KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

V pláne je ďalších 10 filiálok dm drogerie

dmdrogeriaReťazec dm drogerie markt opätovne potvrdil pozitívny trend z predchádzajúcich období. V hospodárskych výsledkoch spoločnosti za uplynulý obchodný rok sa uvádza, že ročný obrat slovenskej pobočky dm drogerie narástol o viac ako 12,42 percenta a dosiahol výšku takmer 151,2 milióna eur.


Súhrnný obrat celej skupiny patriacej pod rakúsku dm drogerie markt predstavuje 1, 922 miliardy eur, čo znamená medziročný nárast o 4 percentá. Materská firma z Rakúska sa na tomto obrate podieľala sumou 756 miliónov eur a všetky jej dcérske spoločnosti sumou vo výške 1, 166 miliardy eur.

 

Pozitívny percentuálny nárast

 

Podiel dcérskych spoločností na celkovom obrate skupiny zastrešenej dm drogerie markt Rakúsko tak predstavuje 60,7 percenta. Výrazný percentuálny rast sa prejavil na súhrnnom obrate celého koncernu dm (zahŕňa 12 krajín vrátane Nemecka), ktorý sa oproti minulému roku zvýšil o 8,2 percenta na 8, 322 miliardy eur. „Som rád, že ako po minulé roky, tak aj teraz môžem skonštatovať, že napriek nie ľahkej dobe sa našej spoločnosti darí a neustále rastie. Naše napredovanie je výsledkom rozsiahlej orientácie na potreby zákazníkov a trhu, neustálych inovácií a investícií do sortimentu a predajní dm, do odborného a osobnostného rozvoja našich spolupracovníkov, ako aj silnej expanzie, vďaka čomu sme sa dokázali úspešne a stabilne preniesť cez turbulentné časy posledných piatich rokov," uvádza Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt.

 

Nové pobočky

 

Počet slovenských pobočiek dm sa v obchodnom roku 2013/2014 zvýšil na 129. Na ich modernizáciu a vybudovanie nových filiálok bola investovaná suma takmer 5 miliónov eur. Do konca tohto kalendárneho roka je naplánované rozšírenie siete predajní o tri prevádzky a do konca nasledujúceho obchodného roka (t. j. do 30. septembra 2015) by na Slovensku malo byť celkovo až 139 filiálok dm. K 30. septembru 2014 mal koncern dm v 12 krajinách spolu 3 064 pobočiek. Najviac ich je v Nemecku, kde konkrétne funguje spolu 1 622 pobočiek, a v Rakúsku, ktoré ich má 384. Nasleduje Maďarsko s 254 filiálkami, Česko ich má 220, Chorvátsko 154 a Slovensko aktuálne 129. Zvyšných šesť krajín má menej ako sto filiálok.

 

Zamestnanci

 

Dôsledkom neustáleho rozširovania pobočkovej siete je aj zvýšenie počtu spolupracovníkov. K 30. 9. 2014 mala dm drogerie markt na Slovensku 1 014 kmeňových zamestnancov, čo predstavuje medziročný nárast o takmer 5,63 percenta. Celkovo dm zamestnáva viac ako 52 000 ľudí v 12 krajinách. V priebehu obchodného roka 2013/2014 prišlo aj k úprave platov spolupracovníkov na filiálkach. Mzdy im boli počas roka navýšené dvakrát, a to aj napriek tomu, že celkové platy predavačiek sú podľa prieskumov v porovnaní s trhom vyššie o viac ako 40 percent. Prvýkrát došlo k navýšeniu od 1. januára 2014, a to o 1,4 percenta a druhýkrát od 1. apríla 2014 o ďalších takmer 2,8 percenta. Celkovo sa mzdy pracovníkov na filiálkach navyšovali v priemere o viac ako 4 percentá. Trend rastu miezd zamestnancov nad úrovňou trhu je plánovaný aj v obchodnom roku 2014/2015. Mzdová úroveň predavačiek je v dm dlhodobo nastavená až na 63 percent mzdovej úrovne vedúcej filiálky. Na ostatnom retailovom trhu je pomer mzdy predavačky k mzde vedúcej filiálky iba niečo cez 47 percent. Pomer mzdy vedúcej a predavačky je v dm nastavený takto atraktívne preto, že aj predavačky môžu svojím aktívnym prozákazníckym prístupom navrhovať nové zlepšenia, čomu prislúcha aj ich odmena. Takto sa spolupracovníkom umožňuje osobnostný a profesionálny rast pri aktívnom zapájaní sa do procesov pre ich budúce uplatnenie a rozvoj celej spoločnosti.

 

Rast zákazníckych nákupov

 

V porovnaní s minulým obchodným rokom sa zvýšilo aj množstvo zákazníckych nákupov, pričom medziročný nárast vďaka takmer 15 miliónom nákupov predstavuje viac ako 11 percent. Priemerný denný počet nákupov sa priblížil počtu 40 700 a priemerný mesačný počet nákupov bol približne 1,24 milióna.
Plánované investície
Na Slovensku sú na budúci obchodný rok plánované investície vo výške viac ako 10,7 milióna eur, z čoho najväčšia časť, 8,5 milióna eur, je určená na rozvoj pobočkovej siete. Na rozvoj informačných technológií je vyčlenených 677 300 eur, na modernizáciu a zabezpečenie centrály 570 000 eur a do centrálneho skladu plánuje slovenská dm drogerie markt investovať takmer 933 000 eur.

 

Technické novinky

 

Tento rok zaviedla dm na pokladničný blok pre zákazníkov využívajúcich vernostný program dm active beauty svet plný výhod dve veľmi dôležité informácie. Prvá informuje o ušetrenej sume z nákupu a druhá o aktuálnom počte bodov pri nákupe so zákazníckou kartou. Vďaka týmto informáciám zákazník zreteľne vidí, akú úsporu mu dm kumulatívne poskytuje v rámci vernostného programu počas kalendárneho roka, ale i svoj bodový stav. Zákazníci majú vyšší komfort aj vďaka novým 2D skenerom na pokladniciach, ktoré dokážu zosnímať čiarový kód z displeja smartfónu, ako napríklad čiarový kód zákazníckej karty alebo zľavy v pripravovaných aplikáciách pre smartfóny.

 

Ocenenia

 

Spoločnosť dm drogerie markt získala v poslednom období aj viacero ocenení. V súťaži MasterCard Obchodník roka 2013 napríklad prvé miesto v kategórii Predajca drogérie a parfumov. Bez ocenenia dm neostala ani v kategóriách Absolútny víťaz a Cena verejnosti, v ktorých obsadila krásne tretie miesto. Reťazec dm drogerie markt sa stal aj nositeľom ocenenia Slovak Superbrands Award v kategórii drogérie za rok 2014, ktoré udeľuje organizácia Superbrands Slovakia. Ocenenie je udeľované najlepším obchodným spoločnostiam pôsobiacim na Slovensku a rozhodujú o ňom slovenskí spotrebitelia spolu s expertnou komisiou Brand Council. Tri výrobky z dm značiek alverde, Balea a Denk mit boli ocenené aj v 3. ročníku marketingového programu Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka. Víťazstvá si tak odniesli v kategórii pleťová, vlasová kozmetika a prostriedky na umývanie riadu.

 

Pripravil: dk
Ilustračné foto: dm drogerie markt

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk