KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

V Maďarsku sa bude vyrábať obal Tetra Recart®

tetrapack2Zmeny v spotrebiteľskom správaní sa odrážajú aj v požiadavkách na obaly potravín: zákazníci dnes hľadajú väčšiu variabilitu veľkostí, komfort v otváraní obalov potravín, ako aj moderný vzhľad. Zároveň, výrobcovia potravín požadujú efektívnejšie a úspornejšie riešenia pre balenie svojich produktov.


Navýšenie výrobnej kapacity spoločnosti Tetra Pak v Maďarsku prostredníctvom investície do vlastného majetku vo výške 47 miliónov € umožnilo rozšírenie existujúceho produktového portfólia kartónových obalov v maďarskej fabrike Budaörs.

 

Investičný program

 

Investičný program spustila spoločnosť Tetra Pak v roku 2012. Jeho cieľom je ponúknuť nové alternatívne možnosti balenia, ktoré vyhovujú konečným zákazníkom ako aj výrobcom potravín. Inovácia sa týka vývoja dvoch dôležitých oblastí vo fabrike v Budaörs. Vďaka modernizácii výrobnej linky radu výrobkov Tetra Brik Aseptic, je fabrika schopná vyrábať obaly s prelaminovaným otvorom pre výrobcov nápojov a tekutých potravín. Obaly s prelaminovaným otvorom je možné dodávať s novou generáciou vrchnákov, čo zvyšuje užívateľský komfort jednotlivých produktov. Dôkazom zvyšujúceho sa dopytu po tomto type obalu je fakt, že v roku 2015, roku, kedy bol uvedený na trh, predstavuje až 20% z celkového odbytu.

 

Ekologickejšia alternatíva

 

Zavedením novej výrobnej linky sa fabrika v Budaörs stala po fabrike v Švajčiarsku druhou na svete, ktorá vyrába obal Tetra Recart®, prvý obalový materiál na papierovej báze, ktorý umožňuje baliť hotové jedlá. Predstavuje tak lacnejšiu a najmä ekologickú alternatívu pre výrobcov potravín tradične balených do konzerv, ako napríklad polievok, omáčok, hotových jedál, zeleniny, ovocia, či stravy pre zvieratá. Obal Tetra Recart® svojim vyhotovením šetrí priestor, je ľahší, nevyžaduje také vysoké náklady na svoju prepravu, jeho otváranie je omnoho jednoduchšie ako pri klasickej plechovke a navyše, je 100% recyklovateľný. "Naši zákazníci neustále čelia väčšej potrebe byť konkurencieschopní. Potrebujú sa preto niečím odlišovať, a to nie iba svojim produktom, ktorý predávajú, ale aj takými vlastnosťami, akými sú funkčnosť, vzhľad a udržateľnosť ich balení. Vedia, že sa môžu spoľahnúť na bezproblémový a výkonný systém dodávok za konkurencieschopné ceny, " uvádza Charles Héaulmé, viceprezident Tetra Paku pre Európu a Centrálnu Áziu. "Rozširovanie výroby v Budaörs odzrkadľuje našu stratégiu neustále rozširovať portfólio produktov a služieb tak, aby sme dokázali napĺňať požiadavky a potreby našich zákazníkov," dodáva Ch. Héaulmé.

 

Zvýšenie kapacity výroby

 

Vďaka investícii bolo až 80% vybavenia fabriky obnovených, kapacita výroby sa zvýšila o 20%, portfólio produktov sa rozšírilo a v dôsledku vytvorenia novej výrobnej linky vzniklo 45 nových pracovných miest. Zvýšil sa aj počet trhov, na ktoré fabrika dodáva svoje produkty, a to o USA, Kanadu a Taliansko.

 

Pripravil: dk
Zdroj a ilustračné foto: Tetra Pak, redakcia

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra

Retail Podcast

Tomáš Török, BizBuilders: Čo musí urobiť online obchodník pre svoj rast?
Otvoriť na novej karte

RETAIL SLOVNÍK

retail slovnik bannerLexikón najpoužívanejších odborných pojmov a skratiek v oblasti retailu

PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk