KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Ako znížiť náklady na dopravu výberom vhodného obalu?

Doba sa posúva dopredu a s ňou prichádzajú aj inovácie, ktoré uľahčujú ľuďom prácu. Tieto inovácie sa nevyhýbajú ani obalovému priemyslu a e-commerce, pričom jednou z nich sú inteligentné obaly.

 

vhobaly v 

Tie sú vhodné najmä pre tých, ktorí chcú optimalizovať nielen náklady na dopravu, dobu balenia a skladovací priestor, ale aj životné prostredie.


„Mnoho internetových obchodov stále neprispôsobuje obaly obsahu. Výsledkom je, že malé predmety balia do veľkých krabíc, a tým pádom používajú aj veľa výplne, aby bola zásielka adekvátne chránená pred poškodením,“ hovorí generálna riaditeľka spoločnosti RAJA Gabriela Fabiánová. „Tento prístup však zaťažuje životné prostredie a predajcom sa neoplatí ani po ekonomickej stránke. Trendom je znižovať množstvo použitých materiálov na minimum a predovšetkým voliť ekologické obaly,“ dodáva.


Voľba obalu


Zbytočnému plytvaniu materiálmi je možné zabrániť hlavne voľbou vhodných veľkostí obalov. Veľké krabice sa môžu zdať ako najlepšia a najlacnejšia voľba - zmestí sa do nich všetko a nie je nutné riešiť žiadne rozmery. Štúdie však ukázali, že mnoho balíkov obsahuje až 40 % prázdneho priestoru v škatuliach, ktorý je potrebné niečím vyplniť. Kvôli nesprávne zvolenej veľkosti krabíc je nevyhnutné využiť viac výplňového materiálu a tiež fixácie, aby sa tovar počas prepravy neznehodnotil.


„Veľké krabice však majú aj svoje výhody, tie spočívajú hlavne v ich nosnosti a odolnosti. Sú vhodné napríklad na dlhodobé skladovanie a prepravu objemných, ťažkých a tiež krehkých produktov," vysvetľuje G. Fabiánová. „Krabica musí niekedy vydržať dlhé cesty a v zlých podmienkach. Za týmto účelom klientom ponúkame napríklad odolné krabice z päťvrstvovej lepenky. V iných prípadoch je ale vhodné voliť skôr menšie krabice, alebo obálky," dodáva.


Teleskopické boxy


Prázdny priestor vo vnútri škatule často znamená vyššie náklady za obalové materiály a za transport. Ideálnym riešením pre online predajcu je preto použitie kartónov s nastaviteľnou výškou (teleskopické kartóny). Ide o univerzálne balenie rôznych veľkostí a je do nich možné baliť rôzne výrobky. Určite sú vhodné pre každý internetový obchod.


Ukazuje sa, že firmy tieto benefity objavujú stále vo väčšej miere. „Len v roku 2020 sa ich odbyt zvýšil o 20 % oproti roku 2019 a tento trend očakávame aj tento rok. V ponuke máme 36 veľkostí týchto typov krabíc. Niektoré z nich majú automatické dno, čo zase šetrí čas pri skladaní krabice. Takže niektoré krabice majú hneď dva benefity - šetrenie výplňového materiálu a času," hovorí G. Fabiánová.


Úspora času aj peňazí


„Vďaka krabiciam s nastaviteľnou výškou je možné dokonale zladiť obal s obsahom, a aj použitie je veľmi jednoduché. Ich skladanie pripomína detskú hru - stačí ich stlačiť po stranách a potom sa spodná časť vyklopí," opisuje G. Fabiánová. Nedávno si niektoré prepravné spoločnosti začali účtovať poplatky za dĺžku strany krabice. V tomto prípade ale majú klienti výhodu aj v tom, že si môžu vybrať optimálny rozmer balenia. Následne, sa vďaka zárezom po stranách a ich narezaní ľahko upraví výška krabice presne podľa potreby konkrétnej zásielky. Týmto spôsobom, a aj výberom vhodného obalu sa tak môže ušetriť okolo 10-15 % nákladov na prepravu.


Dôsledkom tohto typu balenia je práca v sklade efektívnejšia a rýchlejšia - zamestnanci nestrácajú čas hľadaním vhodnej krabice, šetrí sa miesto v sklade, ktoré je potrebné na uchovanie obalových materiálov, a predovšetkým sú náklady na dopravu obmedzené na minimum. Tento spôsob balenia je navyše šetrný k životnému prostrediu, krabice sú zo 70 % recyklovaného materiálu, ktorý je znovu recyklovateľný.

 

redakcia
Zdroj a ilustračné foto: RAJA

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk