Recenzie sú pri nákupe online stále dôležitejšie
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 06. august 2015
Slováci sú čoraz aktívnejšími recenzentmi. Osobné skúsenosti majú veľkú váhu nielen pri rozhodovaní sa medzi e-shopmi, ale aj ako spätná väzba pre e-shopy.
Podľa štatistík nákupného portálu Heureka.sk hodnotia zákazníci nákupy pravidelne. Iba za prvý polrok tohto roka zanechali zákazníci na Heureke takmer polmilióna recenzií a hodnotení.
Skutoční zákazníci
„Dotazníky sa rozosielajú na základe reálne uskutočnených objednávok. Ide teda o skutočných zákazníkov, ktorí majú s
daným e-shopom skúsenosť. Na základe vysokého počtu kladných hodnotení potom Heureka udeľuje e-shopom certifikát Overené zákazníkmi. Práve podľa tohto certifikátu zákazníci rozoznajú spoľahlivé a overené e-shopy," vysvetluje Jan Kriegel, manažér zákazníckeho servisu nákupného portálu Heureka.sk.
Slovné odporučenie
O tom, že Slováci sú v oblasti hodnotenia nákupov svedomití, svedčia čísla – celkovo na Heureke zanechali už takmer tri milióny recenzií a hodnotení. Každá štvrtá recenzia pritom obsahuje aj slovné odporučenie. „Heureka recenzie systémovo kontroluje štyrmi rôznymi mechanizmami. Tie podozrivé prechádzame ešte raz manuálne a každú podvodnú alebo nekalú recenziu mažeme," dodáva J. Kriegel. Zákazníci si postupne na recenzie zvykli, píšu ich čoraz viac. „Ukazuje sa, že pre zákazníkov sú recenzie dôležité. Keďže sa často podľa nich rozhodujú, následne ich po nákupe aj sami zanechajú, pretože si uvedomujú ich hodnotu," tvrdí J. Kriegel. V roku 2011 bolo ohodnotených len o málo viac ako 153-tisíc nákupov. V roku 2014 sa toto číslo zvýšilo už na takmer 964-tisíc recenzií. Vlaňajšie Vianoce boli z pohľadu recenzií zatiaľ najsilnejším obdobím, iba v decembri 2014 zákazníci ohodnotili vyše 120-tisíc nákupov. „Čísla nasvedčujú, že Heureka by v decembri mohla preskočiť milión recenzií za rok, z čoho sa budeme veľmi tešiť," dodáva J. Kriegel.
Pripravil: dk
Zdroj: Heureka
Ilustračné foto: Shutterstock.com