Priemerne vlastníme 4 digitálne zariadenia

teneskaEšte nedávno sme sa mohli na internet pripájať len prostredníctvom osobných počítačov alebo notebookov. V súčasnosti je už situácia iná, surfovanie na internete sa stalo bežnou a obľúbenou súčasťou nášho každodenného života a tak nám moderné technológie poskytujú čoraz viac príležitostí na to, ako byť online.

 

Z výsledkov prieskumu Connected Life, ktorý realizovala agentúra TNS Slovakia v apríli tohto roku na vzorke 982 internetových užívateľov (16-65 rokov) vyplýva, že slovenskí užívatelia internetu vlastnia priemerne 4,3 zariadení (napr. mobilný telefón, smartfón, tablet, PC, notebook, hracia konzola, smart tv). Viac zariadení vlastnia mladšie ročníky (ľudia do 24 rokov) a skôr muži ako ženy. V porovnaní s celosvetovým priemerom, kde internetoví užívatelia vlastnia len necelé 4 (3,6) zariadenia, sú Slováci na internete a na digitálnych zariadeniach o niečo závislejší. Digitálnych zariadení vlastnia dokonca viac ako naši susedia, Česi a Maďari. Obsah internetu konzumujú priebežne počas celého dňa, najviac však doobeda, v podvečer alebo neskoro v noci, pričom na internete strávia priemerne 3,5 hodín denne.

 

Vysoká penetrácia digitálnych zariadení

 

Slovensko má v porovnaní s ostatným svetom aj vysokú penetráciu takmer všetkých digitálnych zariadení; klasický mobilný telefón vlastnia takmer tri štvrtiny (72%), smartfóny dve tretiny (62%) a tablety tretina (34%) internetovej populácie. Aj využívanie počítačov je na Slovensku nadpriemerné. Zatiaľ čo vo svete vlastní notebook a osobný počítač približne polovica ľudí, u nás je to výrazne viac – osobný počítač vlastnia dve tretiny (65%) a notebook tri štvrtiny (74%) opýtaných. Na internet má v domácnosti možnosť sa pripojiť takmer celá internetová populácia (95%), z toho cez wifi až tri štvrtiny . „To, že Slovensko patrí medzi digitálne vyspelé krajiny, nie je pre nás žiadnym prekvapením. Prieskumy nám už dlhodobo naznačujú tento rastúci trend. Je to však dôležitý impulz pre marketérov, ktorí by mali svoje aktivity sústrediť na tie médiá a cez tie zariadenia, ktoré využívajú ako ich existujúci, tak aj potenciálni klienti v čase pre nich relevantnom," hovorí Ľubomír German, Client Partner Senior zo spoločnosti TNS Slovakia

 

Nakupuje sa cez notebooky

 

Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že progresívni Slováci prostredníctvom internetu najčastejšie komunikujú. Až 97% užívateľov internetu dnes využíva internet na komunikáciu, 89% si na internete vyhľadáva informácie rôzneho charakteru a 86% navštevuje sociálne siete, nadväzuje kontakty so svojimi blízkymi priateľmi, obchodnými partnermi či vzdialenými známymi. Internet využívame aj na zábavu (73%), rôzne produktívne aktivity (ako napr. editovanie dokumentov, triedenie a upravovanie fotografií alebo vytváranie videí , 77%) alebo online nakupovanie (68%). Pričom každé digitálne zariadenie využívame na iné aktivity. Napríklad smartfóny a tablety sú ideálne na hranie jednoduchších hier, notebooky zase na internetbanking či využívanie bankových aplikácií, nakupovanie produktov alebo na vytváranie a upravovanie dokumentov. Osobné počítače využívame taktiež predovšetkým na vytváranie a upravovanie dokumentov, streamovanie videí, televízií, filmov a na hranie náročnejších hier.

 

Spracoval dk
Ilustračné foto: Shuterstock.com

 

Video

Atmosféra Retail Summitu 2023

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk