KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Hornbach: Každý druhý Slovák využije možnosť samoobslužného nakupovania

Vyplýva z prieskumu, ktorý si tento obchodník nechal vypracovať pri príležitosti spustenia pilotnej prevádzky aplikácie SELF SCAN v Košiciach.

 

horbach2019 v

 

Spoločnosť je prvou zo segmentu hobby marketov, ktorá poskytla svojim zákazníkom možnosť samoobslužného nakupovania. Po úspešnom testovaní nasadil Hornbach túto možnosť nakupovania aj do novej predajne v Prešove.


Aby sa tento hobby predajca oprel o reálne fakty, nechal si agentúrou Median vypracovať prieskum, ktorý bol zameraný na využívanie moderných technológií počas nakupovania. Prieskumu, ktorý bol realizovaný počas tohtoročného augusta sa zúčastnilo 258 respondentov z Košického kraja, vo veku od 18 rokov.


Muži alebo ženy?


Podľa údajov, ktoré boli získané z prieskumu, využíva samoobslužné nakupovanie každý druhý Slovák, pričom ženy ju využívajú raz tak často ako muži. Až 60 % opýtaných žien uviedlo, že spôsob samoobslužného nakupovania využijú vždy akonáhle je možnosť. Rovnako odpovedalo viac ako 30 % mužov. Na otázku ako často využívajú samoobslužné pokladnice, odpovedalo 70 % opýtaných, že ich využívajú často alebo občas.

 

 

 

 

 

 


Viac než 60 % opýtaných vo veku od 30 až 39 rokov uviedlo pozitívnu skúsenosť s týmto spôsobom nakupovania. Naopak, 3 % respondentov vo veku od 40 do 49 rokov uviedlo, že nemajú s týmto spôsobom nakupovania doteraz žiadne skúsenosti. Najmenšiu skúsenosť mali respondenti vo veku od 50 do 59 rokov.


Ako najväčšiu výhodu samoobslužného nakupovania uviedli jednotlivé vekové kategórie rozdielne názory. Kým pre respondentov vo veku od 40 do 49 rokov je najväčším benefitom samostatnosť, pre vekovú kategóriu 30 až 39 rokov je najväčšou výhodou rýchlosť. Respondenti vo veku do 18 do 29 rokov uviedli ako najčastejší dôvod samostatnosť a hneď za ním flexibilitu. Pre skupinu od 50 do 59 rokov je najväčšou výhodou úspora času.

 

 

 

 

 

„Cieľom nášho prieskumu bolo zistiť záujem našich zákazníkov o moderné spôsoby nakupovania. Výsledky nám potvrdili, že náš inovatívny pokrok je v súlade s našimi zákazníkmi. Preto sme sa rozhodli zaviesť SELF SCAN aj do novej predajne v Prešove, ktorú sme otvorili v polovici septembra. Postupne túto možnosť chceme aplikovať do všetkých predajní na Slovensku a v Čechách,“ uvádza David Kolář, marketingový riaditeľ spoločnosti HORNBACH pre Slovenskú a Českú republiku.

 

redakcia

Zdroj, grafy a ilustračné foto: Hornbach

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk