Terno Group konsoliduje predajnú sieť Hypernova
- Podrobnosti
- Uverejnené utorok, 02. jún 2015
Súčasťou konsolidácie je aj zmena stratégie obchodných činností reťazca v regiónoch. Aké má ďalšie plány?
Terno Group dôkladne analyzovala pôsobenie hypermarketov Hypernova v jednotlivých regiónoch Slovenska. Na základe výsledkov analýzy sa rozhodla posilniť 13 zo súčasných 20 hypermarketov s cieľom získania väčšieho podielu na miestnych trhoch. „Museli sme zvážiť náš potenciál a dlhodobú udržateľnosť hypermarketových formátov v iných, vybraných mestách," hovorí Kamil Špendla, CEO spoločnosti Terno Group. V niektorých regiónoch sa ďalšie pôsobenie prevádzok ukázalo ako neefektívne, a tak obchodná sieť Hypernova k 30. 6. 2015 ukončí svoje obchodné aktivity v Bardejove, Spišskej Novej Vsi, Michalovciach, Rimavskej Sobote, Leviciach, Nových Zámkoch a vo Zvolene.
Príprava nového konceptu
„Cítime zodpovednosť k zamestnancom v týchto prevádzkach, preto sa budeme snažiť pomôcť im s ich ďalším uplatnením. V súčasnosti diskutujeme o ďalšom využívaní obchodných priestorov a o možnostiach zamestnania pracovníkov," hovorí K. Špendla. Proces konsolidácie sa konkrétne dotkne 203 zamestnancov, ktorým bude poskytnutá možnosť pracovať v ostatných prevádzkach siete. K dispozícií budú mať personálne aj právne poradenstvo. Čerpacie stanice Hypernova, ktoré sú súčasťou Terno Group a týkajú sa dotknutých miest vo Zvolene, Michalovciach a Rimavskej Sobote ostávajú naďalej v prevádzke s cieľom poskytovať zákazníkom čo najnižšie ceny pohonných hmôt. Ako povedal pre odborný portál RETAIL magazin.sk Ľuboš Žinčík, marketingový riaditeľ Terno Group k.s., aktuálne je v štádiu príprav nový koncept s novou stratégiou. Slovenským zákazníkom by mal byť čoskoro prezentovaný.
Prišiel správny čas
Podľa slov Ľubomíra Drahovského, analytika obchodu, bol pre túto spoločnosť najvyšší čas rozhodnúť sa uzavrieť niektoré neefektívne hypermarkety. „Nižšie tržby, navyše v regiónoch s nízkou kúpyschopnosťou obyvateľstva ťahali celkové tržby spoločnosti smerom nadol. Jednoducho by som to nazval - prišiel deň pre zahájenie optimalizácie siete hypermarketov, ktoré ešte v tomto roku figurujú pod názvom Hypernova. Ahold a jeho prevádzky Hypernova sa v posledných troch rokoch v rámci hodnotenia TOP maloobchodu na Slovensku pohybovali vždy v prvej desiatke obchodných spoločností s potravinami. V roku 2014 spojenie Hypernovy s Ternom a Mojou Samoškou posunulo toto zoskupenie na 6. miesto v TOP 10 potravinárskeho obchodu na Slovensku a na úroveň najsilnejšieho maloobchodu, za ktorým stojí domáci kapitál," uvádza pre odborný portál RETAIL magazin.sk Ľ. Drahovský . Ako dodáva, uvoľnený priestor hypermarketov nájde nových prenajímateľov, či už predajcov food alebo non-food sortimentu zrejme veľmi rýchlo, napokon prvé informácie sa už objavujú... Viac než isté je, že zostávajúce predajné priestory hypermarketov pod názvom Hypernova budú vyžadovať mnohé zmeny. „Potrebný bude efektívny remodeling, nové usporiadanie sortimentných štruktúr a ďalšie efektívne zmeny, vedúce k zvýšeniu záujmu v ďalej fungujúcich objektoch," dodáva Ľ. Drahovský .
Mnohoročná stálica
Obchodná sieť Hypernova pôsobí na Slovensku od roku 2001, pôvodne bola prevádzkovaná spoločnosťou Ahold. Ako súčasť Terno Group je od roku 2014. Aktuálne prevádzkuje 20 pobočiek v mestách Bardejov, Bratislava, Dunajská Streda, Košice, Levice, Liptovský Mikuláš, Lučenec, Michalovce, Nové Zámky, Nitra, Pezinok, Poprad, Považská Bystrica, Prešov, Prievidza, Rimavská Sobota, Ružomberok, Spišská Nová Ves, Trenčín a Zvolen. Tie však na začiatku prázdnin zredukuje. Na svojich plochách s rozlohou od 3000 až do 10000 metrov štvorcových ponúka širokú škálu potravinového aj nepotravinového sortimentu. V bezprostrednej blízkosti predajní v mestách Bratislava, Dunajská Streda, Michalovce, Prešov, Rimavská Sobota a Zvolen prevádzkuje čerpacie stanice Hypernova s nízkymi cenami pohonných hmôt. Tak ako je teraz trendom aj väčšina predajní Hypernova prešla pred pár rokmi kompletným redizajnom. Cieľom bolo ešte viac sa priblížiť k zákazníkom, ponúknuť mu modernejšie nákupné prostredie aj jednoduchšiu orientáciu na predajnej ploche, zároveň sa pridali niektoré trendové a pre zákazníkov atraktívnejšie marketingové prvky. Jednou z dôležitých priorít bolo aj vytvorenie energeticky úspornejších konceptov. Výsledkom redizajnu bolo takisto vo vybraných prevádzkach zmenšenie predajnej plochy, o zhruba 1000 m2. Na uvoľnených miestach začali pôsobiť iné predajne s textilom či bytovými doplnkami, napríklad Jysk či KIK. Snahu zmenšovať predajnú plochu dnes treba dať aj do súvisu s klesajúcou ochotou spotrebiteľov realizovať týždenné rodinné nákupy a naopak orientáciou na častejšie a menšie nákupy v predajniach s menšou predajnou plochou.
Pripravil: dk
Ilustračné foto: redakcia