Slovensko čaká rozsiahla výstavba obchodných centier

slovensko vystavbaPodľa poslednej správy spoločnosti Cushman & Wakefield o európskych obchodných centrách, v Európe v nasledujúcich dvoch rokoch k objemu plôch existujúcich nákupných centier výrazne prispejú ich rozšírenia.

Čítať ďalej...

Obmedzené miesta limitujú maloobchod

teoria obmedzeni1Ak prídem do predajne očakávam, že v nej nájdem to, čo potrebujem. Poznám však aj také predajne, ktorých regály prekypujú množstvom tovarov a napriek tomu odchádzam s prázdnymi rukami. Prečo? Nenašiel som to, čo som hľadal.

Čítať ďalej...

Tchibo otvorilo na Slovensku prvý outlet

tchibo outletPribudol mimo obchodného centra, priamo na rušnej Obchodnej ulici v centre Bratislavy. Ide o významný medzník v stratégii firmy, ktorá je na trhu dvojkou na trhu praženej kávy a tiež je významnou maloobchodnou firmou v celosvetovom meradle.

Čítať ďalej...

Category management nie sú len plánogramy

CatmMan1Väčšina obchodníkov si ich pod týmto pojmom stále predstavuje. Nie je to ani premyslenejší manažment sortimentu výrobkov. Aj v tomto prípade ide o nesprávne vysvetlenie.

Čítať ďalej...

DEICHMANN plánuje otvoriť sedem predajní

deichmann2017Spoločnosti DEICHMANN-OBUV SK s.r.o. sa v roku 2016 podarilo zvýšiť obrat o 6,6 percenta. Celkovo vo svojich 70 predajniach (v roku 2015 ich bolo 64) a internetovom obchode predala 2,65 milióna párov obuvi. Aké sú ďalšie plány?
Obrat vrátane DPH tohto významného maloobchodného predajcu obuvi na slovenskom trhu stúpol v roku 2016 na 64,6 milióna € (v roku 2015 to bolo 60,6 milióna €).

Čítať ďalej...

Čo je typické pre veľkonočné nákupy?

velka noc 2017Druhým najsilnejším obdobím na nakupovanie je po Vianociach obdobie Veľkej noci. Počas veľkonočného týždňa si doprajeme o skoro tretinu viac ako počas priemerného týždňa v roku. Zákazníci v tomto čase intenzívnejšie nakupujú už od pondelka až do Zeleného štvrtka.

Čítať ďalej...

Bude to silná jazda

tabery fotoDlho očakávané podujatie RETAIL INNOVATIONS CONFERENCE štartuje. Podujatie bez histórie a bez väčšej reklamy malo tri týždne pred svojim zahájením vypredané vstupenky. Program je nabitý zaujímavými menami a veľa sa o ňom hovorí.

Čítať ďalej...

Igelitka, či papierová taška?

igelitkyČasy, kedy mohli zákazníci bezplatne a bezhranične využívať nákupné tašky pri pokladniciach v hypermarketoch sú dávno preč. Ich spoplatnenie prinieslo želaný efekt, nižšiu spotrebu. 

Čítať ďalej...

Nové obchodné centrum Eperia otvoria na jeseň

Eperia finalPrešov bude mať ako posledné krajské mesto na Slovensku svoje prvé moderné obchodné centrum. Otvorenie Eperie je plánované na polovicu novembra. Niekoľko mesiacov pred otvorením hlási 80 % obsadenosť.

Čítať ďalej...

13 pravidiel ako zaujať zákazníkov a predať viac

13 pravidielOtázka, ako zvýšiť vplyv prostredia na celkovú spokojnosť zákazníkov je v súčasnej dobe stále aktuálnejšia. Nástrojom, ktorý môže byť nápomocný, sú POP komunikačné médiá. V predajniach je ich však bežne umiestnených príliš veľa a v rôznej kvalite. Účinnosť mnohých z nich je potom sporná. Aj to sa však dá zmeniť.

Čítať ďalej...