KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Chcete uspieť v novej dobe dátovej?

Určite potom nevynechajte podujatie Primetime for Big Data 2021. Už 10. novembra 2021 sa v Prahe stretnú odborníci na prácu s dátami a vymenia si skúsenosti na 7. ročníku konferencie Primetime for Big Data. Organizátorom je Blue Events.

 

big data 2021

 

Stretnutie kontinuálne mapuje možnosti vyťaženia tzv. veľkých dát pre efektívnejšiu prácu naprieč firmou a jednotlivými odvetviami. Čo organizátori z Blue Events spolu s partnermi pripravili tento rok?


Minulé ročníky jasne ukázali, že práca s dátami je v dnešnej dobe nevyhnutnou a dôležitou súčasťou fungovania firiem, ale ich potenciál často zďaleka nie je vyťažený. Vyznať sa v dátach je len prvý krok k získaniu nejakej hodnoty, k lepšiemu poznaniu javov a situácií a tým aj k lepšiemu riadeniu. Dáta musíme nielen mať, ale je potrebné tiež dokázať ich dobre triediť, bezpečne ukladať a prevádzať do reči zvyšku firmy.

 

Big data a ekológia 


Pod vedením moderátora Daniela Stacha z Českej televízie sa v programe vystriedajú nielen analytici a manažéri dátovo orientovaných firiem, ale tiež vedci. Konferencia tak opäť ukáže ako najlepšie príklady využitia z praxe, tak pokroky v téorii. Viete, že z 100 miliárd ton materiálu, ktorý sa na svete ročne vyťaží, jedna tretina skončí ako odpad? Drvivá väčšina je postindustriálny odpad, ktorý má vysokú hodnotu, a my sme ho skládkovali namiesto hladania cirkulárneho riešenia. Cyril Klepek, CEO spoločnosti Cyrkl ukáže, ako big data a inovácie menia odpadový svet, a čo z toho majú firmy a naša planéta.


Ako pomocou dát prechádza TV Nova od predaja reklamného priestoru k predaju plateného prémiového obsahu? O tom, čo presne znamená dnes „data-driven media house“ novej doby dátovej bude hovoriť Jakub Rajský, BI manager TV Nova a Radovan Jirka, dátový detektív z BizzTreat. Ako sa robí agilná dátová transformácia v Českej sporiteľni? O tento príbeh sa podelí jej Data Tribe Leader Martin Gerneš. Aké je to zbierať dáta o liekoch z viac ako 60-tich krajín a pretvárať ich na informácie – plne automatizovane? Na to odpovie Michael Štencl zo spoločnosti Cogvio, ktorá pripravuje dáta z celého životného cyklu liekov aj pre najväčšie farmaceutické firmy.

 

Ako komunikovať s AI a ďalšie triky


Väčšina spoločností v súvislosti s analýzou dát stále rieši, ako ich efektívne dostať na všetky miesta, kde sú potrebné. Teda do rôznych aplikácií, systémov, databáz, v potrebných formátoch, do prostredia v on-premise aj cloudu. Ako spoľahlivo riadiť dátovú prevádzku ukáže Marcel Vrobel zo spoločnosti Adastra.


Dobrou správou je, že možno nemusíte mať v dátach poriadok, ale stačí mať o nich prehľad. Je to možné napríklad vďaka novému riešeniu tzv. digitálnej „Google mapy“ celej firmy, ktorá sa môže stať kľúčovým a univerzálnym nástrojom pre Data Governance. S prototypmi riešení prichádza Petr Hájek zo spoločnosti PROFINIT.

 

big data 2021

 

Prečo je dialóg s umelou inteligenciou (AI) podobný tomu ľudskému stále nepolapiteľný. Na to odpovie Jan Šedivý z Českého inštitútu informatiky, robotiky a kybernetiky pri ČVUT, ktorá so svojim konverzačným robotom Alquist, získala nedávno cenu Alexa Prize spoločnosti Amazon. Umelá inteligencia je tiež spojená aj s radom bezpečnostných otázok, čomu sa bude venovať Jan Romportl, riaditeľ centra umelej inteligencie O2 Czech Republic. Problémom je najmä to, pokiaľ sa začnú prejavovať nežiadúce rozpory medzi tým, ako by sa systém podľa svojho konštruktéra mal správať, a ako sa na základe optimalizácie danej funkcie skutočne správa.


Aká je vlastne hodnota dátových projektov a ako fungujú investície do nich? Na to sa zameria Adam Votava z DataDiligence, ktorá dokáže vyhodnotiť dopady celkovej dátovej stratégie na ziskovosť spoločnosti.


Konferenciu uzatvára zaujímavo obsadená panelová diskusia o tom, ako prežiť v novej dobe dátovej, tešiť sa tiež môžete na následný koktejl. Akcia sa koná s podporou významných hráčov v Big Data a umelej inteligencie, ako sú spoločnosti Adastra, O2 a Profinit. Registrácia k účasti je k dispozícii na konferenčnom webe.


Zdroj a foto: Blue Events

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk