Mladých ľudí sponzorujú hlavne rodičia

tns prieskumRodičia sú pre túto, pomerne veľkú skupinu spotrebiteľov vo veľkej miere najhlavnejším zdrojom financií pre nákupy a bežné životné náklady.  

 

 

 

 

 

 

Zistenia prináša prieskum o mladých ľuďoch Millennials+, ktorý uskutočnila agentúra TNS Slovakia na vzorke 1500 mladých ľudí vo veku 12-26 rokov. Finančne najzávislejší sú na svojich rodičoch najmladší tínedžeri vo veku 12-15 rokov (92%). Čím sú mladí ľudia starší, tým je aj závislosť na rodičovských peniazoch a vreckovom menšia.

 

Peniaze ako darček

 

Rozpočty najmladším tínedžerom (12-15 rokov) pravidelne vylepšujú aj starí rodičia či iní príbuzní (60%). Tretina (31%) najmladších priznáva, že si finančne prilepšuje aj počas sviatkov, pretože darček, ktorý im prináša najväčšiu radosť, sú práve peniaze. Za týždeň dokážu najmladší tínedžeri v priemere minúť 17 eur.Starších tínedžerov (16-19 rokov) financujú tiež hlavne rodičia (84%), pomenej už starí rodičia (42%). V tomto veku začínajú byť mladí ľudia finančne samostatnejší, na brigádach si začínajú zarábať svoje prvé peniaze (44%). Vek, kedy mladá generácia získava prvé skúsenosti so zarábaním peňazí, sa tak znížil. Zatiaľ čo v minulosti na brigády chodili vysokoškoláci, v súčasnosti si takýmto spôsobom privyrábajú už aj stredoškoláci. Na týždeň si stredoškoláci vystačia priemerne so sumou 21 eur. Aj vysokoškolákov rodičia ešte stále finančne podporujú (70%). Nakoľko je vysokoškolský život náročný, táto dotácia mladým ľuďom väčšinou nestačí, a tak takmer dve tretiny (60%) vysokoškolákov popri štúdiu aj brigádujú. Priemerná týždenná útrata vysokoškoláka je 47 eur.

 

Vlastný príjem

 

Mladí, pracujúci ľudia (20-26 roční) sa už musia spoľahnúť predovšetkým sami na seba. Až dve tretiny (69%) pracujú na plný pracovný úväzok, 6% na polovičný, brigádami si prilepšuje 15% a vlastné podnikanie skúša 8%. Štvrtina (25%) však aj v tomto veku dostáva finančnú injekciu od svojich rodičov. Výdavky týchto ľudí sú pochopiteľne väčšie. Za týždeň minú podľa zistení štúdie 81 eur.Rozdiel v zarábaní a míňaní peňazí je výrazný najmä z pohľadu pohlavia. Chlapci pracujú viac ako dievčatá. Ale aj viac míňajú. Zatiaľ čo dievčatá minú podľa zistení prieskumu za týždeň len 36 eur, u chlapcov je to skoro 50 eur.

 

Zdroj: TNS Slovakia
Pripravila: jk
Ilustračné foto: redakcia

Video

Atmosféra Retail Summitu 2023

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk