KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Amway sústredí pozornosť na mladú generáciu

amwayVýznamný hráč priameho predaja, spoločnosť Amway dosiahla za rok 2014  v rámci sveta obrat 10,8 mld USD. Napreduje aj  na slovenskom trhu.

 

Napriek celosvetovému poklesu tržieb tejto spoločnosti v roku 2014 oproti roku 2013 ide aj tak o štvrtý najlepší výsledok v jej histórii. Za posledných desať rokov spoločnosť zaznamenala rast tržieb o 68 percent. Amway tak zostáva najväčšou spoločnosťou priameho predaja na svete (niektoré ďalšie spoločnosti priameho predaja ešte neoznámili obraty za rok 2014). V roku 2013 spoločnosť vygenerovala tržby v hodnote 11,8 miliárd USD.

 

Dôvody poklesu tržieb

 

Osempercentný úbytok tržieb spoločnosť pripisuje najmä poklesu v Číne, silnému doláru a naopak slabnúcemu ruskému rubľa. Až 90% tržieb Amway tvoria predaje mimo USA. Pokles tržieb na čínskom trhu je spôsobený najmä celkovou kondíciou tamojšej ekonomiky. Najviac sa produkty Amway predávali v minulom roku okrem Číny aj v Japonsku, USA, Thajsku, Indii, Južnej Kórei či Malajzii. Počas trvajúcej vojny sú pre spoločnosť kľúčové aj trhy v Rusku a na Ukrajine. Nárast zaznamenali tiež napríklad Taliansko či Španielsko. "Do roku 2015 sa pozeráme s optimizmom, máme veľmi dobrú pozíciu pre rast. Otvoríme päť nových výrobných zariadení a niekoľko obchodných centier pre našich distribútorov, "hovorí Doug DeVos, prezident Amway. Priamy predaj predstavuje nízko rizikovú formu podnikania, ktorej sa napríklad v susednom Česku venuje zhruba 250 tisíc ľudí. Spoločnosti priameho predaja tu mali v roku 2013 obraty zhruba 5,9 miliardy CZK. Na porovnanie, na svete sa podľa Svetovej federácie priameho predaja predá ročne tovar za 179 miliárd USD.

 

Slovenské portfólio

 

Amway sa zaoberá výrobou a predajom kozmetických výrobkov, potrieb pre domácnosť a doplnkov stravy. Najväčší podiel v celkovom portfóliu tejto spoločnosti majú doplnky stravy (43%). Až 27% tvoria potreby pre domácnosť a 25% kozmetika. „Z portfólia spoločnosti sú v súčasnosti na Slovensku najpredávanejšie výživové doplnky NUTRILITE (33%), nasleduje kozmetika ARTISTRY spolu s výrobkami osobnej hygieny (29%) a potreby pre domácnosť (24%). Značka NUTRILITE patrí medzi celosvetovo najrozšírenejšie výrobky pre doplnenie stravy a v roku 2014 slávi už 80. výročie existencie. Inak je skladba globálne hodnoteného portfólia podobná aj na Slovensku," hovorí pre odborný portál RETAIL magazin.sk Filip Moravec zo spoločnosti Amway. V tomto roku, ako ďalej hovorí plánuje spoločnosť na slovenskom trhu uviesť viacero noviniek a to v rámci každej kategórie v ktorej je silná. Pripravených je viacero zaujímavých prekvapení. „Aktuálne je na Slovensku registrovaných 9 415 obchodných partnerov, z toho 1087 vlastníkov podnikania Amway, teda distribútorov, ktorí predávajú výrobky. Zvyšok tvoria registrovaní zákazníci, ktorí si môžu kupovať výrobky priamo od spoločnosti Amway," dodáva F. Moravec.

 

Vysoko perspektívny segment

 

Jednou z tých najzaujímavejších tohtoročných noviniek bude podľa slov F. Moravca napríklad aj nová príchuť energetického nápoja XS. Spoločnosť Amway nedávno uskutočnila akvizíciu spoločnosti XS Energy, výrobcu energetického nápoja XS, ktorý je už k dispozícii aj na Slovensku. Táto skutočnosť významne rozšíri portfólio značiek a výrobkov, ktoré Amway vyrába a predáva po celom svete. Exkluzívnym distribútorom nápojov XS Power Drink bola spoločnosť Amway od roku 2003. Nákup celej spoločnosti XS Energy umožní okrem iného rozšírenie aktivít smerom k mladým generáciám zákazníkov a nezávislých predajcov Amway. "Podľa našich prieskumov má generácia mladšia ako 35 rokov vysoký potenciál v oblasti podnikania. Je tiež ideálnou cieľovou skupinou pre výrobky XS," hovorí Steve Van Andel, riaditeľ Amway. Odkúpením spoločnosti XS sa Amway zároveň stáva dôležitým hráčom v segmente energetických nápojov. Ten prešiel od začiatku 21. storočia strmým rastom – podľa spoločnosti Euromonitor sa pohybovali tržby v tomto odvetví okolo 3,8 miliardy dolárov v roku 1999. V roku 2013 už boli celosvetové tržby z predaja energetických nápojov zhruba na úrovni 27,5 miliárd dolárov. Nápoje XS priniesli v posledných rokoch spoločnosti Amway tržby z predaja v 38 krajinách sveta v celkovej výške 150 miliónov dolárov ročne. S úspechom sa nápoj stretol najmä v USA a v Japonsku, kde viac ako polovica vlastníkov podnikania Amway a registrovaných zákazníkov je mladšia ako 35 rokov.

 

Pripravil: dk
Zdroj a ilustračné foto: redakcia, Amway

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk