V septembri do systému duálneho vzdelávania nastupuje 61 žiakov

dualne 2017Neustále rozširovanie predajnej siete členov Slovenskej aliancie moderného obchodu (ďalej len SAMO) a prirodzená fluktuácia pracovníkov v obchode. To sú hlavné dôvody, prečo členovia SAMO dlhodobo pociťujú na Slovensku nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily na pozíciu obchodný pracovník.

Čítať ďalej...

Regály môžu slúžiť efektívnejšie

multivinoNajvýraznejším trendom v regálovom manažmente je dôraz na viditeľnosť vystavených tovarov. Tá môže byť podporená správnym vystavením, dômyselným osvetlením konkrétnych produktov a ľubovoľných regálových úsekov, alebo stále málo využívaným oddeľovaním produktov špeciálnymi regálovými deličmi.

Čítať ďalej...

Digitalizovaný svet výrazne mení retail

cetelem 2017Rok 2017 sa nesie v znamení príchodu digitalizovaného a ultra-prepojeného jednotlivca v srdci systému tvorby hodnôt, no najmä veľmi ďaleko od koncového spotrebiteľa na konci informačného a distribučného kanála.

Čítať ďalej...

BUBBU: Hračkárstvo pripravené na zákazníka

bub uvodNeveľká predajňa s netradičným názvom BUBBU v centre Košíc je otvorená len dva roky, no za ten čas sa stihla vyprofilovať na jedno z najobľúbenejších hračkárstiev v meste. V čom je iná?

Čítať ďalej...

Jednorazové nákupné tašky nahradia ekologické varianty

kauflandtlacovkaSpoločnosť Kaufland Slovenská republika sa pripája k iniciatíve Ministerstva životného prostredia SR „Bez igelitiek“. V rámci tejto iniciatívy už pred pár mesiacmi zastavila objednávanie najpredávanejšej ľahkej plastovej tašky za 9 centov a postupne ju dopredáva.

Čítať ďalej...

Podiel slovenských potravín na pultoch opäť klesol

podiel vyrobky 2017Slovensko nie je potravinovo sebestačnou krajinou a čoraz viac sa od toho vzďaľuje. Podiel vystavených domácich potravín na pultoch sa aj v tomto roku znížil, už dosahuje len 37,2 %. Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu agentúry GfK realizovaného pre Potravinársku komoru Slovenska (PKS).

Čítať ďalej...

Ako napredovať? Ozrejmite si 3 merchandisingové trendy

promoteri1Presvedčiť spotrebiteľa, aby v súčasnej vysoko konkurenčnej dobe navštívil kamenný obchod a zároveň v ňom nakúpil nie je ľahké. Potvrdiť to môže nejeden obchodník. Vyžaduje to dokonale zvládnutý merchandisingový koncept a zároveň ozrejmenie si a aplikáciu aktuálnych trendov.

Čítať ďalej...

Do nákupných vozíkov vstupujú technológie

voziky uvod salsaNákupné vozíky a košíky patria k dôležitému vybaveniu menších aj väčších predajní. Podobne ako iné obchodné zariadenia prechádzajú určitým prirodzeným vývojom a ten prináša pre obchodníka aj zákazníka zaujímavejšie možnosti.

Čítať ďalej...

Malé chutné YEME je otvorené

varmuzaOriginálny koncept a tovar sú základom. To však stále nestačí. ”Snažíme sa chodiť v topánkach našich zákaznikov”. Takto charakterizuje koncept YEME generálny riaditeľ spoločnosti, Ing. Peter Varmuža.

Čítať ďalej...

Mastercard Obchodník roka 2016: Absolútnym víťazom je Martinus

mastercard obchodnik roka 2016Víťazom a držiteľom titulu Mastercard Obchodník roka 2016 sa stal, rovnako ako v predošlých troch rokoch. Bol ocenený aj v rámci odborovej kategórie ako Mastercard Obchodník s knihami 2016.

Čítať ďalej...