Slovak Retail Summit 2019 bude exkurziou do budúcnosti
- Podrobnosti
- Uverejnené pondelok, 25. február 2019
Konferencia Slovak Retail Summit, s najdlhšou tradíciou a so zameraním na obchod sa uskutoční v apríli v Bratislave. Pôjde o 23. ročník. O témach, ktoré budú dominovať sme hovorili s Ing. Bohumilou Tauchmannovou, riaditeľkou spoločnosti INCOMA Slovakia.
Tak ako po minulé roky, aj teraz sa v apríli môže odborná verejnosť tešiť na tradičné stretnutie obchodníkov na Slovensku. Teraz prichádza s odvážnou témou. Podtitulom konferencie je „Obchod na ceste k virtuálnej realite“. Vizionár a Keynote Speaker konferencie, Peter Staněk, svojím nezameniteľným rukopisom nepochybne predstaví účastníkom budúcnosť spoločnosti 5.0, svet umelej inteligencie a obchod budúcnosti. Prečo ste sa rozhodli venovať konferenciu tejto téme?
Virtuálna realita, digitalizácia, automatizácia, využívanie modrených technológií a decentralizovaný svet blockchainu, aj to je svet budúcnosti obchodu. Mnohé vízie z minulosti sú už realitou súčasnosti, preto by sme chceli nazrieť do budúcnosti komplexne a zblízka. V rámci prezentácií chceme prepojiť poučenie z minulosti, aktuálnosť súčasnosti a víziu budúcnosti. Len pripraveným praje šťastie a na konkurenciu nie je iný recept, ako byť pripravený.
Predsa len, nie je to odvaha prísť s takouto futuristickou témou?
Áno, veď pokrok je o odvahe. Avšak je to téma, ktorej sa treba systematicky venovať, pretože je to cesta budúcnosti. Ideme do určitého rizika, či sú dosť odvážni aj naši slovenskí obchodníci, výrobcovia a dodávatelia, no my veríme, že sú. Nemôžeme pozerať len na ekonomické ukazovatele konferencie, ale práve na prínos a pridanú hodnotu obsahu konferencie pre podnikateľskú verejnosť. Nové vízie podnikania v budúcnosti sú najdôležitejšou hodnotou tejto formy vzdelávania.
Spomenuli ste svet blockchain technológií. Na Slovensku sú to ešte neprebádané vody...
O téme blockchain technológií sa síce veľa hovorí, no nie každý vie, čo je podstatou blockchain technológií a kryptomien práve vo svete obchodu a jeho prepojenia s dodávateľmi a spotrebiteľmi. Aké benefity poskytujú, aké riziká sú s nimi spojené. Ja vidím v nich ako najväčší benefit práve decentralizáciu, ktorú prinášajú.
Môžete načrtnúť hlavné posolstvo konferencie Slovak Retail Summit 2019?
Podnikatelia musia byť v dobe silnej konkurencie, neúprosných zákonov trhu a štátnej regulácie dostatočne pripravení. Vedieť pružne zareagovať na potreby a želania spotrebiteľa v rytme doby, je konkurenčnou výhodou.
Pripravil: redakcia
Foto: archív B. Tauchmannovej