kaufland

kaufland veggie banner l

kaufland

Pražský Retail Summit sa vracia v plnej sile

Po vynútenej rok a pol dlhej pauze sa obchodníci a ich partneri stretnú v septembri na konferencii Retail Summit 2021 v Prahe. Pokiaľ chcete porovnať vaše názory s kolegami z iných firiem a prebrať, kam trh smeruje, potom nie je lepšia príležitosť ako práve tu.

 

rs2021cz kc

 

O osobné stretávanie na konferenciách je opäť záujem a dokazuje to aj Retail Summit 2021, najväčšie stretnutie kľúčových hráčov obchodného trhu v strednej Európe. Tradične prebiehal počas februára, tento rok musel svoj termín meniť až trikrát. Po deviatich rokoch sa akcia presúva z Clarion Congress Hotela do Kongresového centra Praha, kde zaplní druhú najväčšiu sálu a priľahlé priestory s výhľadom na pražskú panorámu.


Všetko sa mení?


Hlavou témou je tento rok „Nová realita obchodu“, pričom usporiadatelia z Blue Events a českého Zväzu obchodu a cestovného ruchu k nemu možno z opatrnosti pridali otáznik. Ich cieľom je ukázať, čo sa v obchode pod vplyvom udalostí posledného roka a pol mení, a čo naopak zostáva.


Priniesla pandémia naozaj revolúciu? Alebo v dlhodobom horizonte pôjde skôr o evolúciu s rýchlym štartom? Celkom 80 rečníkov prinesie v rámci svojich príspevkov a diskusných blokov širokú paletu názorov. Retail Summit pritom opäť ukazuje, že je miestom stretnutí všetkých obchodníkov. Či už začínali s kamennými predajňami, alebo na internete, v súčasnosti všetci pôsobia v prepojenom ekosystéme „nového retailu“.


Ďalšou novinkou je aj to, že kľúčový rečník hlavného programu tentoraz nepochádza zo zahraničia, ako bolo v minulosti zvykom. Je ním totiž Tomáš Čupr, CEO Rohlik Group. Úspech jeho podnikania jasne ukazuje práve zmeny, ktoré sa na trhu odohrávajú. V roku 2020 vyrástol Rohlík medziročne o 101% a aktuálne obsluhuje mesačne približne 750 tisíc zákazníkov. Český model úspechu v online predaji potravín sa medzitým darí vyvážať do okolitých krajín a firma sa tak stáva lídrom v online predaji potravín v regióne.


Zákazníci aj firmy v novej realite


Všeobecne čo sa týka správania spotrebiteľov, tak podľa niektorých analýz je už teraz jasné, že rad zmien pretrvá aj v uvoľnenia. Zmenili sa predovšetkým nákupné rutiny, do obchodov chodíme menej často, nákupy viac plánujeme a za jeden nákup v obchode nechávame viac peňazí. Radikálne sa tiež premenila úloha nášho domova a to, kde nakupujeme, keď sa centrá miest vyľudnili.


Veľkými zmenami prešli samotné firmy, ktoré boli nútené rýchlo adaptovať nové technológie a dostať sa často do úplne nových kanálov predaja. Odborníci sa však zhodujú, že tak výrazný pokrok v e-commerce, či v digitalizácii, by sme, nebyť pandémie, v tak krátkej dobe najskôr nikdy nedosiahli. Niektorí kamenní obchodníci začali pracovať viac na svojich vlastných firemných systémoch a odpútali sa od technológií predpísaných zo zahraničných centrál. Boli tak schopní pôsobiť ako „omnichanel“ hráči a dokázali sa lepšie zamerať na zákazníkove potreby naprieč jednotlivými predajnými a komunikačnými kanálmi. Úspech oslavovali tiež nové technológie napríklad pre cielený marketing v rámci aplikácií bánk, alebo nové metódy pre sledovanie počtu ľudí na predajnej ploche a ich pohybu, čo následne vyhodnocuje umelá inteligencia. Tá sa uplatnila tiež v oblasti cenotvorby a pomohla lepšie predpovedať dopyt a vyrovnávať výpadky príjmov.


Hlavný program po novom moderuje Lucie Výborná z Českého rozhlasu, rovnako ako slávnostný večer s odovzdaním cien Mastercard obchodník roku a O2 Digital Retailer. Ďalej je pripravených celkom deväť paralelných tematických blokov, kde sa bude diskutovať predovšetkým o digitalizácii obchodu, nových výzvach v rámci dodávateľských reťazcov, o čerstvých potravinách, zákazníckej skúsenosti, efektívnom marketingu, odolnosti firiem, cirkulárnej ekonomike a využití nových technológií.


Retail Summit sa uskutočňuje za podpory predovšetkým spoločností Mastercard, Plzeňský Prazdroj, TCC Global, Xovis, Pygmalios a viac ako päťdesiat ďalších komerčných partnerov. Tí všetci sa predstavia v expozíciách v predsálach konferencie a ďalej tak obohatia celkový zážitok účastníkov. Viac o akcii nájdete tu.


Zdroj a foto: Retail Summit/Blue Events

 

Video

Prvé ohlasy spotrebiteľov na recykláciu plastov

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk