STILL SK už 20 rokov formuje na Slovensku intralogistiku

Nemecká značka STILL expandovala na východoeurópsky trh v 90. rokoch. Históriu svojho pôsobenia na Slovensku začala písať začiatkom nového milénia so šiestimi zamestnancami. Tento rok oslavuje STILL SR svoje 20. výročie už ako korporátna stabilná spoločnosť s 90 zamestnancami.

 

still sk vyrocie v

 

Spoločnosť sa dokáže flexibilne prispôsobiť zmenám na trhu a je priekopníkom nových trendov v intralogistike.

 

Inovácia technológií a zefektívňovanie výroby naprieč dekádami


Keď sa značka STILL na Slovensku ešte len rozbiehala, v roku 2004 vo firme začala pracovať na pozícii office asistentky Katarína Tabiová. Hovorí, že zmeny sú za uplynulé obdobie dvadsiatich rokov v porovnaní so začiatkami obrovské a vníma to nielen cez vývoj manipulačnej techniky. „V súčasnosti máme neporovnateľné výhody – sme v dennom online spojení fakticky s celým svetom, dokážeme informácie veľmi rýchlo zdieľať a aj rýchlo na ne reagovať. To v roku 2004 nebolo možné, využívali sme pre prácu telefón, telefónne zoznamy a fax,“ spomína s úsmevom.


Aj keď Katarína Tabiová nepracuje v technickom úseku firmy, mala možnosť zblízka sledovať, ako sa rokmi vyvíjajú špičkové technológie značky STILL. „Každá firma, ktorá chce prežiť, sa musí vyvíjať, napredovať a prispôsobovať. Na to má najväčší vplyv automatizácia, ekológia i konkurencia. STILL nikdy v ničom nezaostával – inovuje technológie, zefektívňuje výrobný proces – čo sa, samozrejme, premieta aj do kvality produktov STILL.“


Pôsobenie značky STILL na Slovensku sa od svojich začiatkov riadi filozofiou materskej spoločnosti – ekonomické správanie má byť v súlade s ekologickými a sociálnymi štandardmi, čo tvorí základ všetkých strategických rozhodnutí firmy. Maximálna transparentnosť v rámci celého reťazca tvorby hodnôt, zodpovedné zaobchádzanie s prírodnými zdrojmi od výroby produktov až po ich likvidáciu, sociálne a bezpečnostné štandardy, ktoré STILL vyžaduje aj od svojich dodávateľov a partnerov – všetky tieto štandardy sú zakotvené vo firemných zásadách.


Nízka fluktuácia a medzinárodná spolupráca


Práca pre STILL predstavuje príležitosť byť súčasťou skvelého tímu na miestnej aj medzinárodnej úrovni a každému dáva šancu podieľať sa na formovaní úspešnej nadnárodnej značky. Tento rok nastúpila do STILL Slovensko na pozíciu HR špecialistky Eva Richtáriková. Je teda zamestnankyňou s najkratším pôsobením vo firme. Značku však vnímala už predtým ako jednu z dvoch najznámejších dodávateľov vysokozdvižných vozíkov a o profesionalite slovenskej dcéry nemeckého STILL-u ju presvedčila tiež nízka fluktuácia zamestnancov.


„Pre mňa ako personalistku je znakom profesionality nízka fluktuácia zamestnancov a dlhoročné zotrvanie zamestnancov vo firme. Ako veľké pozitívum vnímam možnosť kariérneho rastu zamestnancov nielen v rámci Slovenska, ale aj celej Európy. Som veľmi milo prekvapená, koľko kolegov sa úspešne ujalo na globálnych pozíciách,“ hovorí E. Richtáriková.


Budúcnosť je v intralogistických riešeniach


Nemecká značka STILL vznikla už pred 100 rokmi, slovenská dcéra pred dvadsiatimi. Jej konateľ Stanislav Krátky vidí za úspechom oboch spoločností najmä schopnosť skutočne porozumieť výzvam, ktorým čelia ich zákazníci. Korporátna stratégia spočíva hlavne v individuálnom prístupe k zákazníkom, ktorým STILL prináša perfektné intralogistické riešenia na mieru.


Stanislav Krátky prišiel do spoločnosti STILL Slovensko pred ôsmimi rokmi. Všímal si, že čoraz viac zákazníkov žiada komplexné riešenia od jedného spoľahlivého a profesionálneho dodávateľa. Tomuto trendu prispôsobil celý chod firmy.
„Značka STILL sa ako výrobca manipulačnej techniky dokázala transformovať na experta v oblasti intralogistických riešení a STILL Slovensko sa tomu dokázal prispôsobiť. Aj v budúcnosti sa chceme sústrediť na intralogistiku ako celok a zákazníkom prinášať komplexné moderné riešenia na mieru.“

 

S. Krátky dodáva, že jeho cieľom je, aby bola značka STILL nositeľom spoľahlivého a silného partnera pre každého jedného zákazníka. „V STILL plánujeme rozšíriť aktivity vo všetkých oblastiach služieb a spustiť aj niektoré nové, ktoré zlepšia našu výkonnosť a zabezpečia našim zákazníkom najnovšie technológie a servis,“ konkretizuje S. Krátky a na záver dopĺňa motto, ktoré znelo počas osláv storočnice nemeckej firmy STILL: „Sila značky STILL nespočíva v tom, že dokázala prežiť 100 rokov. Storočnicu oslávila vďaka tomu, že je taká silná.“


Zdroj a foto: STILL

 

PR

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Category Management 2: Koho zapojiť do vytvárania plánogramu

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk