michal jezek mMichal Ježek

Karsa Dynamic Pricing

Pandémia vyberá víťazný eshop

Z bežného roka s plánovaným rastom v desiatkach percent sa odrazu stal príbeh, za ktorý by sa nehanbil ani Netflix. Opäť sme sa presunuli do roku 2008 a máme tu finančnú krízu, z ktorej vzídu víťazi a porazení. Segment eshopov môže byť na tej lepšej strane, ale to, ktoré eshopy uspejú, bude záležať na ich rýchlosti transformácie a využití príležitostí, ktoré zmena vyvolala.

 

Kroky k prežitiu a následná expanzia

 

Prežitie – Maximalizujte počet objednávok

 

  • Obchod potrebuje cash flow, preto je dôležité maximalizovať počet objednávok/zisku. Ľudia odkladajú pri väčšine typov produktov spotrebu a objem trhu klesne. Preto je potrebné z tohto dielu získať čo najviac.
    Využívajte dynamický pricing. Cenová senzitivita a výkyvy cien sú teraz oveľa častejšie, je potrebné na ne rýchlo reagovať. Nejde ani tak o jednorázové marketingové akcie, ale o nastavenie dlhodobej krízovej cenotvorby tak, aby sa maximalizoval príjem a čistý zisk bola pozitívna nula. Pokiaľ dynamický pricing nepoužívate, kontrolujte ceny v častejšej frekvencii.
  • V cenotvorbe sa zamerajte/propagujte na nominálne lacnejšie položky. Ľudia v dobe krízy preferujú menší jednorazový výdaj.
  • Pokiaľ ponúkate sety a môžete ich upraviť, zamerajte sa na tvorbu menších balení.
  • Cena objednávky pre dopravu zadarmo. Silný nástroj, ktorý mení výrazne štruktúru objednávok...
  • Zvážte obmedzenie bidovania produktov. Tým, že sa vaše produkty budú nachádzať na lepších pozíciách v porovnávačoch je bidovanie často zbytočné a ušetrené prostriedky premietnete do výhodnejšej ceny produktov.
  • Pracujte s kontrastom. Zmeňte pozície produktov v katalógu tak, aby nominálne lacnejší produkt bol vedľa výrazne drahšieho.
  • Zamerajte sa na propagáciu „lead produktov“ a s cenou zájdite tam, kam až môžete. My štandardne používame report, ktorý vyberá produkty podľa rôznych metrík. Jednoduchšiu formu naprogramujete rýchlo. Prejdite všetky produkty a zistite, v koľkých objednávkach bol produkt ako prvý vložený do košíka.

 

Stabilizácia – Príležitosti na novom transformovanom trhu

 

Trh sa už zmenil a stare poriadky silných eshopov už nemusia platiť.

 

  • Menší hráči dorovnali podmienky. Prišlo k zatvoreniu/obmedzeniu showroomov, výdajných miest veľkých obchodov, tým získavajú menšie obchody odrazu porovnateľnejšie podmienky. Všetci sa musia spoliehať na PPL alebo na poštu. Menšie obchody, ale prenájom showroomu platiť nemusia.
  • Tým, že ste maximalizovali počet objednávok, mal by tiež rásť počet nových zákazníkov, a to aspoň pomerovo. Podporujte kanály, ktoré vám najviac prinášajú nových zákazníkov. Zamerajte sa aj na konkrétne produkty.
  • Využite cash flow k zvýšeniu produktivity. Implementácia nových technológií je mnohokrát zdĺhavá, ale nemusí byť finančne náročná, využite čas a nasadzujte technológie na báze strojového učenia. Dynamický pricing, doporučovanie produktov, triedenie katalógu, smart emailing.

 

Expanzia

 

Nikto teraz nevie ako hlboká kríza bude, ale až skončí, stabilizujete ceny a vďaka zameraniu na získavanie nových zákazníkov budete mať výhodnú pozíciu. X % nových zákazníkov sa stane stálymi a to vám pomôže k rýchlejšiemu rastu. Vďaka už implementovaným novým technológiám a nižším mzdovým nákladom budete môcť byť cenovo agresívnejší ako konkurencia alebo naopak viac investovať do reklamy. V oboch prípadoch budete mať výraznú konkurenčnú výhodu a váš eshop bude mať lepšiu pozíciu ako pred krízou.

 

Michal Ježek, Karsa Dynamic Pricing

Video

Vitajte vo svete MINIT... robíme Váš deň krajším


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk