KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

IKEA na jar 2017 spustí internetový predaj

ikea uvodZámer spustiť online predaj avizoval tento významný švédsky reťazec s nábytkom a bytovými doplnkami už dávnejšie. Teraz naberá reálnejšiu podobu. Zatiaľ však pôjde o staršie riešenie, ktoré v súčasnosti funguje na nemeckom trhu a využiť ho môžu krajiny, ktoré doposiaľ online obchod nemali.


Finálnu a sofistikovanejšiu podobu e-shopu, ktorú by časom prevzali všetky krajiny momentálne reťazec testuje vo Veľkej Británii. Forma, aká bude približne v marci 2017 spustená na Slovensku tak bude zatiaľ len akýmsi medzistupňom a dočasným riešením. „V rámci našej stratégie multikanálového predaja budeme využívať dve formy, doručenie nakúpeného tovaru na určenú adresu, napríklad domov, alebo vyzdvihnutie v kamennej predajni. Spustením internetového predaja sa chceme ešte viac priblížiť k našim zákazníkom,“ hovorí Marek Feltl, generálny riaditeľ IKEA CZ/HU/SK. Predpoklad, že sa online obchod na Slovensku uchytí je vysoký. Momentálne patríme pokiaľ ide o pôsobenie reťazca IKEA k najrýchlejšie rastúcim trhom sveta. To, že IKEA Bratislava patrí k lídrom v oblasti predaja nábytku a bytového zariadenia, bolo potvrdené aj víťazstvom v MasterCard Obchodník roka 2015 v kategórii Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami.

 

Pribudnú Košice?

 

V roku 2017 IKEA oslávi 25 rokov svojho pôsobenia na Slovensku. Zatiaľ prevádzkuje len jeden obchodný dom v Bratislave. Už dlhšie sa však uvažuje aj nad vybudovaním druhej slovenskej predajne. „Lokálna expanzia je vždy naviazaná na expanziu globálnu. Ročne pribudne v rámci sveta 15 nových obchodných domov. Najväčší potenciál pre vybudovanie druhého slovenského obchodného domu majú aj vzhľadom na aktuálnu kúpnu silu Košice. Momentálne prebiehajú príslušné rokovania, zatiaľ však nič nie je definitívne potvrdené. Nemáme vybranú lokalitu, ani rozbehnuté infraštruktúrne procesy. V Košiciach však vidím, pokiaľ ide o ďalšiu expanziu na Slovensku, najväčší potenciál,“ potvrdzuje M. Feltl.

 

Časové obdobie kedy by mohla košická predajňa začať fungovať zatiaľ M. Feltl nekonkretizuje. Ako ďalej hovorí, k zákazníkom sa chce IKEA priblížiť svojim e-shopom, to je priorita. Nevylučuje však v budúcnosti vybudovanie kamenných výdajní nakúpeného tovaru online, samozrejme len vtedy, ak by v niektorom regióne Slovenska bol vysoký záujem zákazníkov. „V zahraničí dnes už testujeme aj menšie obchodné domy, uvidíme ako sa nám osvedčia a či sa začneme uberať aj touto cestou,“ dodáva M. Feltl. Môže to byť potom jedna z ciest, ako sa dostať aj do ďalších lokalít.

 

Pozitívny vývoj

 

Záujem Slovákov o škandinávsky dizajn, bytové zariadenie a nábytok IKEA pokračoval aj v uplynulom roku. Dokazuje to celkový obrat spoločnosti IKEA Bratislava, s.r.o., ktorý sa vo fiškálnom roku 2016 (september 2015 – august 2016) vyšplhal na takmer 97,6 mil. €. Je to nárast o 10% oproti predchádzajúcemu roku. Slovenský trh potvrdil svoju pozíciu jedného z najrýchlejšie rastúcich trhov v rámci IKEA Group. Obchodný dom IKEA Bratislava navštívili v tomto období 3 milióny ľudí. Slováci navštevujú tento obchodný dom asi päť krát ročne. Zlepšujúca sa ekonomická situácia na Slovensku sa odzrkadlila aj vo zvýšení priemernej ceny za nákup, ktorá narástla o 6%. Priemerná hodnota jedného nákupu bola 58,60 €. Najvyšší medziročný rast tržieb bol evidovaný u kuchynských doplnkov.

 

ikea ilustrak2

 

Impulzy rozvoja

 

„Pochopenie spôsobu života ľudí doma je pre nás veľmi dôležité. Preto sledujeme trendy v oblasti bývania, pravidelne sa rozprávame s našimi zákazníkmi a navštevujeme domácnosti po celom svete, aby sme zistili, o čom ľudia snívajú a čo potrebujú. Následne spájame ich potreby s možnosťami našich dodávateľov, čím vznikajú nové riešenia, ktoré, veríme, spravia každodenný život lepším,” hovorí M. Feltl.

