BILLA oslavuje 25 rokov na slovenskom trhu a predstavuje ďalšie plány

Spoločnosť BILLA začala svoje podnikanie na Slovensku v novembri 1993. Prvú filiálku otvorila v Trnave. Dnes ich má 150 a plánuje ich ešte niekoľko.

 

billavyrocie v

 

Najvýraznejší skok v počte otvorených filiálok bol zaznamenaný na prelome storočí, kedy v počte predajní poskočila o 14. Najväčšia filiálka, vzhľadom na predajnú plochu, sa dnes nachádza Bajkalskej ulici v Bratislave a naopak tá najmenšia v rovnakom meste, v budove hotela Carlton. Počas štvrťstoročia BILLA preinvestovala na našom trhu takmer 525 mil. €. Aktuálne zamestnáva vyše 5 300 pracovníkov.


Expanzia


„Vo svojich smelých expanzných plánoch chceme ďalej pokračovať, počas najbližších rokov plánujeme mať otvorených 200 predajní. Na Slovensku vidíme stále priestor na ďalší rast. Sú mestá, ktorým sme z hľadiska expanzie ešte nevenovali pozornosť a teraz je vhodný čas sa do nich pozrieť. Na Slovensku chceme predávať aj tam, kde sme doteraz neboli,“ hovorí Dariusz Bator, generálny riaditeľ BILLA s.r.o.


Reťazec, ktorý bol založený v Rakúsku v roku 1953, za posledných päť rokov otvoril na našom trhu až 22 predajní a preto patrí medzi najrýchlejšie rastúce maloobchodné siete z hľadiska expanzie. Na konci roku 2018 by chcel mať na Slovensku 152 predajní. V tomto roku pribudli predajne v Žiline, Spišskej Novej Vsi, Košiciach a v Želiezovciach.


Remodeling


Okrem otvárania nových predajní BILLA nezabúda ani na rekonštrukciu existujúcich, pričom veľký dôraz je pri tomto procese kladený na ekologické štandardy.


„Za posledných päť rokov sme kompletne zrekonštruovali 29 predajní. Významnou zmenou, ktorú vítajú naši zákazníci je renovácia oddelení ovocia, zeleniny a pečiva. Len za vlaňajší rok sme vynovili 66 predajní. Vsadili sme na čerstvosť a kvalitu a tomu prispôsobujeme náš sortiment,“ konštatuje D. Bator.


V sortimente si zákazníci nájdu veľkú paletu základných a čerstvých potravín až po exkluzívne produkty. V 69 predajniach aktuálne beží aj projekt BILLA Regionálni výrobcovia, ktorý prináša pestrú paletu zaujímavých produktov z regiónov. Súčasťou sortimentu tohto reťazca sú už 15 rokov aj privátne značky.


Investície


BILLA investovala v poslednej doby do kúpy alebo výstavby nových budov a kúpy pozemkov, kúpy a implementácie nových technológií chladenia z odpadového tepla, vykurovania, nových zariadení, ktoré zjednodušujú nákupy, do monitoringu technologických zariadení, ktoré majú vplyv na spotrebu energie a tiež do nabíjacích staníc pre elektromobily (Bratislava, Záhorská Bystrica, Galanta, Senec, Malacky, Veľký Meďer, Žiar nad Hronom). Naplánované je aj spustenie novej predajne na juhu Slovenska, ktorá by mala byť pilotnou predajňou s fotovoltaickými panelmi.


Tento rok tiež plánuje BILLA spustiť výstavbu nového moderného centrálneho skladu v Senci. Dobudovaný a spustený do prevádzky by mal byť koncom roku 2020. Jeho súčasťou budú moderné technológie (napríklad fotovoltaické panely), ktoré zjednodušia a zefektívnia procesy a zároveň budú v súlade s ekologickými záväzkami spoločnosti. BILLA disponuje nateraz dvoma skladmi, v Senci a v Petrovanoch.


Zaujímavou novinkou bude zrejme aj mobilná aplikácia, ktorá zákazníkom ukáže umiestnenie tovarov v regáloch na základe nákupného zoznamu. Testovanie aplikácie sa pripravuje v predajniach v Bratislave.


K uplatňovaným moderným technologickým vymoženostiam patria v tejto sieti aj elektronické cenovky, zatiaľ sú zvedené len v oddelení ovocia a zeleniny v predajni na Bajkalskej ulici v Bratislave.


Vývoj tržieb


Úspešné pôsobenie spoločnosti BILLA na Slovensku dokazuje aj vývoj brutto tržieb od začiatku jej podnikania. V roku 2017 dosiahla spoločnosť brutto tržby na úrovni 649 mil. €, čo predstavuje medziročný nárast o viac ako 10 %.

 

„V tomto roku plánujeme v objeme tržieb nárast na 700 mil. €. Pod nárast obratu sa podpisuje nielen otváranie nových predajní, ale aj strategické rozhodnutia v oblasti ponúkaného sortimentu, garancii cien ponúkaného tovaru a jeho čerstvosti, ako aj podpora a posilnenie našich privátnych značiek,“ dodáva D. Bator.


Špecifiká trhu


Slovenský obchod prešiel za posledné štvrťstoročie radikálnymi zmenami. „Pôsobíme v tomto prostredí od začiatku formovania moderného obchodu, vnímame neustále zmeny a ustavične hľadáme kompromis medzi potrebami zákazníkov, investora a požiadaviek štátu. Pre zákazníkov sú stále dôležité ceny produktov, čo sa však výraznejšie zmenilo je vnímanie kvality, možnosti výberu a sledovanie pôvodu potravín. Záujem rastie hlavne o čerstvé potraviny a sortiment zohľadňujúci nároky zdravého životného štýlu,“ objasňuje D. Bator.


Slovenský trh sa vyznačuje aj silným konkurenčným prostredím, čo je jedným z dôvodov neustálej potreby zlepšovať zákaznícke služby a rozširovať ponuku. „Je nevyhnutné držať krok s dobou, implementovať technologické novinky a sledovať ekologické trendy,“ dopĺňa D. Bator.


Zákazník a jeho preferencie


Medzi najčastejšie nakupované denné položky v predajniach BILLA patrí pečivo (biely rožok, celozrnná kaiserka, korn bageta), ovocie (jablká, banány), mlieko, šalátové uhorky a kuracie mäso.


„Zákazníci čoraz častejšie hľadajú aj čerstvé potraviny, ktoré zodpovedajú zdravšiemu životnému štýlu,“ uvádza Albena Georgieva, výkonná riaditeľka spoločnosti BILLA s.r.o. V nadväznosti na to, ako ďalej hovorí, pribúdajú do ponuky rôzne menej tradičné novinky. V prípade pečiva je to napríklad pečivo zo špaldy, kváskový chlieb, či chlieb a pečivo s chia a ľanovými semiačkami. „Prichádzame s inováciami, ideme s dobou a vnímame zákaznícku orientáciu v zmysle „Aj jedlo je liek“, dodáva.


Pripravil: dk
Zdroj: BILLA a redakcia

Video

V boji proti vírusom je úspešný UV ROBOT

Podcast

Ako najlepšie zužitkovať obmedzenie maloobchodných a distribučných spoločností?
zuzitkovat obmedzenie maloobchodnych spolocnosti retailmagazin podcast


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW