KL SNC Banner top 1000x102px

KL SNC Banner side 450x1017px 004

KL SNC Banner side 450x1017px 004

david kovarDavid Kovář

obchodný riaditeľ pre oblasť maloobchodu a obchodných reťazcov, Plzeňský Prazdroj Slovensko

Kam kráča slovenský pivný retail a kam spotrebiteľ?

Dá sa preniesť atmosféra z pubov do retailu? Ak by ste sa na to opýtali pred niekoľkými rokmi, odpoveď by bola možno rozpačitá. Keď pred šiestimi rokmi prišiel Plzeňský Prazdroj s novým usporiadaním pivných sekcií v obchodoch na Slovensku, nebolo to jednoduché a začínalo sa doslova „od podlahy“. Rozmiestnenie piva často nerešpektovalo prémiovosť ani stupňovitosť, značky boli medzi sebou pomiešané a neprehľadne zoradené, pomerne veľký priestor malo ešte pivo v PET fľašiach a o príjemnom pocite z nákupu by sa pri pive dalo hovoriť len sťažka.


Odvtedy sme v spolupráci s obchodnými partnermi prerobili pivné sekcie vo vyše 550 prevádzkach po celom Slovensku. Spotrebiteľom v súčasnosti ponúkajú prehľadné usporiadanie produktov, jednoduchšie sa orientujú, z čoho benefituje prakticky celá pivná kategória. Zmenilo sa aj samotné spotrebiteľské správanie a nároky ľudí narástli. Kvalita je stále jeden z kľúčových parametrov a značky, ktoré si doprajú v podnikoch, chcú konzumovať aj v domácom prostredí. Oproti minulosti sa veľkej obľube medzi Slovákmi teší ochutené nealko pivo a veľmi dobre sa rozbehla aj pomerne nová kategória ochutených špeciálnych pív a s ním napríklad aj brand Captain Jack. Rozbehla sa však aj značka Šariš, ktorá už dávno nie je obľúbenou len v jej domovskom regióne. Naopak, pivné PET fľaše sú už niekoľko rokov na ústupe, kdežto pivo vo vratnom skle z roka na rok rastie a potvrdzuje tak príklon ľudí k udržateľnosti. V minulom roku k tomu navyše pribudol nový zálohový systém, vďaka ktorému sme už schopní vyzbierané plechovky zrecyklovať a opätovne použiť na výrobu našich plechoviek pre slovenský trh.


Do mnohých pivných vystavení sme medzitým vniesli interaktívne prvky, ako napríklad dotykové obrazovky, holografické efekty, materiály a zvuky prírody či digitálne lišty. Tento prístup začiatkom roka ocenila aj porota českej súťaže POP STAR, keď sa víťazom stalo vystavenie Radegastu, ktoré v sebe malo hromy, blesky aj tečúcu vodu. Ako pivný líder tu vnímame svoju zodpovednosť, a posúvame sa ešte ďalej a tento rok sme so značkou Pilsner Urquell prišli s unikátnym vystavením pre Slovensko, ktoré prenáša atmosféru z pivných prevádzok priamo na predajnú plochu. Od majstra výčapníka, cez pivné potrubie po samotný výčap. Kto by to bol všetko pred pár rokmi povedal? Niektoré trendy ťažko vopred odhadnúť, no kľúčovým ukazovateľom by mala byť vždy spokojnosť zákazníka a naplnenie jeho potrieb. Byť tu o krok vpred a mať po boku spoľahlivých obchodných partnerov a skúsený tím je pritom veľkou výhodou, aby bolo možné kráčať spotrebiteľom v ústrety. A ja som za oboje nesmierne vďačný.

Video

Víťazom Visa Slovak Top Shop 2023 je čokoládovňa Lyra


PARTNERSKÉ MÉDIÁ

 

Retail News CZ

 

Packaging Herald

banner KW

 

www.zahradnymagazin.sk