KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Retail Summit 2023: Obchod je na zmeny pripravený

Retail Summit, stretnutie kľúčových hráčov obchodného trhu, zaznamenal rekordný počet účastníkov. Prevádzkovatelia online a kamenných obchodov mali po roku opäť možnosť vymeniť si skúsenosti so svojimi kolegami aj dodávateľmi tovaru a služieb pre segment retailu.

 

retail summit 2023 v

 

Celkom 1200 účastníkov a 85 rečníkov sa tento týždeň zúčastnilo na konferencii Retail Summit 2023, ktorú organizuje Blue Events a Svaz obchodu a cestovního ruchu. Hlavnou témou ročníka bola stávka na zmenu. Hlavný program prebiehal 29. marca, nasledujúci deň ho doplnilo šesť špecializovaných diskusných panelov. „Väčšina firiem má extrémne krátkozraký pohľad na budúcnosť. Často si ju iba odvodzujú od toho, ako vyzerá ich dnešok s tým, že budúcnosť bude približne rovnaká,“ hovorí hlavný rečník konferencie Peter Hinssen, známy odborník na inovácie a poradca mnohých firiem. Spoločnosti by sa podľa neho mali viac zaoberať dlhodobým plánovaním a víziami. Inovácie by ale mali nielen sledovať a skúšať, ale tiež im dať priestor pre škálovanie naprieč svojou organizáciou za podpory perfektných procesov. Podľa Hinssena majú k takýmto zmenám najlepšie predpoklady nielen dravé startupy, ale aj etablované firmy. Z radov retailu vidí ako najlepší príklad americký Walmart.


Na prahu zmien je aj európsky retail. Aby si zabezpečil svoju konkurencieschopnosť, mal by do konca roka 2030 investovať až 1,6 % svojich príjmov do oblasti digitalizácie, rozvoja talentov a udržateľnosti. Podľa konzervatívnych scenárov to znamená až 315 mld. eur investícií, podľa optimistických dokonca dvojnásobok. Digitalizácia bude pre retail znamenať kompletný upgrade IT systémov, ochrany dát a automatizácie, ale tiež masívne investície do analytiky a AI, podporu in-store technológií a riadenia skladu. Pripravenosť na zmeny ukázali v programe šéfovia reťazcov Tesco, Kaufland a Billa.

 

„Zákazník sa stále rýchlejšie adaptuje na digitálne predajné kanály a bude očakávať oveľa intenzívnejšie prepojenie on-line a osobnej interakcie. Automatizácia je šancou k prudkému zvýšeniu produktivity,“ uviedol Tomáš Prouza, prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a viceprezident EuroCommerce.

 

retail summit 2023 b


Pokiaľ má retail naplniť svoje záväzky v udržateľnosti a cirkularite, musí vytvoriť vlastné infraštruktúry pre zber a opakované využitie materiálov a výrazne znižovať spotrebu energie, vrátane nových konceptov predajní. Pre zodpovedné správanie musí retail získať nielen zákazníkov, ale aj svojich dodávateľov. Silná spoločná téma, ktorá mu pritom poslúži, je apel na zdravú spotrebu. Potreba nových zručností a vzdelávania vedie k tomu, že tréningom bude musieť prejsť až polovica zamestnancov ročne.

 

V stredu 29. marca vo večerných hodinách prebehlo na Retail Summite vyhlásenie víťazov jubilejného 20. ročníka súťaže Mastercard Obchodník roka. Absolútnym víťazom tohtoročnej špeciálnej kategórie „Inovácie roku – Stávka na zmenu“ sa stal COOP za projekt samoobslužných predajní. Víťazom prestížneho ocenenia O2 Digital Retailer sa stala spoločnosť Dr. Max.

 

V priestoroch konferencie svoje produkty a služby predviedlo 65 komerčných partnerov na čele so spoločnosťami Plzeňský Prazdroj, Czech Promotion a Mastercard. Ďalší, v poradí 30. ročník Retail Summitu sa bude konať v dňoch 25.-27. marca 2024.

 

Zdroj a foto: Blue Events

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk