Martinus sa stal šiesty raz absolútnym víťazom ocenenia Mastercard Obchodník roka
- Podrobnosti
- Uverejnené štvrtok, 25. apríl 2019
Už šiesty rok vyberali slovenskí zákazníci v rámci ocenenia Mastercard Obchodník roka tých najobľúbenejších obchodníkov v jednotlivých kategóriách maloobchodu.
„Už šiesty rok vyberali slovenskí zákazníci v rámci ocenenia Mastercard Obchodník roka tých najobľúbenejších obchodníkov v jednotlivých kategóriách maloobchodu. Výsledky súťaže sú preto odrazom ich vlastnej skúsenosti a spokojnosti s kvalitou produktov a služieb. Absolútne víťazstvo obhájilo kníhkupectvo Martinus, a to predovšetkým vďaka vysokej dôvere a lojalite svojich zákazníkov. Na druhom mieste sa v kategórii absolútny víťaz umiestnila spoločnosť dm drogerie markt a na treťom Panta Rhei," povedal Martin Dolejš, vedúci rozvoja obchodu Mastercard Slovensko a Česká republika.
Celkový víťaz aj víťazi v jednotlivých sortimentných kategóriách boli určení na základe výsledkov rozsiahleho reprezentatívneho výskumu spoločnosti GfK Czech na vzorke 1 500 respondentov z celej Slovenskej republiky. Hodnotenými parametrami sú spontánne vymenovanie predajne („top of mind“), miera lojality zákazníkov k predajni a dôvera v ňu.
Odborové kategórie
1. Cenu v kategórii Mastercard Obchodník s potravinami 2018 vyhral vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite Lidl Slovenská republika, na druhom mieste sa umiestnil Kaufland a na treťom mieste je Tesco.
2. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník s drogériou a parfumériou 2018 sa stala spoločnosť dm drogerie markt, druhé miesto získala TETA Drogerie a tretie Yves Rocher. Dm drogerie markt sa medzi zákazníkmi teší vysokej miere lojality.
3. Ocenenie v kategórii Mastercard Obchodník s odevmi 2018 vyhrala spoločnosť Reserved, na druhom mieste sa umiestnilo Orsay a na treťom Peek&Cloppenburg. Spoločnosť Reserved bola hodnotená v rámci sortimentnej skupiny najlepšie v parametroch dôvery zákazníkov.
4. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník s obuvou 2018 sa stala spoločnosť DEICHMANN. Na druhom stupni sa umiestnilo CCC a tretie miesto obsadil Baťa. DEICHMANN zvíťazil vďaka vysokej úrovni spontánnej znalosti medzi zákazníkmi a ich lojalite.
5. Víťazom v kategórii Mastercard Obchodník so športovými odevmi a potrebami 2018 sa stalo Sportisimo. Na druhom mieste sa umiestnil Decathlon a na treťom SportsDirect. Zákazníci Sportisima v danej kategórii deklarujú najvyššiu mieru lojality a spontánnej znalosti.
6. Víťazom kategórie Mastercard Obchodník s elektronikou 2018 sa stal NAY, na druhom mieste skončila Alza.sk a na treťom mieste Mall.sk. NAY je medzi zákazníkmi veľmi známy a sú k nemu lojálni.
7. Cenu Mastercard Obchodník s knihami 2018 získal Martinus, na druhom mieste Panta Rhei a treťom preskoly.sk. Kníhkupectvo Martinus sa teší vysokej dôvere zákazníkov, ktorí sú tiež najlojálnejší v danej kategórii.
8. Víťazom v kategórii Mastercard Obchodník pre dom, záhradu a chovateľov 2018 sa stalo OBI, na druhom mieste sa umiestnil HORNBACH a na treťom Super ZOO. Silnou stránkou reťazca OBI je vysoká znalosť medzi zákazníkmi.
9. Cenu Mastercard Obchodník s nábytkom a bytovými doplnkami 2018 získala IKEA. Na druhom mieste je JYSK a tretí sa umiestnil Möbelix. IKEA v kategórii zvíťazila vďaka vysokej lojalite a dôvere zákazníkov.
Cena verejnosti
V kategórii Mastercard Cena verejnosti 2018 zvíťazila spoločnosť Lidl Slovenská republika, rovnako ako v predchádzajúcich piatich rokoch. Prvé miesto jej zabezpečilo 35 193 hlasov, na druhom mieste je dm drogerie markt s 24 874 hlasmi a Panta Rhei s 21 473 hlasmi na treťom mieste. Zákazníci hlasovali prostredníctvom internetových stránok www.obchodnik-roka.sk od 7. januára do 31. marca 2019. Do hlasovania sa zapojilo celkovo 58 209 ľudí.
Slávnostné vyhlásenie víťazov sa uskutočnilo 24. apríla 2019 v rámci konferencie Slovak Retail Summit v Bratislave.
Prehľad víťazov ocenení Mastercard Obchodník roka 2018
Prehľad výsledkov hlasovania v kategórii Mastercard Cena verejnosti 2018
Zdroj: redakcia