KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

V budúcom roku sa počet ParcelShopov zvýši na 900

parcel shop malyMedzinárodná logistická a prepravná spoločnosť DHL Parcel minulý rok priniesla na slovenský trh novinku v podobe výdajných a podajných miest, tzv. DHL ParcelShopov. Za pomerne krátke obdobie fungovania si táto služba získala veľa pravidelných využívateľov.


„Parcelshopy sa stávajú neoddeliteľnou súčasťou on-line nakupovania. Ich hlavná myšlienka - vyzdvihnutie tovaru na mieste, ktoré si zákazník sám vyberie, v termíne, ktorý mu najlepšie vyhovuje a bez potreby viazania sa na kuriéra, sa Slovákom zapáčila,“ hovorí Andrej Hozlár, výkonný riaditeľ spoločnosti DHL Parcel Slovensko. ParcelShopy sú zároveň miestom, odkiaľ si balík možno aj poslať. Podľa údajov zo septembra t.r. ParcelShopy využíva na Slovensku stále viac zákazníkov a od januára 2016 narástol podaj zásielok o viac ako 45%. Z praktického hľadiska má preto táto služba široký potenciál.

 

Výhoda aj pre predajcov

 

DHL ParcelShopy sú vhodnou cestou aj pre e-shopy, ako vychádzať v ústrety zákazníkom a budovať si tak konkurenčnú výhodu. E-shopom stačí iba integrovať ponuku doručenia do DHL ParcelShopu ako možnosť voľby v nákupnom košíku. Široká sieť pobočiek s dobrou dostupnosťou je zaujímavou azda pre všetkých. 

 

ParcelShopy na vzostupe

 

Popularita ParcelShopov rastie aj v Rakúsku, Poľsku, Francúzsku, Švédsku či Česku. V Nemecku napríklad v súčasnosti funguje viac ako 20 000 prevádzok. Spoločnosť DHL vyvíja iniciatívu smerujúcu k rozšíreniu pokrytia výdajných miest aj na Slovensku. „K 2. 11. 2016 registrujeme 520 ParcelShopov, pričom v septembri 95% z nich prijalo alebo vydalo minimálne jeden balík,“ vysvetľuje A. Hozlár.

 

„Do konca roka je našim cieľom zvýšiť ich počet na 660. Na umiestnenie vhodných ParcelShopov pritom používame analýzu výskytu ľudí v mestách, aby sme našli prienik lokalít, kde žijú ľudia, ktorým takáto služba chýba. Prevádzky by zároveň mali spĺňať viacero podmienok, ako napríklad otváracie hodiny, vhodné parkovanie, dodržiavanie procesov, vzhľad či ochota personálu a pod,“ dodáva A. Hozlár.

 

Vízia do budúcnosti

 

„Od januára 2016 zaznamenávame 28% priemerný medzimesačný nárast doručených zásielok do našich pobočiek. Zároveň za dané sledované obdobie vzrástol celkový počet príjemcov, ktorí využívajú služby výdajných miest o 74 percent. Pri pohľade na pomaly končiaci sa rok 2016 teda registrujeme pozitívne výsledky čo sa týka využívania ParcelShopov,“ informuje A. Hozlár.

 

Vízia do budúcnosti je optimalizácia všetkých ParcelShopov z hľadiska hustoty, t.j. ich ideálna vzdialenosť od seba s cieľom priblížiť sa zákazníkom v mestách (do 10 min. chôdze) i mimo miest (do 10 min. autom). Veľký dôraz sa bude samozrejme klásť aj na už spomínané podmienky ako otváracie hodiny, vhodné priestory či príjemný personál. V neposlednom rade bude kľúčové celkové pokrytie v rámci celého Slovenska. Plánom pre budúci rok je 900 aktívnych ParcelShopov.

 

Zdroj a foto: DHL, redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk