Ivo Velíšek: Inteligentná mestská logistika dokáže e-shopom výrazne pomôcť

Zabezpečenie kvalitného doručenia na poslednej míli je pre úspech v e-commerce absolútne nevyhnutné. U zákazníkov dopyt po doručovaní zásielok neutícha, avšak pre obchodníkov je zaistenie logistiky čoraz nákladnejšie. Rastúca inflácia a zvyšujúce sa ceny palív sú výzvou pre jednotlivcov aj firmy.

 dodo v

 

,,S kompenzáciou nárastu nákladových položiek pomáhajú technológie, ktoré garantujú presnosť, rýchlosť a majú priamy dopad na celkovú spokojnosť zákazníka,” hovorí Ivo Velíšek, CEO technologicko-logistickej spoločnosti DODO pre Slovensko a Českú republiku.


Za posledných desať rokov ste pôsobili na viacerých manažérskych pozíciách. S akými ambíciami ste prišli do DODO?


V uplynulých rokoch som nadobudol mnohé skúsenosti pri plánovaní, budovaní a strategickom rozvoji retailového konceptu na čerpacích staniciach v Českej republike. Ten sa v priebehu troch rokov stal jedným z najpopulárnejších na trhu. V DODO je naším poslaním zlepšovať kvalitu a rýchlosť mestskej logistiky aplikovaním najmodernejších technológií, vďaka ktorým sme efektívnejší a ohľaduplnejší voči životnému prostrediu. Popritom kladieme vysoký dôraz na vystupovanie a prácu našich kuriérov, aby si koncový zákazník vždy odniesol príjemnú skúsenosť.


Situácia na trhu sa v posledných mesiacoch zmenila a je oveľa menej predvídateľná ako v minulosti. Segment e-commerce čelí mnohým výzvam, ktoré majú dopad na rast nákladov. Ako môžu obchodníci zefektívniť svoju logistiku?


Náklady na zabezpečenie vlastnej logistiky sú pre obchodníkov vysoké a rastú aj výdavky, ktoré musia vynaložiť na starostlivosť o flotilu. S kompenzáciou nárastu nákladových položiek pomáhajú technológie, ktoré garantujú presnosť, kvalitu a majú priamy dopad na celkovú spokojnosť s procesom doručenia zo strany zákazníka. V súčasnej dobe plnej výziev a vysokej konkurencie môžu prešľapy na poslednej míli negatívne ovplyvniť fungovanie biznisu v segmente e-commerce.

 

 

 

„DODO je spoľahlivým partnerom, ktorý dokáže zabezpečiť rýchle a flexibilné doručenie, vďaka pokročilému plánovaniu trás a prediktívnym modelom.“

 


Uspokojiť požiadavky zákazníkov stojí e-shopy čoraz viac peňazí. Ako efektívna logistika s pomocou technológií dokáže v praxi optimalizovať náklady a zachovať kvalitu poskytovaných služieb?


DODO nie je len logistická, ale predovšetkým technologická spoločnosť, ktorá má k dispozícii pokročilé systémy. Vyvinuli sme vlastnú logistickú platformu (GAIA), ktorá v reálnom čase vyhodnocuje obrovský objem dát z aktuálnej prevádzky a pracuje s prediktívnymi modelmi na báze umelej inteligencie. Inteligentné plánovanie nám tak umožňuje koncentrovať maximum objednávok na jednotlivé optimálne zostavené trasy, takže vypravené vozidlo uspokojí pri menej najazdených kilometroch a kratšom vyťažení kuriéra viac zákazníkov. V praxi to znamená, že obchodník dokáže optimalizovať náklady pri každej objednávke. Prispievame tak aj k znižovaniu ekologickej záťaže doručovania a robíme mestskú logistiku šetrnejšou k životnému prostrediu. Ak má obchodník dobrú technologickú podporu v logistike, dokáže zákazníkovi ponúknuť kvalitnejšiu službu, napríklad v podobe doručenia na presný čas, čo na Slovensku nie je vôbec bežné. A lepšia zákaznícka skúsenosť prirodzene vedie k vyššiemu obratu obchodníka.

 

dodo 1222


Na jar spoločnosť DODO získala veľkú investíciu od EC Investments Daniela Křetínského a zakladateľa J&T Capital Partners Patrika Tkáča. Ako plánujete tieto prostriedky využiť?


Investícia nám v horizonte dvoch rokov pomôže posilniť pozíciu na etablovaných trhoch vrátane Slovenska a ďalej expandovať v Rakúsku, Nemecku a južnej Európe. Prostriedky v hodnote 60 miliónov eur využijeme aj na rozvoj našej logistickej platformy GAIA, vďaka ktorej vieme efektívne plánovať doručovanie a komunikovať s koncovým zákazníkom. Veríme, že sme pre naše ambiciózne ciele našli tých najlepších možných partnerov, ktorí majú s budovaním biznisu s celoeurópskym zásahom bohaté skúsenosti.


redakcia
Zdroj a foto: DODO

 

Video

Aký bol Retail Summit 2022

Retail Podcast

Marian Milec: Záujem o rastlinné potraviny rastie

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk