Výber značky pracovného oblečenia ovplyvňuje výkon a pohodlie pri práci
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 29. jún 2023
Každé zamestnanie so sebou prináša riziká a obozretní by mali byť aj zamestnanci v oblasti logistiky a skladov, kde môže prísť k vážnejším zraneniam.
Práve možné riziko je azda najhlavnejším dôvodom, prečo je dôležité dbať na správny výber pracovného oblečenia. Nejde totiž len o otázku vzhľadu, ale práve pracovné odevy ovplyvňujú aj výkon a pohodlie pri práci.
Pri výbere značky pracovných odevov je potrebné myslieť na niekoľko činiteľov. Asi najdôležitejšími sú kvalita materiálov, ergonómia, ochrana s bezpečnosťou a v neposlednom rade tiež preferencie pracovníka.
Pomôckou pri výbere pracovných odevov môže byť značka. V súčasnosti ich existuje na trhu obrovské množstvo, no takmer každá z nich je jedinečná niečím iným.
Nie je značka ako značka
Neoddeliteľnou súčasťou pracovného oblečenia zamestnancov v logistike sú pracovné montérky. Správne vybrané montérky však neposkytujú len pohodlie, no tiež zlepšujú efektivitu a bezpečnosť pri práci.
Kľúčovým aspektom pri výbere montérok je vhodný materiál a ich odolnosť. Finálne rozhodnutie by teda malo byť ovplyvnené pracovným prostredím a povahou vykonávanej práce.
Takmer všetky modely sa vyrábajú z odolných materiálov, čo z nich robí perfektných kandidátov na prácu v náročnom prostredí. Všetky z týchto materiálov by mali byť odolné voči opotrebovaniu, trhaniu a v prípade potreby aj voči chemikáliám.
Každý model by mal byť schopný poskytnúť určitú mieru ochrany a bezpečnosti. Pri práci v prostredí s vyšším rizikom úrazu je obzvlášť dôležité investovať do modelu s integrovanými ochrannými prvkami. Zabúdať netreba ani na detaily, ako sú reflexné prvky pre lepšiu viditeľnosť.
Montérky už v súčasnosti ponúka množstvo značiek. Tento výber je na individuálnom rozhodnutí. Kvalitnou svetovou značkou je napríklad aj nórska značka Helly Hansen, ktorá ponúka profesionálne pracovné oblečenie, obľúbené na Slovensku i v Čechách.
Zdroj: GANES
Foto: Shutterstock, GANES
PR