 

Minulý rok sa IKEA zamerala na tému jedla, varenia, stolovania a všetkého, čo s tým súvisí. Ukázalo sa, že to bol krok správnym smerom, pretože tržby v kategórii kuchynské doplnky narástli o 32%. Vo fiškálnom roku 2016 IKEA potvrdila svoju vedúcu pozíciu v bývaní a nastavovaní trendov v bytovom zariaďovaní na Slovensku, rozšírila sortiment o 3 000 nových produktov a priniesla špeciálne limitované kolekcie a spolupráce s celosvetovo uznávanými dizajnérmi. „Dizajnové výrobky za prijateľné ceny sú stále viac medzi Slovákmi žiadané, preto budú oblasťou na ktorú sa IKEA viac zameria. Úspešné sú aj rôzne limitované edície,“ upresňuje M. Feltl.

 

bistro

 

„Nejde však len o prinášanie nových, cenovo dostupných a kvalitných výrobkov, ale zároveň aj o zlepšovanie ponuky našich služieb. Hlavne v Bratislave zaznamenávame rastúci dôraz na vysoký servis a komfort. Okrem už známych služieb, ako napríklad vyzdvihnutie tovaru s dopravou, plánovacie, dopravné, inštalačné či montážne služby, predĺžená záruka, alebo možnosť využiť samoobslužné pokladne, sme pridali možnosť vrátenia produktov predĺženú na 365 dní,” hovorí M. Feltl. „Nesmieme zabúdať, že náš úspech by nebol možný bez našich viac ako 380 kolegov, ich nadšenia a každodennej práce,” uzatvára M. Feltl.

 

Ekologický aspekt

 

Fiškálny rok 2016 zaznamenal nielen 10% nárast v obrate, ale bol výnimočný aj preto, že IKEA doň vstúpila výmenou všetkých svietidiel za LED so zámerom prispieť k udržateľnejšiemu životu v každej domácnosti na Slovensku. Okrem toho IKEA ponúka v súčasnosti iba textílie z bavlny z udržateľných zdrojov a ryby a morské plody pochádzajúce zo zodpovedne spravovaných a udržateľných zdrojov s ASC a MSC certifikátmi.

 

Návštevníci

 

Webstránka www.IKEA.sk mala v uplynulom fiškálnom roku 3,5 milióna návštevníkov. Ľudia trávia online stále viac času a IKEA tento trend vníma. „Vážime si našich zákazníkov a neustále hľadáme spôsoby, ako naplniť ich očakávania a potreby a ponúknuť im kvalitné služby. Chceme i naďalej rozširovať naše podnikanie na trhu v rámci regiónu CZ/HU/SK, sprístupniť naše výrobky čo najväčšiemu počtu ľudí a priblížiť sa v čo najväčšej možnej miere k našim zákazníkom prostredníctvom viacerých predajných kanálov tak, aby sa každý zákazník mal možnosť sám, na základe svojich potrieb a možností, rozhodnúť o tom, kde, kedy a ako sa dostane k výrobkom a riešeniam IKEA,“ dodáva M. Feltl.

 

Ikea ilustrak3

 

Zaujímavé fakty OD IKEA Bratislava:
• Počet členov IKEA FAMILY je 351 000
• Každý deň sa predá 15 nových kuchýň IKEA; najpopulárnejšie farby v kuchyni sú biela a čierna
• Medzi najobľúbenejšie IKEA produkty patrí pohár POKAL (115 500 predaných kusov), dózy KORKEN (takmer 78 000 predaných), sviečky SINNLIG (484 000 predaných) a stoly LACK (takmer 32 300 predaných)
• Najobľúbenejšia plyšová hračka je myš GOSIG MUS – 55 predaných každý deň
• Od začiatku fiškálneho roka 2016 osvetľuje slovenské domácnosti približne 154 000 LED žiaroviek
• Reštauráciu IKEA spolu s Bistrom, Kaviarňou a Obchodom so švédskymi špecialitami navštívilo 1,4 milióna zákazníkov
• V Reštaurácii IKEA bolo naservírovaných viac ako 800 000 porcií jedla
• Zákazníci IKEA zjedli spolu 78 ton populárnych švédskych mäsových guľôčok KÖTTBULLAR a viac ako 360 000 hot-dogov

 

IKEA a svet

 

V súčasnosti prevádzkuje IKEA vo svete 385 obchodných domov v 48 krajinách/oblastiach. Z nich 44 obchodných domov vlastnia a prevádzkujú držitelia licencie mimo IKEA Group. Obchodné domy IKEA Group ročne privítajú 783 miliónov návštevníkov.

 

Pripravil: dk
Foto: IKEA Bratislava

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk