov je ich len 15 %. Prieskum ďalej odhalil, že nové potraviny a ingrediencie pravidelne skúša pätina respondentov a 19 % ľudí pravidelne nakupuje na trhoch s ovocím a zeleninou.

 

Rôzne stravovacie obmedzenia sú medzi opýtanými pomerne málo obvyklé. Alergiu na niektoré potraviny má 6 % ľudí, vegetariánov sú v slovenskej internetovej populácii 2 % a vegánov 1 %. K snahe obmedziť konzumáciu mäsa sa pritom hlási 11 % ľudí.

 

bully novy

 

 

 

Pripravil: dk
Zdroj a grafy: Nielsen Admosphere, redakcia
Ilustračné foto: Shutterstock.com

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk