KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Priamy predaj rástol aj napriek korona kríze

Nové štatistiky potvrdili, že odvetviu priameho predaja sa darilo aj počas pandemického roka 2020. Čísla z prieskumu Svetovej federácie priameho predaja (WFDSA) dokazujú, že rastúci trend v tomto sektore nevládne len v predajoch, ale aj v počte priamych predajcov, a to vo svete i na Slovensku.

 priamy predaj

 

Globálna pandémia koronavírusu poznačila mnohé odvetvia a inak tomu nebolo ani v priamom predaji. Napriek tomu sa tento sektor teší aj v roku 2020 výborným výsledkom. Celosvetové predaje vlani dosiahli viac ako 179 miliárd amerických dolárov a priamemu predaju sa vo svete venovalo viac ako 125,4 miliónov ľudí. Až 22-percentný podiel na trhu majú pritom Spojené štáty americké, 11% trhu ovláda Čína a na tretej priečke sa s 10% nachádza Nemecko, ktoré oproti posledným štatistikám predbehlo Kóreu.


Slovensko nezaostáva


Pozitívny trend môžeme pozorovať aj v sektore priameho predaja na Slovensku, na ktorom zaznamenal medziročný nárast tržieb až o 7%, čo predstavuje 11 miliónov €. Tržby tak v roku 2020 dosiahli úctyhodných 179 miliónov €.

 

„Nedávne vydanie štatistík priameho predaja za rok 2020 prinieslo dobré správy. Potvrdilo sa, že priamy predaj na Slovensku opäť vzrástol. Dosiahnuť takýto výsledok v covidovom období znamenalo tvrdú prácu našich členov a nezávislých priamych predajcov v úplne nových podmienkach,“ hovorí Lucie Záleská, predsedkyňa Združenia priameho predaja.

 

zpp prehlad predaja


Keďže sa rok 2020 niesol v znamení online nákupov, na bezpečný nákup z pohodlia domova vsadili ľudia aj v prípade produktov priameho predaja, čomu sa museli prispôsobiť najmä predajcovia a samotní členovia Združenia priameho predaja (ZPP).


„Spoločnosti priameho predaja museli rýchlo reagovať na danú situáciu a preniesť aktivity do online prostredia, zaviesť nové digitálne platformy pre prevádzku obchodu,“ vysvetľuje L. Záleská. Dodáva, že osobný kontakt, špecifický práve pre priamy predaj, je však nenahraditeľný ako pre predajcov, tak aj pre mnohých spotrebiteľov.


Pandémia sa prejavila aj v počte priamych predajcov. Keďže mnoho ľudí počas nej prišlo o prácu, alternatívu hľadali práve tu. Počet priamych predajcov sa za rok 2020 ustálil na čísle 220 137, čo je až o 10 482 predajcov viac, než rok predtým.

 

zpp pocet priamych predajcov


Kozmetika či wellness


V celosvetovom ponímaní vedú v priamom predaji tržby z wellness produktov (36%), nasleduje kozmetika (26%) a napokon produkty určené pre domácnosť a výrobky dlhodobej spotreby (14%). Na Slovensku predali priami predajcovia najviac kozmetiky (36%), wellness produktov či výživových doplnkov (33%), výrobkov určených pre domácnosť a výrobkov dlhodobej spotreby (26%).

 

redakcia
Zdroj: Združenie priameho predaja

 

Foto: Pexels

 

PR

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk