kaufland

kaufland veggie banner l

kaufland

Za letné oblečenie zaplatia Slováci do 100 €

ffPodľa exkluzívneho prieskumu spoločnosti Tesco nakupujú našinci letné oblečenie najčastejšie v kamenných predajniach s oblečením a v hypermarketoch. Nákup letného šatníka si väčšina necháva až na sezónu, pričom preferované sú zlacnené tovary.


Šaty robia človeka, táto stará pravda platí dodnes. Letná móda je plná farieb a hravosti a možno práve preto majú Česi a Slováci letné oblečenie a doplnky v takej obľube. Prieskum spoločnosti Tesco ukázal, že najčastejšie Slováci nakupujú nové letné kúsky oblečenia v kamenných obchodoch s oblečením (Slováci 62%, Česi 70%). Stále populárnejším sa stáva nakupovanie oblečenia v hypermarketoch – do oddelenia oblečenia (nie len pri príležitosti nákupu potravín) zavíta viac ako polovica. Za nákup letného oblečenia dokážu zákazníci minúť až 100 €.

 

Koľko stojí letný šatník?

 

Prieskum odhalil, že polovica z nás využíva letné kúsky oblečenia 2 až 3 sezóny. Takmer tretina Slovákov a Čechov mení svoj šatník častejšie a nové letné oblečenie si kupuje každý rok. Najčastejšia suma, ktorú je letnú sezónu vynaložená predstavuje u Slovákov (37%) od 50 do 100 € a u Čechov (40 %) sa pohybuje medzi 1 500 a 3 000 Kč. Za jeden nákup tak nechá takmer polovica v predajniach 20 až 40 €. Česi utratia 500 až 1 000 Kč.

 

Sezónne zľavy

 

Najčastejšie zákazníci siahajú po zlacnenom tovare (Slováci 60%, Česi 66%), takmer štvrtina opýtaných dokonca nakupuje výlučne zľavnené oblečenie. S tým súvisí aj obdobie, ktoré sa pre nákup sezónneho oblečenia volí. Viac ako polovica účastníkov prieskumu uviedla, že nákup letného oblečenia si necháva až na leto, kedy prebiehajú výpredaje. Naopak štvrtina, až tretina (Slováci 22%, Česi 34%) sa na leto pripravuje vopred a svoj letný šatník si doplnia už na jar. Čo sa týka preferencií použitého materiálu, jednoznačne víťazí bavlna, a to až u 92% nakupujúcich.

 

Miesta inšpirácie

 

Inšpiráciu pre nákup oblečenia hľadajú zákazníci najčastejšie až priamo v predajniach (63% Slováci a 59% Česi). Populárne sú aj letáky, kde hľadá inšpiráciu 39% Slovákov a 37% Čechov. Zaujímavosťou je, že módnym vzorom pre ženy je Kate Middleton (pre 26% Češiek a rovnaké percento Sloveniek), u mužov je to americký herec George Clooney (18% Slovákov a 24% Čechov). Najčastejšie nakupujú našinci oblečenie sami pre seba (Slováci 53% a Česi 63%,), ďalej pre svoje deti a partnerov. Väčšina z si podľa prieskumu oblečenie vyberá sama (Slováci 49%, Česi 52%,) alebo so svojimi partnermi (Slováci 41%, Česi 37%).

 

Čo je hitom sezóny

 

Marketingová manažérka značky F&F Ivica Bombošová dopĺňa: „Tento rok medzi najpredávanejšie kúsky letnej sezóny patria jednoznačne plavky v rozličných farbách a strihoch, ale aj pestrofarebné šaty a pánske chino šortky z tenkého materiálu, ktorý je vhodný na teplé letné dni.“

 

* Prieskum spoločnosti Dunnhumby pre Tesco sa uskutočnil v júli 2016. Zúčastnilo sa ho viac ako 800 respondentov.

 

Zdroj a ilustračné foto: F&F, redakcia

Video

Prvé ohlasy spotrebiteľov na recykláciu plastov

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk