Nepodceňte dizajn obalu. Môže ovplyvniť spokojnosť zákazníka

Hoci hlavnou úlohou obalu je stále to, aby sa tovar bezpečne dostal k zákazníkovi, dobe, kedy stačilo tovar zabaliť do starého papiera a kartónu, odzvonilo. Obal sa čoraz častejšie stáva súčasťou brandu, nehľadiac na to, či ide priamo o výrobcu alebo e-shop.

 

obaly raja v

 

„Štúdie spoločnosti Dotcom Distribution ukázali, že 40 % zákazníkov pravdepodobnejšie nakúpi v e-shope, ktorý svoje produkty balí do darčekových, alebo prémiových obalov. Práve obal je totiž to, s čím príde zákazník najskôr do styku a výrazne dokáže skvalitniť celý zážitok z nákupu,“ hovorí Gabriela Fabianová, generálna riaditeľka spoločnosti RAJA. „Samozrejme záleží aj na type tovaru a platí, že čím luxusnejšie tovary, tým väčšiu úlohu hrá obal,“ dodáva G. Fabiánová.


Obal umocní zážitok z nákupu


Balenie je faktor, ktorý by nemal byť podceňovaný. Hlavný dôvod, ktorý je očakávaný, sa dá prirovnať k rozbaľovaniu darčekov. Tento zážitok je možné umocniť vďaka správne zvolenému obalu. Potvrdzujú to aj výsledky spomínaných štúdií, ktoré ukázali, že:


● 68 % zákazníkov vníma vďaka kvalitnému obalu váš e-shop ako luxusnejší,
● 61 % zákazníkov prežíva viac vzrušenia pri prevzatí balíka,
● 44 % zákazníkov sa zhoduje, že kvalitný obal potvrdzuje hodnotu produktu,
● 17 % zákazníkov obal uistí, že tento e-shop je pre ľudí, ako sú oni.

 

Atraktívny obal je preto výborným marketingovým nástrojom, ktorý navyše nie je ani príliš nákladný. To už dávno neplatí len pre výrobcov, ale aj pre e-shopy. Vďaka originálnemu obalu sa môžete odlíšiť od konkurencie. „Vhodne zvolený obalový materiál a dizajn balenia môže výrazne podporiť predaj a vnímanie e-shopu či predávaného tovaru. Aj ten najbežnejší tovar môže byť vďaka kreatívnemu obalu premenený na unikátny produkt,“ hovorí G. Fabiánová.


Prémiové balenie by v sebe malo skĺbiť tieto 3 funkcie:


● Funkčnosť
● Reprezentácia
● Reklama


Obal s identitou


„S pribúdajúcou konkurenciou a rastúcim počtom internetových obchodov, je čím ďalej viac dôležité vytvoriť unikátny obal, ktorý sa zákazníkom jednoznačne vryje do pamäti,“ radí G. Fabiánová. „Najjednoduchšou a zároveň efektívnou cestou je dať obalu vašu tvár tým, že na naň vytlačíte vlastné logo alebo ďalšie prvky vizuálnej identity firmy,“ dodáva. Vďaka súčasnej úrovni výrobných strojov je možné vyrobiť akúkoľvek veľkosť alebo formu kartónového obalu a je možné prispôsobiť ho tipu ponúkaného produktu.

 

Netreba zabúdať ani na výplň. Pokrčené noviny sú už minulosťou. Aj samotná výplň totiž môže ovplyvniť prvý dojem. O ochranu a dobrý dojem sa postará napríklad hodvábny papier alebo výplňový materiál sizzlepak, ktorý je možné farebne prispôsobiť firemnej identite. Pri preprave krehkého tovaru sa neobávajte experimentovať napríklad so vzduchovými vankúšikmi, ktoré je v súčasnosti možné tvarovať do rôznych podôb.

 

obaly ilustrak raja

 

Aj luxus môže byť Eko


Do popredia sa čoraz viac dostávajú požiadavky s dôrazom na ekológiu. Tá sa stáva pre väčšinu zákazníkov veľmi podstatná. Kľúčom k úspechu je preto často jednoduchý dizajn v spojení s recyklovateľnými obalovými materiálmi. Skvelou voľbou sú tiež také obaly, ktoré majú ďalšie využitie a neputujú po vybalení produktu rovno do koša. V neposlednom rade je vhodné mať na pamäti trend tzv. "Frustration-Free Packaging" (čiže obaly bez frustrácie). Ten sa nesie v duchu znižovania zbytočne veľkého množstva obalov a upustenia od skúšky trpezlivosti, ktorú musí zákazník absolvovať zakaždým, keď chce vybaliť svoj tovar.

 

redakcia
Zdroj: RAJA


Ilustračné foto: Shutterstock.com, RAJA

Video

Pozvánka na Retail Summit 2021

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk