Category Management: Nevyhnutný základ rozhodovania každého reťazca

Aký sortiment predávať? Pre akú skupinu zákazníkov? Sú vybrané produkty skutočne tie najoptimálnejšie, ktoré môžeme ponúkať?

 

catman foto v

 

Podobné otázky si pri rozhodovaní kladú zrejme všetci obchodníci. Avšak získať jasné odpovede a dostať celý proces pod kontrolu, je bez moderných nástrojov, ktoré sú na trhu k dispozícii, prakticky nemožné. A práve na tomto poli Category Management vyniká.


Nástroj primárne pracuje s internými dátami obchodníka, ako sú obraty a marže, a analyzuje údaje o nákupnom správaní zákazníkov. Na ich základe potom pomáha optimalizovať vystavenie produktov na predajni. Výstupom sú prehľadné plánogramy, obrázkové prehľady sortimentu s jasným návodom, ako jednotlivé kategórie poskladať na regáloch: ktorá položka má byť na ktorej poličke, na ktorom mieste, koľkokrát má byť vystavená vedľa seba a pod. Obchodník zároveň môže tak analyzovať výkonnosť jednotlivých skupín sortimentu vo vzťahu k priestoru, ktorý zaujímajú, porovnávať jednotlivé varianty a scenáre, prípadne porovnávať predajne medzi sebou.


Plánovanie na vyššej úrovni


Dôležitú úlohu hrá Space Planning taktiež v oblasti produktivity práce, čo je najmä dnes, keď na slovenskom trhu retailu prevláda nedostatok personálu, veľmi aktuálna téma. Category Management v tomto ohľade dáva manažérom možnosť ľahko presunúť pracovníkov predajní podľa okamžitej potreby tak, aby sa čo najviac venovali zákazníkom a nemuseli strácať čas pri premýšľaní nad objednávkami tovarov a tým, ako ho následne vystaviť. Aplikáciu je okrem toho tiež možné previazať na ďalšie systémy, či už ide o automatické objednávky, systém predikovania budúceho predaja alebo logistiku a s tým spojenú optimalizáciu zásobovania.

 

catman c


Významný prínos potom môže mať nástroj aj pre samotných dodávateľov, ktorí chcú vyladiť svoje produktové portfólio a neustále tak hľadajú odpoveď na to, čo ktorému obchodníkovi na trhu ponúknuť. Vďaka jeho zapojeniu totiž môžu lepšie modelovať, aké zloženie produktov je optimálne pre jednotlivých predajcov s ktorými spolupracujú.


Základom sú kvalitné dáta


Implementácia Category Managementu je pre zákazníka veľmi jednoduchá a vždy prebieha tak, aby celý proces a využitie aplikácie zasiahli dianie v danej spoločnosti čo najmenej. Celý proces je tak zvyčajne hotový v priebehu pár týždňov, a to vrátane nevyhnutného zaškolenia pracovníkov.

 

Ak vás riešenie zaujalo, neváhajte kontaktovať našich odborníkov z U&SLUNO na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebuješ mať nainštalovaný JavaScript..

  

PR

 

Video

Hašlerky oslavujú 100 rokov

Retail Podcast

Category Management: Čo vás čaká pred implementáciou?

Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

 NOVINKA 

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW