Internetová revolúcia dorazila aj na trh s rýchloobrátkovým tovarom
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 07. máj 2015
V Európe a konkrétne aj na Slovensku a v Česku začína e-commerce stále intenzívnejšie ovplyvňovať aj trh s rýchloobrátkovým tovarom. Budú FMCG kategórie kopírovať dynamický rozvoj internetového obchodu s nepotravinárskym sortimentom? Ako sa na tieto radikálne zmeny na trhu pripraviť?
Aj na tieto otázky sa pokúsia nájsť odpovede rečníci ďalšej konferencie zo série špecializovaných podujatí Retail in Detail s podtitulom FMCG Online. Uskutoční sa 10.6.2015 v pražskom hoteli Boscolo. Určená je pre všetkých obchodníkov a výrobcov, ktorí v tejto oblasti už podnikajú alebo len zvažujú svoje možnosti a využitie príležitostí, ktoré internetová revolúcia ponúka.
Európske novinky
Pohľad na aktuálne správy zo sveta obchodu prináša jasné posolstvo, e-commerce je už realitou aj v obchode s potravinami a ďalšími rýchloobrátkovými kategóriami. Do sveta internetového obchodovania vstupuje dokonca aj diskontér ALDI a to prostredníctvom testovacieho projektu vo Veľkej Británii. Billa štartuje internetový predaj už v siedmej spolkovej krajine Rakúska a búra tak všetky mýty o tom, že FMCG online je reálny len vo veľkých mestských aglomeráciách. Celý nemecký maloobchodný trh je v očakávaní , že AMAZON bude importovať svoj koncept „Fresh" aj k susedom, kde už hľadá lokality pre výstavbu podpornej infraštruktúry. Núdza o novinky však nie je ani v Česku. Rohlík.cz, Kolonial.cz či Kosik.cz sa rozhodne neskrývajú a je o nich skutočne veľa počuť. Tesco, svetový líder potravinárskeho internetového maloobchodu síce momentálne mlčí, ale zasvätení odborníci vedia, že je už rozhodnuté. Teda, že firma na českom aj slovenskom trhu zostane, s ňou aj internetové služby a tieto bude ďalej dynamicky rozvíjať.
Dynamické zmeny
Internetová revolúcia teda dorazila aj na trh s rýchloobrátkovým tovarom a je ju treba zobrať vážne. Pokiaľ by FMCG išlo v šľapajach spotrebnej elektroniky a ďalšieho nepotravinárskeho sortimentu, čakajú trh nielen v Česku ale aj v okolitých krajinách skutočne dynamické zmeny. Česká populácia totiž prijala (non food) e-commerce neobyčajne priaznivo a internetové obchody trhajú predajné rekordy a dosahujú trhové podiely, ktoré sú aj v európskom merítku úctyhodné. Ale aj keby sa rozvíjal pomalším tempom, bude FMCG online fenomén, ktorý nebude možné podceniť. Nepochybne tak nadišla správna chvíľa zamyslieť sa, kde sa online obchod na českom, prípadne slovenskom trhu nachádza a kam smeruje.
Zdroj: Blue events
Ilustračné foto: Shutterstock.com