13 pravidiel ako zaujať zákazníkov a predať viac

13 pravidielOtázka, ako zvýšiť vplyv prostredia na celkovú spokojnosť zákazníkov je v súčasnej dobe stále aktuálnejšia. Nástrojom, ktorý môže byť nápomocný, sú POP komunikačné médiá. V predajniach je ich však bežne umiestnených príliš veľa a v rôznej kvalite. Účinnosť mnohých z nich je potom sporná. Aj to sa však dá zmeniť.

Čítať ďalej...

Pomocníkom pri predaji môžu byť zásobníkové systémy

zasobniky uvodZaujímavým trendom, ktorý sa stále viac dostáva do popredia pri predaji potravín ale aj iných tovarov sú násypníkové alebo aj zásobníkové systémy. Nejde však o niečo úplne nové. V jednoduchej podobe sa tieto zariadenia na predaj vybraných tovarov používali už v minulosti.

Čítať ďalej...

Správanie zákazníkov sa zmenilo. Ako flexibilne reagovať?

flexibilna reakciaStacionárny maloobchodný predaj experimentuje s formátmi, ktoré sa intenzívnejšie sústredia na želania zákazníkov, ktorí uprednostňujú individualitu, emocionalitu, dosiahnuteľnosť a výhodné ceny.

Čítať ďalej...

Ikona doby mení svoj šat

Bohuslav UvacikObchodný dom Jednota v Trnave prechádza v súčasnosti rozsiahlou modernizáciou a rekonštrukciou. Ako sa darí plniť ciele spotrebného družstva v kombinácii s náročným rozhodnutím sme sa rozprávali s Ing. Bohuslavom Uváčikom, predsedom COOP Jednota Trnava, s. d.

Čítať ďalej...

Predajné priestory ohrozujú aj živočíšni škodcovia

mys predajnaSuché a teplé miesta, kde sa nachádza väčšie množstvo potravín, vždy priťahovali rôzne druhy živočíchov, s nelichotivým označením „škodcovia“. V minulosti boli útokom hlodavcov, hmyzu či vtákov vystavené najmä sýpky, silá a sklady. Dnes k nim patria aj maloobchodné predajne.

Čítať ďalej...

Smerovanie moderného maloobchodu: 6 kľúčových trendov

deloitte trendyTržby 250 globálnych maloobchodníkov s odevami a doplnkami dosiahli za fiškálny rok 2015 úroveň 4,31 biliónov USD, čo predstavuje medziročný nárast 5,2%. Už tretí rok po sebe tak títo obchodníci prekonali v raste výnosov ostatné produktové sektory.

Čítať ďalej...

Obchodníci kladú vyšší dôraz na spoluprácu s dodávateľmi

dodavatelia TNSZhodnotenie vzťahov s odberateľmi - obchodníkmi, zistenie podielu slovenských výrobkov u odberateľov a zameranie sa na celkovú spoluprácu - to boli hlavné ciele zaujímavého prieskumu, ktorý prebehol ešte počas minuloročného leta medzi dodávateľmi. Výsledky boli zverejnené začiatkom tohto roka.

Čítať ďalej...

BILLA spúšťa projekt pre zrakovo postihnutých zákazníkov

billa slabozrakiUrčite sa vám už ako zákazníkom stalo, že ste vošli do predajne potravín, istým krokom zamierili k regálu s jasnou predstavou, čo hľadáte... a ostali bezradne stáť. No moment, tu sa niečo zmenilo...

Čítať ďalej...

Vianočná výzdoba by mala mať svoje hranice

vyzdoba centrumZlatá stredná cesta sa osvedčila aj pri realizácii sviatočnej výzdoby . Zanikajúca výzdoba je rovnako nevhodná ako aj výzdoba prehnaná. V prvom prípade môže zákazník nadobúdať pocit, že dané obchodné centrum na Vianoce zabudlo, v druhom prípade zasa dochádza k pocitom obťažovania a celkovej nepohody. Ako v tomto roku poňali vianočnú výzdobu vybrané obchodno zábavné centrá v Bratislave?

Čítať ďalej...

Obchodné centrum Eurovea sa bude ďalej rozširovať

eurovea uvodEurovea vyrástla v novej modernej mestskej štvrti, ktorá od začiatku mala rozšíriť a výrazne oživiť centrum Bratislavy. Jej slávnostné otvorenie bolo v roku 2010, no prvopočiatočné plány vznikli už 10 rokov predtým.

Čítať ďalej...