KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

Uskutočnil sa odborný veľtrh FachPack

fachpackIde o jedno z najdôležitejších európskych odborných podujatí týkajúcich sa obalov a obalovej techniky. Tohtoročnou témou bolo označovanie a etiketovanie.

 

Odborný veľtrh Fach Pack 2015 sa uskutočnil v dňoch 29.9.-1.10.2015 v nemeckom Norimbergu. Už tradične bol zdrojom kvalitných informácií, trendov ale aj odborných diskusií a príležitostí na uzatvorenie obchodných kontraktov.

 

Očakávaná návštevnosť

 

V roku 2013, kedy sa veľtrh uskutočnil naposledy sa zúčastnilo približne 1500 vystavovateľov a takmer 400 rôznych spoločností. Tí so svojimi produktmi a neraz veľmi špecifickým zameraním dávajú tomuto podujatiu vždy nezameniteľnú podobu a atmosféru. Aj v tomto roku išlo primárne o vystavovateľov zameraných na obaly, technológie, zušľachťovanie, dizajn aj logistiku. V roku 2013 sa veľtrhu zúčastnilo takmer 35 tisíc návštevníkov, v tomto roku organizátori očakávajú až 37 tisíc odborných návštevníkov. Pre rok 2015 malo toto prestížne a medzi odborníkmi obľúbené podujatie pripravených množstvo noviniek. Od nového vzhľadu, ktorý pozorovateľovi poskytne výraznú pridanú hodnotu, až po zaujímavé prednášky a špeciálne prehliadky, ktoré obalovým špecialistom čo najviac priblížia tému označovania a etiketovania. Organizátori si predsavzali vytvoriť na podujatí kreatívnu a sympatickú pracovnú atmosféru, v ktorej je informovanie a nadväzovanie kontaktov expertov z celej Európy rovnako dôležité ako dialóg so zákazníkmi orientovaný na konkrétne riešenia.

 

Miesto získania kontaktov

 

Novinkou v tomto roku bolo sprístupnenie novej atraktívnej haly 3A norimberského výstaviska. Ide o veľké plus nielen pre vystavovateľov, ale aj návštevníkov. Nielen táto hala ale celý areál ponúka vystavovateľom výborné podmienky na vysoko kvalitné prezentovanie trendových riešení z oblasti obalov, techniky, zušľachťovania a logistiky. Nezávisle od toho, či ide o priemyselný alebo spotrebný tovar. V roku 2013 sa v Norimbergu prezentovalo 678 vystavovateľov s uznávanou kompetenciou oblasti obalových materiálov a prostriedkov a tiež pomocných obalových prostriedkov. Až 531 firiem vystavovalo inovatívne technológie, predovšetkým baliace stroje, označovaciu techniku, stroje a prístroje baliacej periférie. Oblasť potlače obalov, zušľachťovania a dizajnu zastupovalo 219 špecialistov a 386 podnikov ponúkalo svoje produkty a služby k téme obalovej logistiky. Podľa výsledkov prieskumu z roku 2013 hodnotilo 91% návštevníkov svoju účasť na veľtrhu mimoriadne pozitívne. Fach Pack sa stal tradične miestom stretnutia odvetvia, ideálnou príležitosťou na nadviazanie nových a cenných obchodných kontaktov. Dôkazom je vysoká účasť vystavovateľov, ktorým sa toto podarilo (92%).

 

Portfólio exponátov

 

Oblasť označovania je nesmierne dôležitá a aj preto v tomto roku rezonovala. Označenia riadia tovarové toky, poskytujú informácie pre spotrebiteľov, svojim individuálnym stvárnením podnecujú ku kúpe a zabezpečujú pravosť a spätnú sledovateľnosť produktov. Jadro veľtrhu FachPack 2015 poskytlo návštevníkom komplexný prehľad o etiketách všetkého druhu, ktoré slúžia či už na informáciu (tzv. smart labelling), alebo dekoráciu (tzv. nice labelling). Efektívne etiketovacie stroje, inovačné kódovacie systémy , auto ID systémy, track and trace, rôzne nosičové materiály, najnovšie tlačiarne a metódy tlače ako digitálna tlač a 3D tlač, rozmanité označovacie metódy laserom alebo atramentom.

 

Sprievodný program

 

Téma „Označovanie a etiketovanie" sa bude niesť nielen samotnými expozíciami, ale aj odborným sprievodným programom. Popri špeciálnej prehliadke „Smart Labelling – pohľad do budúcnosti Fraunhoferovho inštitútu pre materiálový tok a logistiku v Dortmunde, ktorá v hale 3A odprezentuje aktuálne výsledky zaujímavého prieskumu a príklady Best Practice k identifikačným technológiám, bude na výstave „Packaging Design v hale 5 venovaná intenzívna pozornosť inovačnému obalovému dizajnu z hľadiska „nice labellingu". Vystavovatelia so špeciálnou ponukou týkajúcou sa „označovania a etiketovania" budú obzvlášť vyzdvihnutí aj v databáze vystavovateľov a vo veľtržnom sprievodcovi. Odborným návštevníkom to uľahčí rýchlo a efektívne nájsť príslušných vystavovateľov.

 

Zahraniční návštevníci

 

Množstvo inovatívnych riešení, konštruktívna atmosféra a v neposlednom rade emocionálny zážitok – presviedča čoraz viac návštevníkov z oblasti priemyslu a obchodu, ktorí by radi investovali (2013: 34 598). Viac ako 7 700 medzinárodných hostí prišlo v roku 2013 z 92 krajín, predovšetkým z Rakúska, Česka, Švajčiarska, Holandska, Talianska a Poľska. Väčšinou ide o výrobcov a používateľov obalov pre spotrebný a priemyselný tovar ako aj ich dodávateľov a poskytovateľov vybavenia. Ide aj o špecialistov z baliacich a baleniu príbuzných odvetví ako potraviny a nápoje, kozmetika, textil a oblečenie, non food (nábytok, šport, stavebné materiály), chémia, papierenstvo a tlačiarenstvo, elektrotechnika a elektronika, automotive, spracovanie kovov a plastov, výroba strojov a zariadení, obalová logistika, veľkoobchod, maloobchod a zásielkový obchod. Vystavovatelia každoročne oceňujú vysokú odbornosť návštevníkov. Až 90% z nich je totiž začlenených do podnikových obstarávacích procesov.

 

Zdroj: redakcia
Ilustračné foto: Nűrnberg Messe Group

 

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk